andersb Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Sånn for å sette ting i perspektiv, vi snakker noen og 40?! kmh her, midtfjords! Du får seilbåter nå som bryter dette, og seilbrett... kiter... montro om de foilende brettene også er raskere. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 (redigert) Noen og førti kommer ikke denne gjengen å være i nærheten av så da er farten svimlende i deres øyne Redigert 9.Juni.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 9.Juni.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Dette gjelder de siste 1,5 Nm inn til 5 kn sonen utenfor Fram-museet. I 25 knop er det unnagjort på 2,5 minutter. Så du kan spare 1 minutt på turen om du ligger i 50 kn helt inn. Det er jo noe. Men forbudet er vel for å gi kajakkpadlerne en sjanse... Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 andersb skrev On 9.6.2019 at 20.00: Sånn for å sette ting i perspektiv, vi snakker noen og 40?! kmh her, midtfjords! Du får seilbåter nå som bryter dette, og seilbrett... kiter... montro om de foilende brettene også er raskere. Vis hele sitatet Hvis jeg får fartsbot på foilen min, så skal jeg henge den opp på veggen Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 andersb skrev On 9.6.2019 at 19.23: djizess!!!?! Jeg pleier dra til oslo for å ta en matbit når jeg ligger i middagsbukta, må man plutselig kjøre halvplan 1/4 gass.. halve veien. Men er veldig spent på hvordan de skal fartsmåle båter, eneste gyldige er fra land når vi snakker 25 knop. Vis hele sitatet Kalle Well skrev On 9.6.2019 at 19.26: Er glad jeg ikke bor i Oslo, maks 25 knop er jo bare latterlig ? Setter de opp fotobokser i samme slengen da? ? Vis hele sitatet pipe skrev On 9.6.2019 at 19.58: Ja, det er jo adelen det. Du vet dette med mindreverdighets komplekser for fart henger jo høyt i de kretser. Vis hele sitatet andersb skrev On 9.6.2019 at 19.58: 25 knop er vel ca fart de er vant til fra elsykler kanskje, så det høres ut som OK tall. Vis hele sitatet ------------- Skal vi se... Noen som har tenkt tanken at fartsgrensen faktisk ikke handler om deg selv, deg selv, deg selv, deg selv..... og deg selv. Meg, meg, meg og meg selv? Nei. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Code0 skrev On 9.6.2019 at 20.25: Men forbudet er vel for å gi kajakkpadlerne en sjanse... Vis hele sitatet Ikke sant! --- Bare trist å lese tråder som dette hvor de fleste ikke løfter blikket over egen ripe men sutrer på fordi en må bruke 1 minutt ekstra ut av havna. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 (redigert) Pinkvin skrev On 9.6.2019 at 20.47: Skal vi se... Noen som har tenkt tanken at fartsgrensen faktisk ikke handler om deg selv, deg selv, deg selv, deg selv..... og deg selv. Meg, meg, meg og meg selv? Vis hele sitatet Nei ,den handler om deg og dine like. Nå er det sikkert ikke noen krise med max 25 knop innerst i en bukt i Oslofjorden men mørkemennene jobber for generell fartgrense i hele Oslofjorden 24/7. Gjerne så lav som mulig og helst ikke fortere en de bruker å gå. Redigert 9.Juni.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Da melder jeg inn hos Pinkvin og hans like... De såkalte mørkemennene arbeider for å ivareta alle som ferdes på sjøen. Og da får de fartsglade bare finne seg i å stå litt langt bak i køen når det gjelder å prioritere deres "rettighet" til å kjøre fort. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 pipe skrev On 9.6.2019 at 21.23: Nei ,den handler om deg og dine like. Nå er det sikkert ikke noen krise med max 25 knop innerst i en bukt i Oslofjorden men mørkemennene jobber for generell fartgrense i hele Oslofjorden 24/7. Gjerne så lav som mulig og helst ikke fortere en de bruker å gå. Vis hele sitatet Nå må du sette tranflaska tilbake i skapet. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 joern-eo skrev On 9.6.2019 at 21.35: Da melder jeg inn hos Pinkvin og hans like... De såkalte mørkemennene arbeider for å ivareta alle som ferdes på sjøen. Og da får de fartsglade bare finne seg i å stå litt langt bak i køen når det gjelder å prioritere deres "rettighet" til å kjøre fort. Vis hele sitatet Ja vi for bare finne oss i å kjøre i plan på lukket bane Sitér dette innlegget Link to post
joern-eo Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 Det er jo alltids en mulighet, men jeg regner med at de fleste har fått båten i plan når de er oppe i 25 knop.. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 (redigert) joern-eo skrev On 9.6.2019 at 21.35: Da melder jeg inn hos Pinkvin og hans like... De såkalte mørkemennene arbeider for å ivareta alle som ferdes på sjøen. Og da får de fartsglade bare finne seg i å stå litt langt bak i køen når det gjelder å prioritere deres "rettighet" til å kjøre fort. Vis hele sitatet Neida, dere liker å bestemte hvor fort andre kan gå mens dere sitter hjemme i sofaen Så ikke en eneste fritidsbåt på vei hjem i fra Koster i dag før jeg nærmet meg Åsgårdstrand, da så jeg noen i det fjerne. Men det er viktig å ta hensyn til alle på sjøen og aller mest til dere som er hjemme. Sannheten er at Oslofjorden er tilnærmet tom for fritidsbåter i store deler av året så det trenges ingen generell fartsgrense i hele fjorden Redigert 9.Juni.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2019 pipe skrev On 9.6.2019 at 21.56: Sannheten er at Oslofjorden er tilnærmet tom for fritidsbåter i store deler av året så det trenges ingen generell fartsgrense i hele fjorden Vis hele sitatet Har jeg misforstått noe her? Er det ikke snakk om i Oslo kommune? For min del er jeg i prinsippet for fri fart på sjøen, men da i de områder det er forsvarlig. Men nå har vil vel allerede ganske greie begrensninger på fart i havneområder osv. Problemet er vel heller de som ikke evner å ta hensyn, eller de som rett og slett ikke er i stand til å håndtere eget fartøy. Ytterligere begrensninger er sikkert i beste hensikt, men å begrense farten til 25 knop i åpent farvann høres en smule merkelig ut. Tipper de skal få problemer med å håndheve den regelen (også). Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Lazyjack Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Komodo skrev On 9.6.2019 at 23.41: Har jeg misforstått noe her? Er det ikke snakk om i Oslo kommune? For min del er jeg i prinsippet for fri fart på sjøen, men da i de områder det er forsvarlig. Men nå har vil vel allerede ganske greie begrensninger på fart i havneområder osv. Problemet er vel heller de som ikke evner å ta hensyn, eller de som rett og slett ikke er i stand til å håndtere eget fartøy. Ytterligere begrensninger er sikkert i beste hensikt, men å begrense farten til 25 knop i åpent farvann høres en smule merkelig ut. Tipper de skal få problemer med å håndheve den regelen (også). Vis hele sitatet Nå gjelder ikke disse fartsbegrensingene for et åpent farvann men innimellom øyene innerst i Oslofjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 andersb skrev On 9.6.2019 at 19.33: Jeg har vært igjennom dette før, og hittil ikke betalt en krone. Vis hele sitatet Så du er en gjenganger for politiet når det gjelder å bryte fartsgrensen/e på sjøen? Halvplan og 1/4 gass i 25knop, nå tøyser du fælt! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ida Marie III Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Komodo skrev On 9.6.2019 at 23.41: Har jeg misforstått noe her? Er det ikke snakk om i Oslo kommune? For min del er jeg i prinsippet for fri fart på sjøen, men da i de områder det er forsvarlig. Men nå har vil vel allerede ganske greie begrensninger på fart i havneområder osv. Problemet er vel heller de som ikke evner å ta hensyn, eller de som rett og slett ikke er i stand til å håndtere eget fartøy. Ytterligere begrensninger er sikkert i beste hensikt, men å begrense farten til 25 knop i åpent farvann høres en smule merkelig ut. Tipper de skal få problemer med å håndheve den regelen (også). Vis hele sitatet Blir nok bare en "sovende" lov, på lik linje med redningsvest påbudet...men som kan brukes i passende situasjoner... Jeg var selv i et 6 meters fartøy uten vest på meg, og politibåten bare 3 meter fra meg på lørdag... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Ida Marie III skrev On 10.6.2019 at 7.07: Jeg var selv i et 6 meters fartøy uten vest på meg, og politibåten bare 3 meter fra meg på lørdag... Vis hele sitatet Fy søren så tøff du er! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 https://www.smp.no/nyheter/2019/05/15/Fikk-bot-for-manglende-flytevest-19048685.ece https://www.t-a.no/notiser/2016/05/11/Manglet-redningsvest-–-fikk-bot-fra-politiet-12721081.ece Jada frøken, måtte google dette, men det er av og til nødvendig vet du. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ida Marie III Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Lazyjack skrev On 10.6.2019 at 7.11: Fy søren så tøff du er! Vis hele sitatet Nei, men viser at loven ikke praktiseres.. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 (redigert) I Oslo er politiet ganske flinke til å ligge utpå og håndheve fartsbegrensningene som har vært gjeldende frem til nå. Tror sikkert de er godt i stand til å håndheve de nye også. Foretrekker at de prioriterer dette fremfor vestbruk da for høy fart går på sikkerhet til tredjemann/kvinne. Redigert 10.Juni.2019 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 (redigert) Lazyjack skrev On 10.6.2019 at 7.15: Foretrekker at de prioriterer dette fremfor vestbruk da for høy fart går på sikkerhet til tredjemann/kvinne. Vis hele sitatet Riktig.. og slik var det nok med meg på lørdag også... Lå innpå Vågen .. Bergen havn, mye båter og desverre mye fyll...torgdagen... Fint å se "selv tenkende " politifolk prioritere... Selv om de som kjeder seg ved kjøkkenvinduet greier og Google frem noen motsatte eksempler...?? Redigert 10.Juni.2019 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 (redigert) Komodo skrev On 9.6.2019 at 23.41: Har jeg misforstått noe her? Er det ikke snakk om i Oslo kommune? Vis hele sitatet Jo ja jo,selve åpningsinnlegget var det men allerede tidlig i tråden ble det snakket om de som ivrer etter en felles fartsgrense i hele fjorden. Derfor skrev jeg tidlig at det ikke var noen krise om det ble max 25 knop i ei vik innerst i Oslofjorden men en generell fartsgrense er lite ønskelig. Antagelig kommer grensen i Oslo Kommune til å bli rimelig sovende slik som 30 knop grensen i Tønsberg og Færder der ingen er tatt for å bryte denne fartsgrensen Redigert 10.Juni.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 pipe skrev On 10.6.2019 at 8.05: Jo ja jo,selve åpningsinnlegget var det men allerede tidlig i tråden ble det snakket om de som ivrer etter en felles fartsgrense i hele fjorden. Derfor skrev jeg tidlig at det ikke var noen krise om det ble max 25 knop i ei vik innerst i Oslofjorden men en generell fartsgrense er lite ønskelig. Antagelig kommer den grensen til å bli rimelig sovende slik som 30 knop grensen i Tønsberg og Færder der ingen er tatt for å bryte denne fartsgrensen Vis hele sitatet Godt at en ikke sløser med ressurser på sutrete, umodne og ansvarsløse "voksne" som ikke får viljen sin og bryter lover etter egne, umodne og mangelfulle vurderinger ved å sette seg selv over folk flest. Denne loven gjelder ikke meg, meg og meg. Folk flest er heldigvis både oppegående og hensynsfulle, de trenger ikke at skattebetalerne skal betale for barnevakt. De følger det som gjelder og skjønner selv hvorfor. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Pinkvin skrev On 10.6.2019 at 8.19: Folk flest er heldigvis både oppegående og hensynsfulle, de trenger ikke at skattebetalerne skal betale for barnevakt. De følger det som gjelder og skjønner selv hvorfor. Vis hele sitatet Hva med påbud om sykkelhjelm til alle seilere...De kan jo få bommen i nepen når de vender..? Kanskje noe og promotere Pinkvin.? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 (redigert) Pinkvin skrev On 10.6.2019 at 8.19: Godt at en ikke sløser med ressurser på sutrete, umodne og ansvarsløse "voksne" som ikke får viljen sin og bryter lover etter egne, umodne og mangelfulle vurderinger ved å sette seg selv over folk flest. Denne loven gjelder ikke meg, meg og meg. Vis hele sitatet Det handler vel mest for deg å få på plass flest mulige reguleringen slik at enda flere kan bli lovbrytere slik at du kan sitte på din høye hest å kritisere Redigert 10.Juni.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.