Jump to content

Krysse Stad i 15 foter i morgen?

REMA

Recommended Posts

har hørt at trondheimsfjorden kan være slem nok den også om man er uheldig med været..

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

16 hours ago, mwigg3 said:

Imponerende! Jeg vurderer om jeg tør å krysse Trondheimsfjorden med min 15 fots selco... Det blir jo barnemat i forhold. 

Ja det mest krevende partiet på turen var faktisk over Talgsjøen, hvor jeg hadde feilberegnet en del. Fikk 8 m/s rett inn fra NW. Heldigvis var det ikke lange biten fra Smøla til Kristiansund.

• 3 år senere...
Ida Marie III skrev On 17.7.2019 at 8.50:

Denne tråden må jeg legge på minne...

Fruen kvier seg alltid når vi skal rundt Stadt...med rette...

Nå henviser jeg bare.. " se her...Stadt krysser de i 15 fotere..  " ??

Neste gang kan du si "se her... Stadt krysser de i 11,7 - fotere..." ;)

Men dessverre har vi ingen bilder som viser godt de reelle forholdene.. det var en smule hårete kanskje...image.png.47fd39c6104ca997483f150a5353285b.png

River Kwai skrev 27 minutter siden:

Neste gang kan du si "se her... Stadt krysser de i 11,7 - fotere..." ;)

Men dessverre har vi ingen bilder som viser godt de reelle forholdene.. det var en smule hårete kanskje...

Stillig. Hvilken båt og motorkonfigurasjon? Har dere gjort noen tilpasninger eller er det original båt og motor?

Redigert av LAKA (see edit history)
LAKA skrev for 10 timer siden:

Stillig. Hvilken båt og motorkonfigurasjon? Har dere gjort noen tilpasninger eller er det original båt og motor?

River350 med Mercury F10 (20hk). Ingen spesielle tilpasninger annet enn tre litt forskjellige måter å få sikra bagasjen på ?

Vi var ikke like "heldige" som trådstarter, men jeg vil si forholdene var "brutalt men udramatisk".

Windy lovde bedre forhold, men det var nok ruskete ja, ca 4m og fra alle retninger. Vi lå nok midt i kryssende bølger sona.

Utrolig stabile båter, føltes aldri utrygt egentlig, hvertfall ikke slik at man følte båten ikke var til å stole på. Men så er det vel ofte slik at det ikke er utstyret, men folka som ikke tåler belastningen ? jeg bresta et bein i hånda under kryssingen, men en salig blanding av tramadol, adrenalin og eventyrlyst gjorde det mulig å fortsette. Pluss at hanskene var søkkvåte så jeg var bra nedkjølt på skadeområdet.

Vi skulle egentlig videre til Bergen, og kanskje Stavanger, men været nede ved Frøysjøen dro seg såpass til at vi måtte kansellere.

Du kan se litt bilder på @riverex23 på insta!

der er vel en liten snutt fra Stad, men den yter ikke rettferdighet til de reelle forholdene, og var vel filmet på et tidspunkt der det var mulig å prøve å fristille en hånd til filming ?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...