Komodo Svart 5.Februar Link til dette innlegget Svart 5.Februar Hekri skrev for 3 timer siden: ...da er kanskje et par av disse et rimeligere alternativ...... Til salgs: Volvo Penta D12 - 650hk 2003 modell Hvis jeg skulle hatt en slik båt som @Chilli Solbris, så hadde jeg tatt ut begge motorene og satt inn en i midten. Det skulle vært en rekkesekser på 6-12 liter, (aller helst en MAN) og vært stor nok til å bringe båten uanstrengt opp i 8-9 knop. Da hadde både jeg og lommeboka vært fornøyd Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 5.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar Hekri skrev 21 minutter siden: Jeg vet det! Det var bare for å få et perspektiv på hvor dyr en pumpe er. Hold på planen din - den er fornuftig! Har sendt e-post til VED i dag og bedt om spesifikasjon på det som må gjøres og med spørsmål om gjenbruk. Komodo skrev 15 minutter siden: Hvis jeg skulle hatt en slik båt som @Chilli Solbris, så hadde jeg tatt ut begge motorene og satt inn en i midten. Det skulle vært en rekkesekser på 6-12 liter, (aller helst en MAN) og vært stor nok til å bringe båten uanstrengt opp i 8-9 knop. Da hadde både jeg og lommeboka vært fornøyd Tror jeg da heller valgt en båt med kjøl. Har fått prøvd denne Storebroen i all slags vær. I møkkavær og møkkasjø er 8-9 knop håpløst. Da merkes det godt at det er bruk for kraft og mulighet til å jobbe både med og mot sjøen. Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 5.Februar Link til dette innlegget Svart 5.Februar Chilli Solbris skrev 1 minutt siden: Tror jeg da heller valgt en båt med kjøl. Ja, jeg hadde støpt på en kjøl samtidig Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 5.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar Komodo skrev 1 time siden: Ja, jeg hadde støpt på en kjøl samtidig ??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Februar Link til dette innlegget Svart 5.Februar PS.... seilbåter har kjøl påstøpt og ferdig ⛵️??? Endelig ble det Bobåt Link to post
Komodo Svart 5.Februar Link til dette innlegget Svart 5.Februar Bjørn Løvjomås skrev 7 minutter siden: PS.... seilbåter har kjøl påstøpt og ferdig ⛵️??? Ja, bare man får vekk masta og riggen så burde det bli en brukbar båt Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar Litt mer rundt prisene på pumpa….. Mancraft i Bergen antyder en pris på ca 8500 euro pluss mva for renovering av pumpa. Med dagens kurs ca kr 124000,-. Altså kan vi slå fast at Vestfold Elektro-Diesel er ganske billig!?? Venter på pris på ferdig byttepumpe…..? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Februar Link til dette innlegget Svart 6.Februar Kostbare greier dette, føler med deg ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar Bjørn Løvjomås skrev 3 minutter siden: Kostbare greier dette, føler med deg ? Må bare bite det i meg. Jeg har heldigvis en jobb som gjør at med litt god anstrengelse så blir jeg ferdig å betale pumpa før jeg blir pensjonist!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Februar Link til dette innlegget Svart 6.Februar Godt du ser lyst på det.. ??????? Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar Bjørn Løvjomås skrev Just now: Godt du ser lyst på det.. ??????? Har egentlig ikke noe valg!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Februar Link til dette innlegget Svart 6.Februar Ikke nå.. men...? ti fot syken i minus tror jeg er ganske ålreit ? Endelig ble det Bobåt Link to post
Hekri Svart 6.Februar Link til dette innlegget Svart 6.Februar Du må be Ulrik om å ta noen bilder av det han mener er årsaken til at pumpa går tungt rundt - når den er på operasjonsbordet. Forumet må jo få dokumentert hard facts. ...vi blir jo også stengt ned den 10. Byttepumpe kan også vise seg å ha en interessant pris - hvem leverer den - Bosch eller MAN? Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar Bjørn Løvjomås skrev 34 minutter siden: Ikke nå.. men...? ti fot syken i minus tror jeg er ganske ålreit ? Ja, det kan nok bli aktuelt fortere enn jeg helt liker å tenke på. ? Hekri skrev 18 minutter siden: Du må be Ulrik om å ta noen bilder av det han mener er årsaken til at pumpa går tungt rundt - når den er på operasjonsbordet. Forumet må jo få dokumentert hard facts. ...vi blir jo også stengt ned den 10. Byttepumpe kan også vise seg å ha en interessant pris - hvem leverer den - Bosch eller MAN? De har fått beskjed om å ta bilder ja. Både som underlag for rep og for forumet!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Februar Link til dette innlegget Svart 6.Februar Chilli Solbris skrev 1 minutt siden: aktuelt fortere Tenker likt av å til, du å jeg? Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden: Tenker likt av å til, du å jeg? Ja, og kanskje grubler vi litt og???? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Ask Svart 6.Februar Link til dette innlegget Svart 6.Februar Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: Litt mer rundt prisene på pumpa….. Mancraft i Bergen antyder en pris på ca 8500 euro pluss mva for renovering av pumpa. Med dagens kurs ca kr 124000,-. Altså kan vi slå fast at Vestfold Elektro-Diesel er ganske billig!?? Venter på pris på ferdig byttepumpe…..? Er det prisen for ei pumpa, eller to pumper? Må du gjera noko med begge? Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar Ask skrev for 6 timer siden: Er det prisen for ei pumpa, eller to pumper? Må du gjera noko med begge? Det er prisen for en pumpe. Nei, heldigvis er det bare den ene som lakk. ? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
index Svart 7.Februar Link til dette innlegget Svart 7.Februar Å bo i båt er bra, for da sparer du penger sier de.... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Komodo Svart 7.Februar Link til dette innlegget Svart 7.Februar Chilli Solbris skrev for 4 timer siden: Det er prisen for en pumpe. Nei, heldigvis er det bare den ene som lakk. ? Er det den motoren du mangler noen omdreininger på også? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar Komodo skrev 29 minutter siden: Er det den motoren du mangler noen omdreininger på også? Nope. Så når du sier det….. Kanskje jeg skal ta styrbord pumpe også når jeg først er i gang??????? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 7.Februar Link til dette innlegget Svart 7.Februar Chilli Solbris skrev 2 minutter siden: Kanskje jeg skal ta styrbord pumpe også når jeg først er i gang? Ja, det var det... Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Steini Svart 7.Februar Link til dette innlegget Svart 7.Februar Heisann. Satt og leste litt om denne kjipe pumpe situasjonen din. Så kom eg til å tenke på ein kar i sverige som er veldig kjent innen racing miljøet med diesel motorer. Han overhaler jallfall veldig mangen forskjellige dieselpumper, så kansje det kunne vert verd eit forsøk å kontakte han? Har ingen erfaring med han sjølv, men har høyrt mykje godt fra andre som har brukt han. https://www.dieselmeken.se/ -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
sap_2000 Svart 7.Februar Link til dette innlegget Svart 7.Februar Chilli Solbris skrev for 5 timer siden: Nope. Så når du sier det….. Kanskje jeg skal ta styrbord pumpe også når jeg først er i gang??????? Glem den pumpa frem til alt som er billigere er sjekket ut... Vi må få fortgang på denne sammenkomsten med dinner og MAN-utreding før du sender bort både motorer og Storebro for proff renovering Hekri skrev On 5.2.2025 at 12.47: ..da er kanskje et par av disse et rimeligere alternativ...... Til salgs: Volvo Penta D12 - 650hk 2003 modell FINN.no https://www.finn.no › Båt › Båtmotorer til salgs 7. jan. 2025 — Volvo Penta D12 - 650hk 2003 modell. Pris. 200 000 kr. 200 000,00 kr Tror det er samme motorene som satt i en stor Fairline som brant for noen år siden. Mener jeg så en tidligere annonse for et par år siden at det er uten ledningsnett, spaker, HCU og instrumenter da disse brant opp . Det ryktes at slike EDC bokser av første gen har vært vanskelig/ umulig å få tak i mange år allerede. Hadde det vært plug and play hadde de nok vært borte for lengst... Chilli Solbris skrev On 23.1.2025 at 20.58: Mat skal vi ordne! Lurer på om @sap_2000 har noe erfaring med mine sjøbein over Jærens rev!?? Beina stod fjellstøtt i 45 graders vinkel de, så sjøbeina er det ikke noe å si på Dog har nok krabbebestanden på Jæren tatt seg kraftig opp etter den turen antar jeg Moro var det lell Mvh. SAP Link to post
Chilli Solbris Svart 7.Februar Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar sap_2000 skrev for 3 timer siden: Glem den pumpa frem til alt som er billigere er sjekket ut... Vi må få fortgang på denne sammenkomsten med dinner og MAN-utreding før du sender bort både motorer og Storebro for proff renovering Tror det er samme motorene som satt i en stor Fairline som brant for noen år siden. Mener jeg så en tidligere annonse for et par år siden at det er uten ledningsnett, spaker, HCU og instrumenter da disse brant opp . Det ryktes at slike EDC bokser av første gen har vært vanskelig/ umulig å få tak i mange år allerede. Hadde det vært plug and play hadde de nok vært borte for lengst... Beina stod fjellstøtt i 45 graders vinkel de, så sjøbeina er det ikke noe å si på Dog har nok krabbebestanden på Jæren tatt seg kraftig opp etter den turen antar jeg Moro var det lell Det blir fremskyndet møte nå! Med båtprat og matprat! Og den viktigste jobben deres blir å trøste meg!??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn