Chilli Solbris Svart 5.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli LALUNA II skrev 53 minutter siden: Godt å høre at testuren og ble som forventet 😄😄😄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
husky dane 85 Svart 5.Juli Link til dette innlegget Svart 5.Juli Godt å høyra att mykje fin tenking og hardt arbeid gav eit positivt resultat,og ein må aldrig gi opp sjølv om da kan vera fristande av og til,no må du nyta dei positive sidene av båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 5.Juli Link til dette innlegget Svart 5.Juli Utrolig bra jobbet av alle. Og, utrolig spennende å være med på. Gratulerer med med gjennomført jobb! Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.Juli Link til dette innlegget Svart 5.Juli Har bare fulgt denne tråden fra sidelinjen og det er imponerende å se innsats og stå-på vilje uten sure miner og med god dokumentasjon underveis ...men en ting sitter jeg å lurer på: Hvor mange literglass med øl ble konsumert av MAN ingeniørene før de fant på den der o-ringen uten styretapp? Styretapp i et ovalt hull som sikrer tetning i alle lovlige posisjoner hadde løst mye... Sitér dette innlegget Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
Chilli Solbris Svart 5.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli husky dane 85 skrev for 1 time siden: Godt å høyra att mykje fin tenking og hardt arbeid gav eit positivt resultat,og ein må aldrig gi opp sjølv om da kan vera fristande av og til,no må du nyta dei positive sidene av båtlivet. Det ble en fin dag i går! Og vi nøt den lille turen vi fikk! Og det var en enorm lettelse og en like god følelse å finne ut at det nå var tørt over alt! Bonus skrev for 1 time siden: Utrolig bra jobbet av alle. Og, utrolig spennende å være med på. Gratulerer med med gjennomført jobb! Tusen takk @Bonus! Nå håper jeg godfølelsen får litt plass igjen!!😄 SveinHa skrev 13 minutter siden: Har bare fulgt denne tråden fra sidelinjen og det er imponerende å se innsats og stå-på vilje uten sure miner og med god dokumentasjon underveis ...men en ting sitter jeg å lurer på: Hvor mange literglass med øl ble konsumert av MAN ingeniørene før de fant på den der o-ringen uten styretapp? Styretapp i et ovalt hull som sikrer tetning i alle lovlige posisjoner hadde løst mye... Takker for gode ord!😃 Det med innsatsvilje har til de grader gått i bølgedaler! Men jeg har ikke hatt noe valg! Det måtte fikses! Nytter ikke med lekkasjer hverken på drivstoff, olje eller kjøling. Jeg blir sprø av det! Så drivkraften ligger nok litt der, litt galskap. 🫣 Og helt enig!! At MAN kunne finne på en slik idiotisk løsning er utrolig! Og det er bygget om på neste versjon av motoren. Sikkert nye og edrue ingeniører!😄😄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gullfisk Svart 5.Juli Link til dette innlegget Svart 5.Juli Fantastisk ståpåvilje både på skipper og hjelpere. Synes det står respekt av at du deler både opp og nedturer underveis, og tar deg tid til å dokumentere. Får som regel aldri tid til å ta noe bilder mens jeg holder på, og hvertfall ikke når ting går dritt🤪. Håper hukomelsen er passe dårlig, så når luka i dørken er lukket og en kald en åpnet på flybridge i solen, så forsvinner den mørke delen av det raskt🍻😂. Husk du har en faktura til meg når du får tid👍. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 5.Juli Link til dette innlegget Svart 5.Juli Syntes at det var en ufattelig dårlig service av MAN og ikke låne / leie ut denne tolken til troll for en dårlig løsning på motorens tetningen. Hva ville de, ha motoren inn på et verksted? Skal man ha Man bør man tenke seg om. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 5.Juli Link til dette innlegget Svart 5.Juli Chilli Solbris skrev for 3 timer siden: Tusen takk for gode ord @Gullfisk! Jeg får gode mentale løft av tilbakemeldingene og ikke minst gode hjelpere!! 😄 Det med fakturaen hadde jeg helt glemt!😂😂 Hvor i verden er dere nå? Må ikke glemme faktura, er vel greit med litt penger inn også Er hjemme igjen etter en bortblåst ferie, og skal jobbe et par uker. Typisk med bra vær før og etter ferie🙈. Var forbi deg tidlig i uka i jakt på litt vindstille, men så ikke ut som du var i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli Gullfisk skrev for 9 timer siden: Må ikke glemme faktura, er vel greit med litt penger inn også Er hjemme igjen etter en bortblåst ferie, og skal jobbe et par uker. Typisk med bra vær før og etter ferie🙈. Var forbi deg tidlig i uka i jakt på litt vindstille, men så ikke ut som du var i båten. Jeg sto sikkert i motorrommet!😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Lars H. Svart 6.Juli Link til dette innlegget Svart 6.Juli Vi ligger jo i Skärhamn der det er trebåtfestival og den eneste norske trebåten jeg har sett er naboen din med Sephina. Den har skilt seg godt ut her, "cabin cruiser" med flybridge i tre er vel ganske så spesielt? Nå gikk hun nettopp ut og ble behørig ønsket god tur av speakeren her over høyttaleranlegget. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chilli Solbris Svart 6.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli Det er riktig @Lars H.. Halvor er eier på Sephina. 👍👍 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli Vi er nok ikke helt ferdig med lekkasjer på babord motor! Tror jeg har klart å skru for hardt på den ene returen fra pumpa. Så der lekker det diesel! Lokaliserte synderen på tur hjem fra Halden. Det lekker mer enn nok for å si de slik! Er det noe gjengetetting jeg kan bruke til jeg får kjøpt ny? Eller laget ny kobling? Hva sier du @Komodo eller @Hekri Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Det var da som pokker Nå må det være nok vel? Denne trengte du ikke nå Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Loctite 5923 form a gasket Den har jeg brukt til tilsvarende. Tetter gjenger og tåler diesel. Alternativt Loctite 577 Sitér dette innlegget Link to post
Hekri Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Chilli Solbris skrev 51 minutter siden: Eller laget ny kobling? Husker ikke denne koblingen, sannsynligvis kon eller klemring. Tar det som en forskningoppgave i løpet av uka. Skal bare komprimere subbus og legge 130 kvadratmeter belegningsstein og sette opp en ny vegg i kjelleren først....... Men lekkasjen skal nok bli tett! Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Åge Grevlingen Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Ut fra bildet ser det ut som rør og union er montert skjevt. Løsne rør i begge ender. Rengjør flenser, og monter slik at rør ikke står i spenn, før det trekkes moderat til. Her var det vel ikke lekk før demontering. Viktig at rør ikke står i spenn ved montering. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Hekri skrev 1 time siden: Skal bare komprimere subbus og legge 130 kvadratmeter belegningsstein og sette opp en ny vegg i kjelleren først....... Skjerpings. Lediggang er roten til alt ondt Sitér dette innlegget Vaksinehistorie, forelesning om propaganda fra Free University of Toronto (kortversjon 6 min). Brosjyre Barnevaksiner. Link to post
Hekri Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli SveinHa skrev 3 minutter siden: Lediggang er roten til alt ondt ....absolutt! Men pumpa til @Chilli Solbris har prioritet. Har noen timer der nå. Men @Åge Grevlingen nevnte rør i spenn. Jeg husker at et rør var/kom i spenn etter at vi dreide pumpa til det punktet der o-ringen var i riktig posisjon. Mulig det er det røret som lekker nå. Husker du det @Chilli Solbris? 10-12 mm rør? Med en bøy? Da må det av og justeres, og sjekke begge ender. Men det lakk ikke da vi prøvekjørte??? Sitér dette innlegget Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt.... men har gjort mye annet også... Har solgt båten - leter etter ny.... ca 40'. Ikke drev! Link to post
Komodo Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: Er det noe gjengetetting jeg kan bruke til jeg får kjøpt ny? Eller laget ny kobling? Hva sier du @Komodo eller @Hekri Hmm. Tror jeg må se det på nært hold for å kunne si noe konstruktivt. Men teorien til @Åge Grevlingen høres fornuftig ut. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli Tom Rør skrev for 2 timer siden: Det var da som pokker Nå må det være nok vel? Denne trengte du ikke nå Der er vi veldig enig!😁😁 Grufolf skrev for 2 timer siden: Loctite 5923 form a gasket Den har jeg brukt til tilsvarende. Tetter gjenger og tåler diesel. Alternativt Loctite 577 577 har jeg!👍👍 5923 skal jeg finne ut av!😄 Hekri skrev for 2 timer siden: Husker ikke denne koblingen, sannsynligvis kon eller klemring. Tar det som en forskningoppgave i løpet av uka. Skal bare komprimere subbus og legge 130 kvadratmeter belegningsstein og sette opp en ny vegg i kjelleren først....... Men lekkasjen skal nok bli tett! 😂😂😂 Åge Grevlingen skrev 51 minutter siden: Ut fra bildet ser det ut som rør og union er montert skjevt. Løsne rør i begge ender. Rengjør flenser, og monter slik at rør ikke står i spenn, før det trekkes moderat til. Her var det vel ikke lekk før demontering. Viktig at rør ikke står i spenn ved montering. Ingen rør i klem. Og den sitter ikke skjevt. Det ser slik ut fordi maling er flasset av. Og den delen som er ringet rundt med rødt er i en slange så den er fleksibel. SveinHa skrev 49 minutter siden: Skjerpings. Lediggang er roten til alt ondt 🤣🤣🤣 Hekri skrev 37 minutter siden: ....absolutt! Men pumpa til @Chilli Solbris har prioritet. Har noen timer der nå. Men @Åge Grevlingen nevnte rør i spenn. Jeg husker at et rør var/kom i spenn etter at vi dreide pumpa til det punktet der o-ringen var i riktig posisjon. Mulig det er det røret som lekker nå. Husker du det @Chilli Solbris? 10-12 mm rør? Med en bøy? Da må det av og justeres, og sjekke begge ender. Men det lakk ikke da vi prøvekjørte??? Joda, det lakk når vi prøvekjørte. Men trodde det var tett etter at vi strammet til. Det lekker ikke i det røret vi trodde det lakk! Komodo skrev 12 minutter siden: Hmm. Tror jeg må se det på nært hold for å kunne si noe konstruktivt. Men teorien til @Åge Grevlingen høres fornuftig ut. Jeg forsker litt i morgen. Skal på hytta til Hox på fredag så jeg håpet å få det tett innen den tid! Skal på jobb i morgen ettermiddag og til tannlegen kl 11:00 i Ås. Så all forskning blir i morgen natt😆😆😆 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Steini Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Ja da skal alltid ver noko. Hold motet oppe 👍 satser på du finner ein grei ordning på det 😉 Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Chilli Solbris Svart 9.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli Steini skrev 23 minutter siden: Ja da skal alltid ver noko. Hold motet oppe 👍 satser på du finner ein grei ordning på det 😉 Ja, er ikke bekymret for det 😄😄 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
lurvetass Svart 10.Juli Link til dette innlegget Svart 10.Juli Tvi tvi med sjekk av lekkasje i kveld. Heier på herfra 👍😀 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Chiefengineer Svart 10.Juli Link til dette innlegget Svart 10.Juli Er vel ingen tvil om at denne sammenstillingen er skjev som det tidligere er påpekt ut fra bildene? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli lurvetass skrev 32 minutter siden: Tvi tvi med sjekk av lekkasje i kveld. Heier på herfra 👍😀 🤞🤞🤞 Chiefengineer skrev 17 minutter siden: Er vel ingen tvil om at denne sammenstillingen er skjev som det tidligere er påpekt ut fra bildene? Den er nok ikke det! Den blir uansett skrudd av etter at jeg kommer hjem fra jobb i kveld. Så får vi se hvordan jeg løser det! Det enkleste hadde selvsagt vært at den var skjev!😊 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.