Chilli Solbris Svart 6.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.September.2019 Gullfisk skrev for 20 timer siden: Ble litt nyskjerrig på den Marco pumpen, da du sa den var stillegående, for min Jabsco parmax hører jeg i hele båten. Er den lydløs i forhold til slike pumper? Holder det å erstatte med samme literkapasitet om man bytter? Siden jeg bor i båten gikk jeg opp i kapasitet. Husker ikke her og nå hvor mange l/min men om vi åpner alle kranene er det like mye trykk i alle sammen. Det er ikke rare lyden pumpa gir når den går. Må lytte. Bare en summing....... Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gullfisk Svart 6.September.2019 Link til dette innlegget Svart 6.September.2019 Høres bra ut. Synes slagene fra parmax forplanter seg gjennom slanger/rør i hele båten, så får sette en slik på ønskelista. Link to post
Chilli Solbris Svart 11.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Så var det montert ny kjøkkenvifte i byssa!☺️☺️☺️ Og der hang den!?? Litt lys ble det også! Og den besto fiskekaketesten!!!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
krabbelars Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Veldig fint og hyggelig interiør. Gjør ikke noe om avtrekkeren er hvit , bare enda mer hjemmekoselig syns jeg :) Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
alphaman Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Nydelig interiør. Har du fått brukt båten nå. Link to post
Marida Svart 12.September.2019 Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 Går komfyren bare på strøm? Link to post
Chilli Solbris Svart 12.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2019 krabbelars skrev for 14 timer siden: Veldig fint og hyggelig interiør. Gjør ikke noe om avtrekkeren er hvit , bare enda mer hjemmekoselig syns jeg :) Enig med at hvit ikke gjør noe. Valgte det for å bryte opp det mørke litt. ?? alphaman skrev for 5 timer siden: Nydelig interiør. Har du fått brukt båten nå. Holdt på å si at den er i bruk hver dag!?? Har ikke vært på tur med den enda. Skal rense dieseltanker og bytte septiktank før den går ut på tur!☺️☺️ Marida skrev for 1 time siden: Går komfyren bare på strøm? Ja, kun 220 volt på den, oppvaskmaskinen og kjøkkenvifta. Og på vaskemaskinen når den er på plass....??? Har inverter og aggregat men savner gass..... Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 15.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2019 Moro når man finner ut at det bare er fire skruer som må byttes ut for at trekket på fly skal passe!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 15.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2019 Litt høyt vann i elva i dag. Må klatre opp på begge båtene!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 22.September.2019 Link til dette innlegget Svart 22.September.2019 Ser flott ut! Regner med å ta båten til kurset neste helg, så da får jeg vel tatt en nærmere titt på skuta - regner jeg med! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 23.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2019 Pequod skrev for 6 timer siden: Ser flott ut! Regner med å ta båten til kurset neste helg, så da får jeg vel tatt en nærmere titt på skuta - regner jeg med! Selvsagt! Du er hjertelig velkommen ombord!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 23.September.2019 Link til dette innlegget Svart 23.September.2019 Jeg blir helt sjuk av å se de flotte bildene. Dette er min ultimate drømmebåt. Godt jobba. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Chilli Solbris Svart 23.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2019 Faxen skrev for 3 timer siden: Jeg blir helt sjuk av å se de flotte bildene. Dette er min ultimate drømmebåt. Godt jobba. He he, og bedre skal det bli!!! Må bare pusse opp halve skuta først!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 24.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 Møkk er møkk uansett båttype. Og i Storebroen må det gjøres noe med akkurat det!??? Så da demonteres det over en lav sko. Noe som visste seg helt unødvendig. Ganske smart lagt opp i denne båten. Men stinker det gjør det! vel, rammen må ut for å få opp tanken. Alt er forbausende enkelt tilgjengelig! Lufteslanhen er godt ordet og buste seg å være dønn tett. Rammen borte. Rørstussene ligger lett tilgjengelig. Her under der oppvaskmaskinen skal stå. Slangene må også byttes. Det blir nok en helt annen historie! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sjøbliss Svart 24.September.2019 Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 Skikkelig jobb du har kjøpt deg, men fint skal det bli! Lykke til med arbeidet, og send bare mer bilder ? Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
kdtran Svart 24.September.2019 Link til dette innlegget Svart 24.September.2019 Tenkte jeg skulle gjøre samme jobb i løpet av vinteren. Har bare ikke helt bestemt meg for om det blir denne vinteren, neste vinter, eller den vinteren tanken faktisk lekker. (Og det blir ikke lenge til er jeg redd..)? Merker at det er uendelig mye kjekkere å bruke båten enn å skru på den. Jeg synes du er flink jeg, Erik. Ligger du innenfor budsjett fremdeles? Link to post
Chilli Solbris Svart 25.September.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2019 kdtran skrev for 16 timer siden: Tenkte jeg skulle gjøre samme jobb i løpet av vinteren. Har bare ikke helt bestemt meg for om det blir denne vinteren, neste vinter, eller den vinteren tanken faktisk lekker. (Og det blir ikke lenge til er jeg redd..)? Merker at det er uendelig mye kjekkere å bruke båten enn å skru på den. Jeg synes du er flink jeg, Erik. Ligger du innenfor budsjett fremdeles? Denne møkkajobben kan ikke vente hos meg. ?? Ja, jeg ligger langt under budsjett så langt! Men det skyldes at jeg ikke har fått solgt Solbris enda!??? Det kreves faktisk ikke så mye penger som det kreves timer på båten. Så med tiden skal det bli bra! Og tusen takk @kdtran! Du er en god inspirasjonskilde ser du!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2019 Og så ble Solbris solgt. Jeg tror nye eiere kommer til å stortrives med Solbris. Det er veldig vemodig og jeg er slett ikke sikker på at valget er riktig. Men valget er tatt og hun overleveres om en ukes tid. Skjønt langt av gårde drar hun ikke. En plass fram! Så hver bidige dag frem til april skal jeg bli grundig påminnet at hun er solgt! Trøsten er at det er ihuga båtfolk som kjøper!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 20.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2019 Gratulerer, eller skal man si kondulerer? Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2019 Faxen skrev 6 minutter siden: Gratulerer, eller skal man si kondulerer? Begge deler!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2019 Så var Solbris overlevert til nye eiere. Det er ikke sant at man er lykkelig når båten blir solgt. Det er vemodig!? Trøsten er at hun kommer til skikkelige båtfolk som vil sørge for at hun blir penere å se på og at hun blir brukt! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 28.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2019 Gratulerer med salget Erik! Solbris er virkelig en flott båt, og jeg må innrømme at jeg har siklet på annonsen opp til flere ganger Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Oktober.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2019 Komodo skrev for 18 timer siden: Gratulerer med salget Erik! Solbris er virkelig en flott båt, og jeg må innrømme at jeg har siklet på annonsen opp til flere ganger Takker @Komodo! Jeg tror hun er i virkelig gode hender så nå blir det full fokus på Tresfjorden!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2019 Erikda skrev 1 time siden: Tresfjorden!??? Erik, dette kan du da ikke skylde på autokorrektur Endelig ble det Bobåt Link to post
Gullfisk Svart 29.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2019 Erikda skrev On 20.10.2019 at 16.17: Hvor er dette bildet fra? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn