Anders And Svart Onsdag 11:05 Link til dette innlegget Svart Onsdag 11:05 Chilli Solbris skrev 1 time siden: Hvilke vil du anbefale Det finnes mange merker som er like gode. Jeg ser nå at de du har valgt faktisk er ganske rimelige. Men som yrkesskadet EX-mann ville jeg personlig ikke valgt blå rekkeklemmer. Alle disse er kurante: https://www.eldirekte.no/rekkeklemmer/cat-c/c1000429 https://www.elektroimportoren.no/rekkeklemme-avk-2-5-graa/1221624/Product.html Og uansett hvilke typer du bruker så vil jeg anbefale at du setter på endelokk på siste klemma i rekka, og endestopper i hver ende. Obs obs, en annen typisk feil som blir gjort er at en eller flere rekkeklemmer blir satt feil vei slik at de ledene metalldelene kommer mot hverandre. Sitér dette innlegget GH 11 delux, FUN 3, Scand 26, Flem 340 Link to post
Chilli Solbris Svart Onsdag 14:16 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:16 Anders And skrev for 3 timer siden: Det finnes mange merker som er like gode. Jeg ser nå at de du har valgt faktisk er ganske rimelige. Men som yrkesskadet EX-mann ville jeg personlig ikke valgt blå rekkeklemmer. Alle disse er kurante: https://www.eldirekte.no/rekkeklemmer/cat-c/c1000429 https://www.elektroimportoren.no/rekkeklemme-avk-2-5-graa/1221624/Product.html Og uansett hvilke typer du bruker så vil jeg anbefale at du setter på endelokk på siste klemma i rekka, og endestopper i hver ende. Obs obs, en annen typisk feil som blir gjort er at en eller flere rekkeklemmer blir satt feil vei slik at de ledene metalldelene kommer mot hverandre. Har endestopper og endelokk! Og jeg skal definitivt sette de rett vei! Det vil komme bilder slik at korreksjoner vil være mulig! Hvordan er det å koble slike i serie? Dvs en leder inn som skal gå til for eksempel tre instrumenter med enten negativ eller positiv polaritet? Selve signalet på instrumentet vil jo ha sin egen kurs. Summen av disse vil jo uansett ikke bli mer en det den ene giveren på maks 20 ampere blir? Som du skjønner, jeg er amatør på strøm! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
x17 Svart Onsdag 14:30 Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:30 Da kan du bruke for eksempel disse: https://no.rs-online.com/web/p/din-rail-terminal-accessories/5076608 Finnes i forskjellige farger og lengder. For å splitte i tre, så trenger du kun en to-polet lask. Det gir fire sammenkoblede koblingspunkt. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Onsdag 14:52 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:52 x17 skrev 21 minutter siden: Da kan du bruke for eksempel disse: https://no.rs-online.com/web/p/din-rail-terminal-accessories/5076608 Finnes i forskjellige farger og lengder. For å splitte i tre, så trenger du kun en to-polet lask. Det gir fire sammenkoblede koblingspunkt. Finner de ikke hos Elektrokompaniet.... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
x17 Svart Onsdag 15:14 Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:14 Kjenner ikke til Eloktrokompaniet, jeg bruker RS Components på slike ting. Men hvis de fører rekkeklemmene, bør de også kunne skaffe laskene. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart Onsdag 15:21 Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:21 Chilli Solbris skrev On 5.8.2025 at 16.58: Til dere som virkelig kan strøm! Hvordan er det å bruke disse til kobling av 24 volt? Eller 12 volt? Jeg har et skap jeg kan sette skinne i og bruke disse til å koble opp fra multikanalen til forbrukere på fly. Det være seg lys, instrumenter, tenningsnøkkel til motor og ellers hva jeg måtte finne på å ha der oppe!🤩 Går helt fint å bruke de. Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart Onsdag 15:46 Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:46 Uansett hvilken produsent av rekkeklemmer du bruker så ville jeg valgt med fjærtilkobling og ikke skruterminal. RS-online har mye på lager og sender raskt, du har delene garantert innen 2 dager hvis de har det du skal ha på lager. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Onsdag 15:47 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 15:47 Cheyenne skrev 24 minutter siden: Går helt fint å bruke de. Er dette i båt? Det var superryddig! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Cheyenne Svart Onsdag 18:33 Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:33 Chilli Solbris skrev for 2 timer siden: Er dette i båt? Det var superryddig! Dette er i båten ja. Ligger dog noen timer bak dette. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Onsdag 18:35 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:35 Cheyenne skrev 1 minutt siden: Dette er i båten ja. Ligger dog noen timer bak dette. Helt nydelig! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Cheyenne Svart Onsdag 18:58 Link til dette innlegget Svart Onsdag 18:58 Chilli Solbris skrev 23 minutter siden: Helt nydelig! Takker. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Onsdag 19:05 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 19:05 Cheyenne skrev 5 minutter siden: Takker. Du er hjertelig velkommen på flybridge hos meg!!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Cheyenne Svart Onsdag 20:28 Link til dette innlegget Svart Onsdag 20:28 Chilli Solbris skrev 1 time siden: Du er hjertelig velkommen på flybridge hos meg!!! Er i Moss nå, men skal hjemover i morgen så det passer litt dårlig akkurat nå 😁 Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart Onsdag 21:55 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Onsdag 21:55 Cheyenne skrev 1 time siden: Er i Moss nå, men skal hjemover i morgen så det passer litt dårlig akkurat nå 😁 😂😂😂 Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.