Snusmumrikken Startet 26.Juni.2019 Del på Facebook Startet 26.Juni.2019 Hei! En kamerat har en første gen. Cumminga 6bt fra ca midten av 80-tallet. Motor sliter de å få start på igjen etter man har kjørt. Venter man til motor er kald, så ser den ut til å starte greit. Skal nedom selv å ta en titt i helga, men har ikke skrudd noe særlig på dieselmotorer, og håper andre her inne har gode tips. :) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post Share on other sites More sharing options...
dieselfan Svart 26.Juni.2019 Del på Facebook Svart 26.Juni.2019 Om det var meg som skulle på tur til det motorrommet: Ville tatt med 6,8 og 10mm klar slange og koblet i mellom retur og tank, slik at du kan se om det er luft i systemet på retur når du gjør startforsøk. Dersom motoren rett og slett er sliten og har dårlig kompresjon vil det vel også kunne oppleves som du beskriver.... men det får vi håpe det ikke er... Om en eller flere dyser ikke forstøver som de skal så vil det ryke og lukte sur uforbrent diesel i tillegg Kvikklunsj/cola/snikkers - slike oppdrag (kan ikke du bare ta en liten kikk på motoren min...) tar alllltid mage ganger den tiden man trodde... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
SES_71 Svart 27.Juni.2019 Del på Facebook Svart 27.Juni.2019 Hei hvis dette er en roto pumpe (lucas) tyder det på slitt diesel pumpe Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.