Lars H. Svart 11.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Du ser ut til å ha funnet en fin plass, - hvor? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Sverrejo Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Gjestehavna på Skjærhalden. Koselig sted. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 11.August.2019 Link til dette innlegget Svart 11.August.2019 Lars H. skrev for 9 timer siden: Hulda har båtplass i Strömstad, men bolog både der og i Son. Med det været som er nå, gjør du nok lurt i å ligge ved kai i Strömstad. Vi ligger i Fiskebäckskil på ubestemt tid. Her ligger vi godt med alt vi trenger. Havnen er ikke full, det er mest svenske seilbåter her. Aha! Ligger på kaia utenfor Margret 2 på bildet, ser det ut som. Blir nok her til i morgen ja. Skal jo blåse endel de to nærmeste dagene pgså, men bare jeg kommer meg velberget over Gula Humpen skulle det gå fint nedover. Tenker å ta innsiden fram til Råssöhamn og legge meg der hvis det er for ille utenfor, men jeg har jo allerede merket hvor mye mer denne båten tåler... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 12.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Vi ligger fremdeles godt her i Fisckebäckskil. Med godt med tid, gidder vi ikke å slåss med naturkreftene rundt Lysekil, Malmöfjorden, Humparne osv. Det går dårlig for den utmerkede restauranten her, nå er det kunn inneservering. Ellers er det fra idag slutt på høysesong for havneavgiften. Da vi kom var det for båter opp til 10m SEK290 + 40 for strøm. Nå er det SEK150 + 40 for strøm. Det er til å leve med. Dusjer og toaletter er forøvrig innkludert i havneavgift og koster ikke noe ekstra. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 12.August.2019 Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Havneleia i Strömstad har også gått ned i dag. Fra 260 pluss strøm til 200 pluss strøm (40kr) (for båter under 10 meter) Blir nok liggende her til i morgen. Blåser fortsatt endel. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
seilfred Svart 12.August.2019 Link til dette innlegget Svart 12.August.2019 Smögen koster overraskende nok bare 60kr + strøm, iallfall for min størrelse. De gikk over til lavsesong-pris idag. Sitér dette innlegget Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Lars H. Svart 14.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2019 Her i Fiskebäckskil begynner det å gå mot slutten på sesongen. Nå åker båtene på land her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 14.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2019 Imorgen drar vi nordover etter en uke på denne herlige havnen. Men før det, måtte gubben en tur inn på serviceavdelingen for å tvette legemeet. Har er vel kystens beste sanitæranlegg, Og en kunne dusje så lenge en orket uten å betale noe ekstra! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
salming Svart 14.August.2019 Link til dette innlegget Svart 14.August.2019 Lite tidigt o ta upp båten redan tycker jag . Nu börjar det äntligen bli lite plats i hamnarna för västkustbor med vanliga små farkoster ist för tröttsamma 50 fotarna överallt. Men dom kan ff fylla upp Gullholmen tex genom att så fort det glesnar med båtar lägger dom kailengs o låser därmed upp hela hamnen med 5-6 båtar Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.August.2019 Igår le det en tur opp på Soffeberget for å se på utsikten i blæsten, her Lysekil på andre siden av rofjorden. Det går fint å gå nedover mot stranden, men det er bratt og en må bruke rekkverket der det finnes. Vindmøllen her er helt tydelig og et godt seilingsmerke om en kommer fra Lysekil På tilbaketuren til havnen, måtteg selvfølgelig ta et bilde av Kvartsita. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ugleseth Svart 14.August.2019 Link til dette innlegget Svart 14.August.2019 Du burde ta en tur ut til Vasholmarna. En flott uthavn...Var en tur innom Fiskebeckskil . Prisene på resturangmaten i havna skremte nesten vannet av oss. offentlige sanitæranlegg i gjestehavner, campingplasser, badestrender osv ….grøss og gru..noen synger i dusjen , andre miger og sitter nakne på krakker og stoler uten håndkle. uuuuææææ for dette er vi villige til å betale både skjorta og buksa Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Enig med deg Ugleseth. Vasholmarna er en av Bohuslens fineste uthavn. Om man kommer nordfra og går diagonalt sørvestover kommer man til "sibyllan" (Tror jeg det heter). Her ligger man helt uten svell om er litt bølger utpå. Men for all del Vasholmarna er en godværshavn. Ellers så har jeg fått det inntrykk at Lars og fruen helst ligger i innhavn. God tur videre Lars. Sitér dette innlegget Link to post
Ugleseth Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Det skulle vært morsomt å tatt med Lars og Trude ut til Vasholmarna og vist dem herligheten. Noen fine "garasjer" I fjellformasjonene. Dessuten er det mange grunner ut mot havet hvor man kan dra noen fiskemiddager. Bedre enn Vederøarna.... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 (redigert) Antar at @Lars H. kjenner hver eneste fjellsprekk fra Hönö-Klova og nordover. Rent bortsett fra at navnet bekler nokså mange holmer. Redigert 15.August.2019 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ugleseth Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Hulda skrev 3 minutter siden: Antar at @Lars H. kjenner hver eneste fjellsprekk fra Hönö-Klova og nordover. Jeg savner omtale om alle disse perlene fra Son til Mastrand. Har lest mye om Drøbak, kommers og skjærhallen.......ser gjerne noen gamle bilder fra 80 og 90 tallet siden Lars'r n ligger mest I innhavn nå for tiden Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Svenskekysten er flott.....men blitt høye havneavgifter.....God Ferie:-):-) Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 15.August.2019 Link til dette innlegget Svart 15.August.2019 Ja svenske kysten er toppers, spesielt alle de flotte uthavnene.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2019 Ja, så lå vi her da, Fjällbacka og venter på forhold til å komme oss over Gule Humpen. Det ser ut til å bli en glippe imorgen, men legger sjøen seg nok til at det ikke blir å sloss med elementene? Prognosen før bølger ute i havet gir en glippe ut på dagen, men vi skulle jo gjerne kommet oss opp Kosterfjorden også. Men her i Fjällbacka ligger vi jo godt longside selv om prisen for å ligge her er stiv, SEK300 med strøm for båt under 10m. Turen fra Fiskebäckskil gikk het nydelig med en overnatting på Springet (Kungshamn). Humparne nord for Hunnebostrand var også helt greie. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 17.August.2019 Link til dette innlegget Svart 17.August.2019 Kommer dere over Gula Humpen så er jo Resö et greit sted å ligge en natt (eller to) før man fortsetter oppover. Longsideplasser er det vel også der. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 17.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2019 Ja det er et greit sted. Sannes og Havstensund er jo også alternativer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seilerslask Svart 17.August.2019 Link til dette innlegget Svart 17.August.2019 Ifølge windy og yr ser det ut som at det skal bli betraktelig bedre i morgen, bølgehøyde <1m og synkende utover dagen. Ville gått opp til Grebbestad i dag og tidlig avreise derfra i morgen, på mandag er det meldt vesentlig høyere bølger syd for (ca) Tønsberg. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.August.2019 Lite lysten på å gå fra kai her vi ligger longside med vinden inn på siden. Men så langt jeg kan se av værmeldingen, går vi nordover imorgen. Om vi får det for tøft ut mot Tjurpannan (Gule Humpen), snur vi og går tilbake til Grebbestad om vi finner en fin plass der, det har vi gjort før. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 18.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2019 (redigert) Nå ligger vi godt fortøyd i en nesten tom Strömstad havn. Vi sto opp tidlig i Fjällbacka og satte kursen nordover i vindstille, og på turen hit tror jeg ikke vinden var over 4m/s. Over Gule Humpen var det kun gammel tung sjø ikke over meteren. Slik var det også ut Bissenrenden fra Havstensund og den første delen av Kosterfjorden før også den gamle sjøen la seg. Nå har det etter hvert begynt å regne, men vi koser oss med litt rødt i glasset og vifteovnen på svakeste trinnet. Prisen her for oss er SEK200 med strøm. Imorgen etter frokost blir det en god lang spasertur med skipshunden til veterinæren for "Svenskepillen" før vi etter 24 timer kan krysse grensen til Norge. Vi må ikke være hjemme før over helgen om snart en uke da jeg har legetime på Rikshospitalet på tirsdagen, så det klarer vi nok. Redigert 18.August.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 19.August.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2019 Idag har det ikke vært været for å krysse Sekken, og desuten må vi vente til i hvert fall til imorgen pga. 24-timers regelen med pillen for Max. Jeg tror at onsdag kan bli en grei dag, men om vi bare går til Skjærhalden eller lenger nord/hjem, får vi se. Nå har vi hatt besøk av skipperen på Hulda som har hjemmehavn her i Sreömstad. Det ble flere timer prat om båt og om det å ha passert 70 år! Og midt mellom all praten, med den utmerkede vinen gjesten hadde med, ble det jo tid for å besvare telefonene! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 19.August.2019 Link til dette innlegget Svart 19.August.2019 Der varr'u kjapp. Har så vidt fått parkert meg foran TV'n :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.