Lars H. Svart 5.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2019 (redigert) janet skrev 3 minutter siden: ikke kjøpt ordentlig øl på systemet Hææ? Nå var dette et bilde av reker, så den forsto jeg ikke. Forklaring? Til rekene skal vi selvfølgelig ha hvitvin, men det med øl og pol forsto jeg ikke. Redigert 5.August.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
janet Svart 5.August.2019 Link til dette innlegget Svart 5.August.2019 ved siden av plastboks med reker og en smørpakke er det avbildet en ølboks med 3.5% innhold, det er butikk øl Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Lars H. Svart 5.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2019 Og hva er galt med det? Jeg drikker ikke øl for å bli full, så om Rignes hadde klart å laget et 1% øl som smakte like godt som 4,6% pils, hadde jeg kjøpt det. Øl drikkes for smakens skyld. Ferdig snakket! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Whiskey Svart 5.August.2019 Link til dette innlegget Svart 5.August.2019 ? Første dag på jobb i dag etter ferien, fint å lese denne tråden da, så overgangen ikke blir så stor. Ser det er nå man burde ha sverige-ferie. Ble litt sliten av alle folkene i sommerferien, men så er det eneste mulighet med skolebarn. Skummelt med motor som fusker, men du har jo hatt den noen år og kjenner den godt. Vår var slik i hele fjor, etter å ha hatt den på verksted og 20000 for feilsøk uten resultat, har den ikke hatt et feilslag i år... Så nå friskmeldte jeg den, må ha vært noe grums i drivstofflinja. Håper dere får en fin tur videre! Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Lars H. Svart 5.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2019 Takker for tilbakemelding. Problemet med stopp med uforklarlig årsak, er første gang etter ofver 3000n timer. Jeg har hatt stopp pga. veil med pakning til oljefilteret slik at oljen rant ut, men ingen feil på selve Yanmar'n. Planene videre nå er å ligge her imorgen. Nå er det dønn stille, men venter på regnet som er meldt i natt. Onsdag går vi sansynligvis en kort tur til Mohus Malmön, ligger over der en natt før en kort tur om Lysekil til Fiskebäckskil. Så er det meldt drittvær i helgen med reg, torden, lynild og mye vind slik at vi blir der til været blir bedre. Hvor? Nei, si det. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sanztra Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 Hei Lars, takk for sist (Oscarsborg påskeaften). Så flott at dere er i gang med Sverigeturneen og at helsa er blitt bedre Elsi har akkurat kommet tilbake til hjemmehavn etter 4 uker nedover norskekysten. Nesten uten problemer Kjetting rundt aksel og propell 1 gang og en forbruksbank (3x120AH) som med solcellepanel ikke holder mer enn 2 netter før det er nede på 50% - var nye våren 2013 så det er vel kanskje på tide å bytte de ut med 3 nye til neste år. Dere får ha god tur videre, jeg følger med daglig på nye bilder og oppdateringer Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
-morten- Svart 6.August.2019 Link til dette innlegget Svart 6.August.2019 14 hours ago, Lars H. said: Og hva er galt med det? Jeg drikker ikke øl for å bli full, så om Rignes hadde klart å laget et 1% øl som smakte like godt som 4,6% pils, hadde jeg kjøpt det. Øl drikkes for smakens skyld. Ferdig snakket! Helt enig!!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lars H. Svart 7.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Etter noen fine dager på Springet, ble det langtur idag, - 40 minutter til gjestehavnen Bohus Malmön. Her ligger vi kailangs i en havn med godt med ledige plasser. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøstein Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Har du testet fiskesuppa på Restaurant Malmøns Brygga? Anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Nei, med hund blir det lite restaurant.besøk. Så gode middager Trude lager i båten gjør at det ikke er behov for slikt. Idag ble det biff med løk og litt rødt i glasset. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøstein Svart 7.August.2019 Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 Høres ikke vondt ut det heller! Jeg planlegger å gå fra Oslo i slutten av neste uke og bevege meg sakte ned mot de kanter du befinner deg. Ser ut til at det begynner å bli levelige forhold i havnene nå, men det er kanskje fortsatt litt trykk i helgene? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2019 På feks. Käringön kan det være stapp fult i helgene helt ut mot september. Idag på en onsdag fikk jeg nettopp rapport om at det var rundt 100 båter i Hunnebostrand, men ennå noen ledige plasser. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 10.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 Nå ligger vi i Fiskebäckskil etter en fin tur fra Bohus Malmön. Vi kom hit i forgårds. Igår var det sol og sommer med bading fra båten for kapteinen. Idag er det noe annet, kaldere og regn. Med den værmeldingen som er nå, blir vi nok liggende noen dager til vindog sjø utpå gir seg før vi vender nesen hjemover. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 10.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 Dagen idag ble egentlig mye bedre enn ventet, ikke noe torden og lynild og ikke vind her i havnen selv om vi hører det blåser "på toppene". Ellers er alt som før her. Ronja oppe i veikrysset har fått på seg øreklokker Litt nedsunket, skal rette de opp imorgen), men hun sitter på samme plassen som hun har gjort i utrolig mange år. Hagen borte i svingen ved kirken er like fin som før. Og sannelig var skiltet for å advare oss mot den hvite mini puddelen over veien der som før. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 10.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 (redigert) Men så kom regnet, - brått! Redigert 10.August.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 10.August.2019 Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 I Strömstad noen tordenskrall og byger. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 10.August.2019 Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 Jepp, kom noen slike for noen timer siden. Jeg blir vel liggende her over helga, regner jeg med... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 10.August.2019 Link til dette innlegget Svart 10.August.2019 Hulda skrev 7 minutter siden: I Strömstad noen tordenskrall og byger. Ligger du her også? Har lagt meg i ytre havn denne gangen. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Hulda Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Pequod skrev for 8 timer siden: Ligger du her også? Har lagt meg i ytre havn denne gangen. Bor her :-) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Hulda skrev for 3 timer siden: Bor her :-) Aha, trodde det var Son, jeg. Ikke helt oppdatert, skjønner jeg! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 11.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Hulda har båtplass i Strömstad, men bolog både der og i Son. Med det været som er nå, gjør du nok lurt i å ligge ved kai i Strömstad. Vi ligger i Fiskebäckskil på ubestemt tid. Her ligger vi godt med alt vi trenger. Havnen er ikke full, det er mest svenske seilbåter her. En av dem må vel telle som to båter med to flagg? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Tror ikke dette er dagen å forflytte seg. Stiv kuling på Hvaler også. Best å ligge i ro da?? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 nei da, vi ligger i ro med slike observasjoner! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ebonita Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Hehe, ja den rust-fri-kunstneren med två svenska flaggor har jag sett ett antal gånger de senaste åren. Nu senast för ett par veckor sedan i Grebbestad. Det blåser f ö även i mina trakter. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sverrejo Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Hyggelig å følge deg Lars Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.