Bjørn Løvjomås Startet 24.Juni.2019 Del på Facebook Startet 24.Juni.2019 Hei. Har fått sjangs til å hente en av favorittene mine, en Targa 37. Dette gleder jeg meg til. Denne gang blir kjøringen mer på dagtid, slik at det skal være lettere å følge med Også denne gang blir white Lady synlig på Ais https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=149434121 Avgang fra Os i ettermiddag. Forhåpentligvis i 3 tiden. Været ser foreløpig greit ut. Så det håper jeg fortsetter slik @Zitt er jo en travel mann med bongotrommene om dagen. Applaus for deg Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Trond123 Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Blikkstille på havet ved Haugesund foreløpig. Ser ut som om bongotrommene har hjulpet :) Regner med du har tid til et lite pitstop underveis. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Se det ja ...følger nok med tenker jeg så sant tiden strekker til ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
tilplan Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Helt stille langs Jæren også i dag. Kjørte til jobb og skulle ønske jeg kunne vært utpå sjøen en liten tur. Ser litt dårligere ut med vinden i morgen formiddag, men du passerer nok greit med den båten. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Satser på å passere Jæren i dag. Flott med rapporter på denne måten. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Ønsker deg en fin og problemfri tur, Bjørn! Jeg har vært litt on and off på Båtplassen i det siste, men denne turen vil jeg ha med meg. Det hele er vel over på noen timer, med den råtassen der. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Det er godt å ha deg med @Zitt, denne gangen starter jeg jo i bakgården din Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lundstad Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Med den båten er det vel nesten så man håper på litt ruskevær...? Synes Targa er utrolig kule saker. Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Du får skalke lukene! Regnværet er kommet inn til kysten fra ca Haugesund og sørover. Men fremdeles nesten vindstille og bortimot blikkstille på havet. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Det fine med regnvær en slipper å spyle av saltet ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ask Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Hei God tur. Synd å dra forbi Valevåg i eit slikt tempo:-) Ask Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Lite å frykte langs Jæren. Kanskje 20-30 cm bølger nå. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Bare drømmeføret der nå ser jeg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
TrikkerN Lønning Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 (redigert) For en båt! God tur! Redigert 24.Juni.2019 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Da er turen startet. Takk til mine foreldre som kjørte meg til båten. Tok også noen bilder Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Zitt Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 "Hvor på Vestlandet er dette" er det en tråd som heter! Endelig kunne Zitt svart, men jeg er til de grader rammet av "Astor-regelen". Takk for besøket! Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Da er @Bjørn Løvjomås på god vei sørover. Og det er ikke synsbedrag at rutevalget avviker ørlite fra standard. Båtens sjøegenskaper har fått testet seg… I fergebølger, og leet ikke på øyelokkene en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Dette er virkelig en bra båt. Foreløpig sitter jeg bare å koser meg, mens autopilot jobber. Rett å slett behagelig. Dempet stol, god radar og plotter. Båt som virkelig trykker vann i Karmsund. Rett ved broa, rett etter dette var det en sjekte som kom rett foran baugen på den, det så skummelt ut. De blåste fælt i hornet, og sjekta kom seg unna Det er bølgene fra sjekta som vises på bildet over her. Skummelt. Jeg tror ikke jeg har sett sletta så slett før, ikke bevegelse i båten før jeg traff noen gode venner, Rs Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Sjeldenutpå Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Slik båt står på "lotto-lista" ? sjølv om eg vurderer mindre båt nå.. God tur vidare ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Mye fint på fjorden Men også økende sjø Nede i 20 knop nå Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 En blir ofte overrasket på sjøen, denne gangen var jeg ganske sikker på flatt hav, men nå må jeg helt ned i 14 knop, stampende i forholdsvis krappe bølger. Uten vind. Den så jeg ikke komme. Ca 1.5 meter. Tipper jeg. Men båten er stødig, kompasset.til autopilot falt ut, så nå ble det håndstyring. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
MajorAndy Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Du må lære at stole på DMI ? Det bliver nok ved indtil du runder Lindesnes. Mindst...? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 25.Juni.2019 Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 Ingen rapport her,er alt bra.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
sap_2000 Svart 25.Juni.2019 Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 (redigert) Pratet nettop med skipperen. Passert Ulvøysund og satset på utsiden av blindleia. Litt møkksjø fra sørøst, men holder opp mot 20 knuter og humøret er som vanlig på topp Redigert 25.Juni.2019 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.