Seiza Startet 5.Juni.2019 Del på Facebook Startet 5.Juni.2019 Starta i dag motoren i seilbåten min, en Volvo Penta 2003T, etter en vinter på land. Etter ca en time tomgang ved brygga begynte peip varslinga på lampa viste at det var for høy temp. Etter litt feilsøking så fant jeg ut at impellerakslingen ikke gikk rundt (99% sikker at den gjorde det i starten da jeg er 99% sikker på at jeg så bevegelse i vannet i sjøvannsfilteret). Noen som har en ide/mening om hva som kan være galt her? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 6.Juni.2019 Del på Facebook Svart 6.Juni.2019 Jeg er ihvertfall 99% sikker på at du bør ta ut pumpa og sjekke hva som har skjedd! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 6.Juni.2019 Del på Facebook Svart 6.Juni.2019 Du er helt sikker på at det ikke bare er impelleren som ikke går rundt. Det hender jo at disse løsner fra i vulkinga mellom splein og gummi. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Seiza Svart 6.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2019 SoBo skrev for 2 timer siden: Du er helt sikker på at det ikke bare er impelleren som ikke går rundt. Ja, jeg sjekka dette:) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 6.Juni.2019 Del på Facebook Svart 6.Juni.2019 Hadde tilsvarende motor for mange år siden og fikk det samme problemet. Mener å huske det var et tannhjul av plast som styrte eller satt på akslingen til impellerhuset jeg måtte bytte. Var en enkel jobb, men måtte vente på delene. Ville derfor begynt å skru ut impellerhuset så ser du for forhåpentligvis årsaken Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Seiza Svart 6.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2019 @Sitrin Takker! skal skru løs ting og ting i morgen:) Sitér dette innlegget Link to post
Seiza Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Da har jeg skrudd litt og fant synderen! Sitér dette innlegget Link to post
Seiza Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 De tre bitene er (var) splinten som går gjennom akslingen... Blir å bestille en ny asap på mandagen. Litt rart synes jeg at noe sånt knekker, men alt har vel en viss tid før det bryter sammen går jeg ut i fra. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Tannhjulet ser ut som plastikk, hva er splinta laget av og hva er diameteren ? Sitér dette innlegget Link to post
Seiza Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Diameteren er 4mm og den er laget av metall som er rullet sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Metall som er rullet sammen - kan du forklare litt nærmere? Sitér dette innlegget Link to post
Seiza Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 @Lazyjack Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Takk Seiza, denne varianten er sikkert enklere å få kjøpt Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Takk! Pussig patent. Kan se ut som den er laget for å ryke dersom impelleren blokkeres. Og det plast tannhjulet synes heller ikke jeg ikke noe om... ? Sitér dette innlegget Link to post
Seiza Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Lazyjack skrev 4 minutter siden: Kan se ut som den er laget for å ryke dersom impelleren blokkeres Jupp, vil si at det er bra slik at ikke andre vitale deler går i stykker. Går ut i fra at tannhjulet er originalt fra VP, men motoren er jo en del år da... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Sikkert en typisk dings som er grei å ha reserve i båten... Sitér dette innlegget Link to post
Seiza Svart 8.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Jess :D Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.