VannTro Svart 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2020 Propeller er det jo fra tid til annen på "Oss batraceinteresserte på FB" Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Guest Svart 15.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2020 (redigert) VannTro skrev 8 minutter siden: Propeller er det jo fra tid til annen på "Oss batraceinteresserte på FB" De beste propellkjøpene gjør man på finn, mange som ikke vet åssen gull ser ut Største problemet på finn, er sånne idioter som meg som sitter å følger med, som byr folk 1500kr for skrotet ved en kjapp handel Redigert 15.Juni.2020 av Guest (see edit history) Link to post
Sivijo Svart 16.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Haha, ja jeg får gi deg en lyd ved neste oppsett ? ?? Link to post
VannTro Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Eika skrev for 9 timer siden: De beste propellkjøpene gjør man på finn, mange som ikke vet åssen gull ser ut Største problemet på finn, er sånne idioter som meg som sitter å følger med, som byr folk 1500kr for skrotet ved en kjapp handel Ligger mye snadder på "Race boat for sale" på FB også, men det er jo gjerne folk som vet hva det er verdt. Ellers finnes det jo en og annen i Norge som er ganske gode på å "banke propell" da Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Guest Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 VannTro skrev 51 minutter siden: Ligger mye snadder på "Race boat for sale" på FB også, men det er jo gjerne folk som vet hva det er verdt. Ellers finnes det jo en og annen i Norge som er ganske gode på å "banke propell" da Det beste er nok og finne noe som fungerer tilnærma optimalt, så sende den til som kan banke litt på den for og få den helt optimal Link to post
Sivijo Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Noen av dere flinke folk som har peiling på lift/ elektrisk ? jeg har kjøpt meg en hydralisk lift av merke Land & Sea. Det fulgte ikke med ledningsnett. jeg har funnet noe på nett som er til tilt, men jeg har jo 2 ledninger fra motor, og 2 ledninger fra en annen sak med et stag på. Har begynnt og koble som skjema viser, men noe usikker her. Link to post
Honduras Svart 2.August.2020 Link til dette innlegget Svart 2.August.2020 Kanskje bare min merkelige humor, men hadde det ikke vært litt morsomt om det sto 9,9 på den motoren ? * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
aileenll Svart 2.August.2020 Link til dette innlegget Svart 2.August.2020 Hyggelig at noen engasjerer seg i disse svert potente båtene! :-) Men det hadde vert hyggelig for oss andre om førerne av disse båtene forholdt seg til lokale fartsbegrensninger, gitt i farvansforskriftene for den enkelte kommune. Og selv om fører av disse båtene er glade i grom motorlyd, så burde det være en tanke at de andre 5000 som hører det, ikke er like begeistret. ? Aileen ll Link to post
Sivijo Svart 7.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2020 Honduras skrev On 2.8.2020 at 22.04: Kanskje bare min merkelige humor, men hadde det ikke vært litt morsomt om det sto 9,9 på den motoren ? Jeg har vurdert og fjerne v6 foran og bak å heller ha «50» ?? Jeg vil tro de aller fleste holder fartsgrensene og tar hensyn, men at alle ikke oppfører seg det gjeøder dessv overalt det. om det fyker forbi en med «grom» motor så hører du det i akuratt 30 sekund. Vil ikke tro det er mange som kjører fram å tilbake å i ring der det er flere båter for å «vise» seg ???♂️ Ikke mange av den yngste garden med fjordling iallefall. Link to post
larsern87 Svart 8.August.2020 Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Godt jobbet, båten er jo blitt et smykke :) Sjøsetting snart nå? Link to post
Sivijo Svart 8.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 (redigert) Ja nå nærmer det seg virkelig ?? Redigert 8.August.2020 av Sivijo (see edit history) Link to post
Fuglen Svart 8.August.2020 Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Ser veldig bra ut! Link to post
Sivijo Svart 8.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.August.2020 Fuglen skrev 1 time siden: Ser veldig bra ut! Takk ?? Mye arbeid bak ? Link to post
SøndreSvaberg Svart 9.August.2020 Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 Sivijo skrev for 17 timer siden: Mye arbeid bak ? Det ser slik ut også! Den er blitt et smykke. Gratulerer med ferdigstilling av nok et flott prosjekt! Blir det Poker run på deg i år? Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Sivijo Svart 9.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2020 SøndreSvaberg skrev for 4 timer siden: Det ser slik ut også! Den er blitt et smykke. Gratulerer med ferdigstilling av nok et flott prosjekt! Blir det Poker run på deg i år? Takk ?? Langt fra ferdig ennå? men det blir litt i vinter å : vinduer/lister - ht-list - Fenderlist - fjord logoer - slipe alt av bunnstoff å rette litt - å kanskje demontere ht å gi den ny topcoat. Poker run var planen ja ! Er 95% ferdig nå ? Fikk lagt på voks og i dag , men knotet i 4 timer med styringa, fikk den ikke til. Fikk den på men da kilte den seg bare, så må nok ha en adapter/overgang ???♂️ visst ikke hadde det blitt prøve tur i dag.. Link to post
Sivijo Svart 10.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Ble litt mere jobb enn jeg håpet på med styringa, men jeg ga ikke opp før det fungerte ? Målte meg fram til at jeg måtte ha et hull 1.5cm lengre inn enn det innerste. Så da var det bare å lage det. Så nå har man styring og ?? Montert ferdig bensintank og målere. i mårra er det småflikk og innvendig vask ?? Å mulig en oppstart av maskineriet. Link to post
Napoli Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 aileenll skrev On 2.8.2020 at 22.14: Hyggelig at noen engasjerer seg i disse svert potente båtene! :-) Men det hadde vert hyggelig for oss andre om førerne av disse båtene forholdt seg til lokale fartsbegrensninger, gitt i farvansforskriftene for den enkelte kommune. Og selv om fører av disse båtene er glade i grom motorlyd, så burde det være en tanke at de andre 5000 som hører det, ikke er like begeistret. ? Bor man i Tvedestrand så vender man seg til det. Det er vel ikke bare Fjordlingene som lager lyd her... Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
SøndreSvaberg Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Gratulerer med sjøsetting! Så en Fjordling forbi Dvergsnes lørdag etm/kveld. Det ser ut til å være samme dag som du sjøsatt gliset... Fikk du god nok fart? Nyt dagene på sjøen! Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
tilplan Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Så en Fjordling i samme område tidligere i uka også, men det var kanskje en annen. Flott med båt som tas godt vare på. Denne ser jo utrolig bra ut. Håper det blir mange turer med den. Link to post
deerhunt Svart 18.August.2020 Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Du verden for mye og god jobb. Dette ble meget bra. Jeg søkte etter forsterking av speil og havnet på denne siden. Holder på med ett AliCraft prosjekt, 18' helt åpen. Antar at det er Norvind. Det var mye god inspirasjon her. Og gratulerer med en meget fin båt. Link to post
Sivijo Svart 18.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2020 Fjordlingen som er observert er nok «nabobåten» med bredbrønn og evinrude 150 ? Kun fått 2 test turer ? Har nok en for liten og 1 for stor propell så må finne en i mellom. Venter og på nye plugger,plugg ledninger og 1 coil da disse har gjort sitt. skal og bytte bensinslange og filter i motor å se om dette kan hjelpe på problemene. Takk for hyggelige tilbakemeldinger ! nå er jo snart sesongen over å man må fortsette prosjektet ? Link to post
Sivijo Svart 19.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 Suksess med nye plugger,ledninger og coil ?? Nå starter den tilogmed uten choke ? Testet 17" i dag, lett i plan men ikke mye fart. Rundt 35. Må nå prøve 23" etter jeg senket motor 4cm. Link to post
Sivijo Svart 3.September.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn