Code0 Startet 8.Juni.2019 Del på Facebook Startet 8.Juni.2019 Dette kom brått på, i sommer er det ikke fri fart på Oslofjorden. https://www.batliv.no/innhold/havner-og-farvann/?article_id=52263 Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Code0 skrev 7 minutter siden: Dette kom brått på, i sommer er det ikke fri fart på Oslofjorden. https://www.batliv.no/innhold/havner-og-farvann/?article_id=52263 Er vel kun i Oslo kommune såvidt jeg forstår? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Gjelder så vidt jeg forstår i Oslo, ikke resten av fjorden. Synes det er uproblematisk - til og med ganske fornuftig. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 "forskrift om fartsbegrensning i sjøen for Oslo kommune." Vil gjerne høre hvilke motforestillinger folk måtte ha til en maksfart på 25 knop i havnebassenget utenfor Aker Brygge og de umiddelbare områdene rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 (redigert) Har lest at man samarbeider med de andre kommunene rundt hele Oslofjorden for å få samstemte regler. Så dette vil nok fort bli gjeldende fra Svenskegrensen til Telemark tenker jeg. Regner med de andre kommunene følger etter i løpet av året. Kan tenke meg motforestillingene mot 5 knop til man passerer Drøbak er større enn Max 25 ved Aker Brygge. Redigert 8.Juni.2019 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Juni.2019 Del på Facebook Svart 8.Juni.2019 Tipp topp tommel opp. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 6 hours ago, Honduras said: Har lest at man samarbeider med de andre kommunene rundt hele Oslofjorden for å få samstemte regler. Det har vært forsøkt lenge allerede uten særlig grad av success så derfor har kommunene Asker og Bærum helt forskjellige regler fortsatt. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
janet Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 Hurtiggående flerskrogsferger, går de kjappere enn 25 knop? I så fall kan en slik fartsgrense gi fergeselskapene noen utfordringer. Det er en del slike ferger, både i Oslo og i Nesodden, Frogn, Røyken, Asker og Bærum. De hurtiggående enskrogsfergene som i sin tid ble brukt gjorde over 30 knop, vet ikke hva katamaranene gjør. Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 (redigert) janet skrev 29 minutter siden: Hurtiggående flerskrogsferger, går de kjappere enn 25 knop? I så fall kan en slik fartsgrense gi fergeselskapene noen utfordringer. De senker farten eller søker konsesjon og får holde den farten de ønsker. Redigert 9.Juni.2019 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 Åpenbart for å stoppe de fæle ungdommene på vannscootere. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 Samme regelendring hevet vel totalforbudet mot vannscootere? Ellers så er det vel få deler av Oslo kommunes område som ikke er 200m fra land, så endringen er vel ikke drastisk. (Ønsker ikke å blande meg inn i en politisk diskusjon, og er ingen tilhenger av bystyret, men ser ikke dramatikken i dette) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 Pinkvin skrev for 13 timer siden: Tipp topp tommel opp. Det var jo selvsagt og helt unødvendig å poste. Sitér dette innlegget Link to post
krabbelars Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 For oss som bruker båthavner i Oslo , så er det ikke store området dette gjelder. Hadde nettopp lagt ut kart som viser dette tydeligere , på hobbysiden min om skjærgårdsjeeper m.m. Se vedlagte bilder. Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
andersb Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 (redigert) djizess!!!?! Jeg pleier dra til oslo for å ta en matbit når jeg ligger i middagsbukta, må man plutselig kjøre halvplan 1/4 gass.. halve veien. Men er veldig spent på hvordan de skal fartsmåle båter, eneste gyldige er fra land når vi snakker 25 knop. Redigert 9.Juni.2019 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kalle Well Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 Er glad jeg ikke bor i Oslo, maks 25 knop er jo bare latterlig ? Setter de opp fotobokser i samme slengen da? ? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 9.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 andersb skrev 3 minutter siden: neste gyldige er fra land når vi snakker 25 knop Ifg politibåten har de radar og tracke-software som gir fart og retning på radarskjermen deres. Du får sikkert en interessant meningsutveksling om deres nøyaktighet på deres målinger. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 (redigert) Du vet at det ikke holder i rettsak? Det er grundige kalibrerings prosedyrer for måleutstyr når det er snakk om straff, det er også rigide rutiner for hvordan du skal måle. Utstyret deres/ de mente vi var 100 meter fra land, det var 170.... så tjaaaaa Jeg har vært igjennom dette før, og hittil ikke betalt en krone. Redigert 9.Juni.2019 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 andersb skrev 9 minutter siden: Men er veldig spent på hvordan de skal fartsmåle båter, eneste gyldige er fra land når vi snakker 25 knop. Tja i skjærgården i Tønsberg og Færder er det 30 knop grense men har ikke hørt om noen som har blitt tatt enda. Jeg abonnerer på lokalavisen der dette hadde vært big news på lik linje med de ørten laserkontrollene i uken som blir holdt i distriktet Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 (redigert) andersb skrev 27 minutter siden: Men er veldig spent på hvordan de skal fartsmåle båter, eneste gyldige er fra land når vi snakker 25 knop. Det går utmerket å måle farten med både radar og laser og man må ikke lenger enn til Sverige der dette blir gjort. I dag er nok ikke denne måleformen godkjent men antagelig går utviklingen den veien at men får nidkjære UP betjenter også på sjøen er jeg redd. Der foreleggene blir høye som hus og det er nok nesten ingen måte på hva reaksjonen måtte bli hvis man bryter knopbegrensningen med 100%. Redigert 9.Juni.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 andersb skrev 29 minutter siden: djizess!!!?! Jeg pleier dra til oslo for å ta en matbit når jeg ligger i middagsbukta, må man plutselig kjøre halvplan 1/4 gass.. halve veien. Men er veldig spent på hvordan de skal fartsmåle båter, eneste gyldige er fra land når vi snakker 25 knop. Hvis du ikke klarer å få båten din i plan i 25 knop må du enten ha et dårlig skrog eller et hinsides race-oppsett som uansett ikke egner seg for tur. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 Kalle Well skrev 27 minutter siden: Er glad jeg ikke bor i Oslo, maks 25 knop er jo bare latterlig ? Setter de opp fotobokser i samme slengen da? ? Enig, 10 ville være bedre men mange båter drar opp mye sjø i den farten. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 men.. 25? sitter det kun folk med halvplanere og seilbåter og bestemmer? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 Lazyjack skrev 1 minutt siden: Enig, 10 ville være bedre men mange båter drar opp mye sjø i den farten. Ja det burde være 18 km/t på de smale motorveiene vi har her til lands også Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 25 knop er vel ca fart de er vant til fra elsykler kanskje, så det høres ut som OK tall. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Juni.2019 Del på Facebook Svart 9.Juni.2019 (redigert) andersb skrev 2 minutter siden: men.. 25? sitter det kun folk med halvplanere og seilbåter og bestemmer? Ja, det er jo adelen det. Du vet dette med mindreverdighets komplekser for fart henger jo høyt i de kretser. Redigert 9.Juni.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.