Jump to content

Princess -gutta på tur igjen


olpi

Recommended Posts

Sjøvett kampanje på TV er kansje det som vil ha størst virkning. Hva om "Båtliv" som gikk på TV for noen år siden hadde fokusert like mye på hekksjø og ulemper for andre som på negerprinsesser ?

<{POST_SNAPBACK}>

Beste poenget til nå :cheers: De kunne kanskje brukt noe av hk avgiften. momsen. etc på en slik kampanje om sjøvett, alkohol etc. Du skal se at antall ulyker hadde blitt færre

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Det som slår meg i denne tråden er hvor kjipt det må være å ha en Princess.

 

Makan til generalisering og stigmatisering som ligger i både trådens tittel og innhold skal en jammen leite lenge etter.  Det er jo nesten så en kan frykte for "angrep", bare fordi man har valgt seg dette båtmerket.

 

Janteloven lever i beste velgående i dette landet, det er nå hvertfall sikkert. :puke:

jantelov?!

 

på samme måten som det er dustete å generalisere princesseiere som hensynsløse

bøller er det dustete å tro at "alle ønsker seg egentlig en princess, og er misunnelig

på de som har en".

 

begrav dette primitive begrepet; verda er mykje meir kompleks enn som så.

 

barx

Redigert av barx (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hadde gleden av å bli kjent med et par Sunseekereiere i sommer, med båter på hhv 46 og 60 fot.

De fortalte at seilbåter har passert dem og vist fingern, mens de lå fortøyd(!) til gjestebrygge.......

 

Det er nok flere som trenger litt hjelp med holdningene sine på sjøen

 

(må vel også nevne at disse gutta tar hensyn, er oppmerksom på hekksjø, og passerer med god avstand der det er nødvendig)

Link to post
Share on other sites

Såvidt jeg vet er det kun en teoriprøve som skal til for å få et båtførerbevis. Jeg kan da ikke skjønne at tilstandene skulle bli så mye bedre om alle ble pålagt å inneha båtførerbevis for å føre båt, sålenge det ikke kreves noen form for kjøreopplæring.

Jeg antar at de fleste her som roper på et båtførerbevis som kan inndras allerede har båtførerbevis selv. (Man vil vel nødig pålegge seg selv unødvendige utgifter).

Så lenge sjøen er så godt som kjemisk renset for politi og kontrollinstanser kan jeg ikke se noen hensikt i å utvide byråkratiet ytterligere.

 

For å slenge på litt bensin!

 

Hva om man for å finansiere et synlig politi på sjøen innførte:

-omregistreringsavgift på båter basert på vekt og motorvolum/hk

-avgift på diesel på linje med de øvrige europeiske land

-årsavgift

-graderte bøtesatser for fartsovertredelser

 

For å sikre at båtparken er i forsvarlig stand:

-EU kontroll annethvert år - alle modifikasjoner på båten må dokumenteres gjennom ny CE-merking (ettermonterte f.eks baug-/hekkthrustere/skroggjennomføringer/trimplan etc(you name it)

 

Videre:

-obligatorisk registrering - 30 cm høye bokstaver og tall på skutesida

-obligatorisk ansvarsforsikring- som også dekker skader fra hekkbølgene dine.

 

Ferdig med lunsjen - nå skal det jobbes.

Link to post
Share on other sites

Såvidt jeg vet er det kun en teoriprøve som skal til for å få et båtførerbevis. Jeg kan da ikke skjønne at tilstandene skulle bli så mye bedre om alle ble pålagt å inneha båtførerbevis for å føre båt, sålenge det ikke kreves noen form for kjøreopplæring.

Jeg antar at de fleste her som roper på et båtførerbevis som kan inndras allerede har båtførerbevis selv. (Man vil vel nødig pålegge seg selv unødvendige utgifter).

Så lenge sjøen er så godt som kjemisk renset for politi og kontrollinstanser kan jeg ikke se noen hensikt i å utvide byråkratiet ytterligere.

 

For å slenge på litt bensin!

 

Hva om man for å finansiere et synlig politi på sjøen innførte:

-omregistreringsavgift på båter basert på vekt og motorvolum/hk

-avgift på diesel på linje med de øvrige europeiske land

-årsavgift

-graderte bøtesatser for fartsovertredelser

 

For å sikre at båtparken er i forsvarlig stand:

-EU kontroll annethvert år - alle modifikasjoner på båten må dokumenteres gjennom ny CE-merking (ettermonterte f.eks baug-/hekkthrustere/skroggjennomføringer/trimplan etc(you name it)

 

Videre:

-obligatorisk registrering - 30 cm høye bokstaver og tall på skutesida

-obligatorisk ansvarsforsikring- som også dekker skader fra hekkbølgene dine.

 

Ferdig med lunsjen - nå skal det jobbes.

<{POST_SNAPBACK}>

:puke: Har bensinmotor skjønner jeg.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hmmm dette tok jaggu av!

 

Innlegget var ment som et lite ironisk stikk, men ble noe helt annet ser det ut til. :cryin:

 

Å diskutere holdninger og hvordan man ter seg på sjøen er helt greit, men tror neppe at Princess eiere er værre en andre. De med Fairline er nok verst :wink:

 

Spøk til side - vi bør kanskje alle gå litt i oss selv.... .

 

:cheers:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Stadig ute å farter ser jeg..........................!!!

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article446973.ece

 

:drink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, dette må være Skipper Worse tror jeg som har vært på tur med slagskipet :wink: Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ikke dermed sagt at man ikke skal vise hensyn; men det er nå en to-veis greie, da ... det er ikke alle i saktegående båter som er helt oppegående heller.  Men det er ingen som sier at alle Nidelv-eiere er tomsinger av den grunn ... <sukk>

<{POST_SNAPBACK}>

 

Eiere av Nidelv 28 var vel tomsinger den gangen denne båttypen var blant de største og raskeste på fjorden? :rolleyes:

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Å diskutere holdninger og hvordan man ter seg på sjøen er helt greit, men tror neppe at Princess eiere er værre en andre. De med Fairline er nok verst  :wink:

Nei, der tar du feil! Fairline-eiere hører til de mer høitflyvende sofistikerte og eleverte blant båtfolket. Høit hevet over hvorledes almuen i Princess fører seg fremad med sine uhøflige hekksjøer... :lol:

 

 

Stadig ute å farter ser jeg..........................!!!

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article446973.ece

 

Nei, dette må være Skipper Worse tror jeg som har vært på tur med slagskipet :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Pokker ta, avslørt nå igjen!! :eek:

 

Hadde det ligget eb sky av Volvo-røk i bakgrunnen, så haddejeg vel måttet tilstå... :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hadde det ligget eb sky av Volvo-røk i bakgrunnen, så haddejeg vel måttet tilstå... !

 

 

 

Ja her ligger det ann til minst 2 år i den elektriske stol......!!!!!!!!

 

Muligens konfiskering av båtskoene, samtlige fendere, wok-panna og annet avansert elektronisk lytteutstyr!

 

:lol:

Link to post
Share on other sites

Spøk til side - vi bør kanskje alle gå litt i oss selv.... .

 

:cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Og det er kansklje noe av det mest fornuftige som er sagt i diskusjonen? :crazy:

Feriebiskop Fjertnes sa det litt anderledes: Det er lettere å gå i andre enn seg selv. Og det er jo sant og derfor tar sånne diskusjoner kanskje litt av noen ganger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...