Jump to content

Sjekke Vann inntak


Peter-

Recommended Posts

Svart (redigert)

 

index skrev for 4 timer siden:

 

Jeg har hatt svinger montert I epoxy I 2 båter nå. 

 

Ah jeg misforstod - troede du havde haft samme svinger i 2 både aka du har haft den afmonteret mindst en gang ;)

 

FYI, det er denne jeg har købt: https://www.navionics.com/gbr/partners/sonarphone

 

Den er nok ikke super krafting men burde virke til mit hobby fiske brug...

 

Mvh,

Peter

Redigert av Peter- (see edit history)
Link to post
Share on other sites

index skrev 1 minutt siden:

Jeg får inn dybder ned til ca 185m og tydelige fiskesignaler med min innvendige montering. Hjelper ikke så allverden på fiskelykken da...

 

Det må være fordi der er så mange fisk allerede at du altid fanger :)

Link to post
Share on other sites

:)

 

 

Er det vigtigt at svingeren er helt vandret, eller kan den have lidt vinkel? Tænkte at have den til at kigge lidt frem (så jeg kan se fiskene før jeg er over dem) samt lidt ill siden så jeg ved hvilken side af båden jeg skal fiske fra.... det er jo en "cone" anyways så tænker at der vil jo være en del usikkerhed med positionen alligevel..

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Update:

 

Har installeret svingeren indebords med alm universal lim og jeg ser tydeligt buden - dog er billedet langt fra som jeg har set i diverse videoer og hvor imod mit ekkolod burde kunne se 80 meter så forsvinder bunden ca ved 40 meter...

 

Er dette fordi mit signal bliver reduceret pga glasfiberen - eller er det pga fx luft bobler i limen? Eller er det måske fordi der er mange partikler i vandet? 

 

Problemet med det svage signal er at jeg ikke kan se fisk selvom jeg har et gain på 100%

 

Mvh,

Peter

Link to post
Share on other sites

Peter- skrev 30 minutter siden:

Har installeret svingeren indebords med alm universal lim og jeg ser tydeligt buden - dog er billedet langt fra som jeg har set i diverse videoer og hvor imod mit ekkolod burde kunne se 80 meter så forsvinder bunden ca ved 40 meter.

 

Universal lim som i Biltemas multibond polymer? Vil tro den blir noe gummiaktig og dermed er med på å dempe signalene?

Link to post
Share on other sites

Peter- skrev On 5.5.2019 at 14.57:

 

 

875EA958-1F32-473B-9291-1F402D6CC8C1.jpeg

 

Når jeg tager båden op til efteråret måske næste tror jeg at jeg vil installere svingeren udenbords og trække kablet igennem loggiveren som alligevel ikke virker.. dette burde da være muligt ikke sandt?

 

Mvh,

Peter

Link to post
Share on other sites

Der eg har sett slik løsning brukt har eg hatt inntrykk av at giveren flyter, men heilt nedsenka. Og antagelig var det eit par cm frostvæske mellom bunn på giver og skrog.    Har du hoppesprett-båt bør du velge ein rørløsning med lokk og lage gjennomføring til kabelen. 

  Om dette har virka bra, og for hvilken giver det passer, veit eg ikkje. Men eg veit fleire har brukt slik løsning lenge. 

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...