Chilli Solbris Svart 23.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni Olepo skrev 39 minutter siden: Det er en god og viktig tanke og påminnelse, @Chilli Solbris. Våre båtrelaterte utfordringer og bekymringer blir ganske betydningsløse og nærmest skammelige når man ser litt på hva som skjer rundt om i verden for tiden. Du får skylde litt på meg, siden jeg nevnte dette med å unngå gruff i oljekanalen tidligere. Og i tillegg har du fått med deg hele 2 båtturer i dag, pluss et besøk på den riktige siden av fjorden! 🤩🤩🤩 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KGB70 Svart 23.Juni Link til dette innlegget Svart 23.Juni Jeg blir svimmel av dette her, her går det opp og ned fortere enn en jojo!! Jeg har fortsatt stor tro på at Dalen er i sikte selv det har blitt litt vel mange «Gula Humpen» på seilasen mot en reparert motor. Når du mista pipa inn i motoren ble jeg rett og slett dårlig………. Nå håper vi alle at nu går alt så meget bedre……. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni KGB70 skrev 32 minutter siden: Jeg blir svimmel av dette her, her går det opp og ned fortere enn en jojo!! Jeg har fortsatt stor tro på at Dalen er i sikte selv det har blitt litt vel mange «Gula Humpen» på seilasen mot en reparert motor. Når du mista pipa inn i motoren ble jeg rett og slett dårlig………. Nå håper vi alle at nu går alt så meget bedre……. Jeg takker inderlig for støtten!🙏🙏 Det har vært en del berg og dalbane med denne båten ja! Men den er fortsatt fin å bo i!😂😂 Det blir spennende å se om vi rekker Dalen ja!😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
KGB70 Svart 25.Juni Link til dette innlegget Svart 25.Juni Nå har det vært stille lenge her, blir nesten nervøs av dette........ Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 25.Juni Link til dette innlegget Svart 25.Juni KGB70 skrev for 2 timer siden: Nå har det vært stille lenge her, blir nesten nervøs av dette........ Ja, vi holder pusten her! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
176-671 Svart 26.Juni Link til dette innlegget Svart 26.Juni Håper det går bra for Chili Solbris. Sitér dette innlegget Any ship can be a minesweeper. Once. Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" ! Link to post
Chilli Solbris Svart 26.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni Da kan jeg endelig komme med en oppdatering!😊 Vedtfold Elektro-Diesel ringte og sa at de har fått ut alle rester etter tøystykket. De måtte demontere halve pumpa for å få åpnet alle kanalene. Beskjeden var klar! Hadde dette blitt ignorert ville pumpa kort og godt havarert! Da hadde ikke pumpa fått den smøringen den skal ha! Pumpa blir ferdig montert før helgen og skal testkjøres i benk over helgen! Jeg gleder meg!!!😃😃😃😃 Og i mellomtiden har tømrerkunnskapene fått en oppfriskning!😊😊 Det er ikke min hytte! Jeg kan feire ti år som båtboer i disse dager. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bonus Svart 27.Juni Link til dette innlegget Svart 27.Juni Chilli Solbris skrev for 19 timer siden: ... Pumpa blir ferdig montert før helgen og skal testkjøres i benk over helgen! Da må den vel monteres i benk slik at den får smøreolje gjennom det gjenstridige hullet. De har vel da en måte å få sentrert pumpa i forhold til oljehullet. Er det noe du kan få noen ideer fra? Til montasjen ombord? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 27.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni Bonus skrev 29 minutter siden: Da må den vel monteres i benk slik at den får smøreolje gjennom det gjenstridige hullet. De har vel da en måte å få sentrert pumpa i forhold til oljehullet. Er det noe du kan få noen ideer fra? Til montasjen ombord? Har nevnt det for de, så vi får se hva de kommer opp med.👍 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni Nok en gang i påvente av ferdig pumpe bestemte jeg meg for å lakkere i v-en på motoren med hvit motorlakk. Ikke for at det skal bli fint og flott! Men for at det skal bli lettere å inspirere med inspeksjonskamera etter lekkasjer. Hvitt vil gi bedre forhold så da var det fram med boksen!! Rengjort så godt det er nødvendig. Det er i v-en det er viktig. Første strøk. Som sagt det er ikke for fin finish dette gjøres. Det hadde krevd et helt annet stykke forarbeid. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lurvetass Svart 30.Juni Link til dette innlegget Svart 30.Juni Det blir bra @Chilli Solbris. Hørt noe om status på pumpa? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
_Bliss_ Svart 30.Juni Link til dette innlegget Svart 30.Juni Dett blir brahåper du får pumpa på plass og at den holder tett. Da er det bare å senke skuldrene og kaste loss Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni Jeg skal over til Vestfold i morgen. Består pumpa testen så blir den med hjem i morgen. Den skal etter det jeg har fått beskjed om testkjøres i benk i morgen. Jeg har også fått ny tetting til den delen som skal mellom blokka og lokket så den skal på i morgen. Så nå krysser jeg finga for at det er siste gang den skal monteres. Her har blokka fått to strøk! Eller rettere sagt v-en. Det blir en skremmende kontrast til resten av motoren!😱 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Komodo Svart 30.Juni Link til dette innlegget Svart 30.Juni Vi føler med deg nå @Chilli Solbris. Krysser fingrene for at alt går på skinner nå. Det er sikkert en mager trøst, men vi har heller ikke turklar båt ennå Vi tar en rekognoseringstur med Dracoen hvis det kommer en dag med lite vind Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 30.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni Ja, nå går jeg inn i siste ferieuke. Neste mandag er det opp kl 03:45 og på jobb. Så jeg håper jeg får en langhelg i båten. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Hekri Svart 30.Juni Link til dette innlegget Svart 30.Juni Hva er det hvite du har tatt bilde av? Ukjent ny del???? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli Hekri skrev for 6 timer siden: Hva er det hvite du har tatt bilde av? Ukjent ny del???? 😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Blouberg Svart 1.Juli Link til dette innlegget Svart 1.Juli Båtlivet har mange gleder, men jammen en del sorger også. Trist å lese om problemene dine! Håper du får en god langhelg i alle fall @Chilli Solbris. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 MMSI:259014460 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli Blouberg skrev for 4 timer siden: Båtlivet har mange gleder, men jammen en del sorger også. Trist å lese om problemene dine! Håper du får en god langhelg i alle fall @Chilli Solbris. Ja, det er mangesidig denne galskapen! Men jeg prøver å ha et perspektiv på det hele. Som hus fungerer båten året rundt ved kai, som hytte i nærområdet likeså. Om som tidligere nevnt så er mine problemer trivielle i forhold til hva en vanlig mann, kvinne eller barn opplever i Ukraina eller Gaza eller mange andre steder i verden. Jeg har nok mat, en trygg jobb, en god seng og et fredelig land med utrolige sikkerhetsnett for oss innbyggere. I tillegg har jeg herlige barn og barnebarn. Meget gode venner og en god familie. Så dette bør ikke være mer enn en stein i skoen🤔🤔🤔🫣 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Faxen Svart 1.Juli Link til dette innlegget Svart 1.Juli Den steinen, kan av og til virke veldig stor. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli Faxen skrev 39 minutter siden: Den steinen, kan av og til virke veldig stor. Der er vi helt enig! Det er mange ganger jeg lar svartsinnet sige inn for så å måtte bruke tid og energi på å få det dempet. Så noen ganger er det en kamp for å finne troen og energien for å fortsette!😵💫😵💫😊 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Blouberg Svart 1.Juli Link til dette innlegget Svart 1.Juli Chilli Solbris skrev for 1 time siden: Men jeg prøver å ha et perspektiv på det hele. Virker som du har det på stell .. Håper uansett det løser seg Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 MMSI:259014460 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli Blouberg skrev 17 minutter siden: Virker som du har det på stell .. Håper uansett det løser seg Vi får se under testkjøringen hvor godt jeg har det på stell!😂😂😂 Men takk!🙏 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 1.Juli Link til dette innlegget Svart 1.Juli Jaja, Telemarkskanalen ligger der neste år også! Når skal testkjøringen foregå? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli Pequod skrev for 2 timer siden: Jaja, Telemarkskanalen ligger der neste år også! Når skal testkjøringen foregå? Den går ingen steder!😃 Forhåpentligvis senest torsdag. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.