Jump to content

Så ble det ny Solbris - Chilli Solbris - Storebro


Chilli Solbris

Recommended Posts

Så i den andre tråden at det gikk bra og det var godt. Ikke bekymret for tanga, den får jeg etterhvert.

Gikk gjennom elva og så at du var ute. Men så nå at du er på land i finværet og pusler med propeller igjen.

Vi dro på ut løpern og har landet i kosterskjærgården. Utrolig fint og nå er det masse morild. 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

lurvetass skrev 9 minutter siden:

Så i den andre tråden at det gikk bra og det var godt. Ikke bekymret for tanga, den får jeg etterhvert.

Gikk gjennom elva og så at du var ute. Men så nå at du er på land i finværet og pusler med propeller igjen.

Vi dro på ut løpern og har landet i kosterskjærgården. Utrolig fint og nå er det masse morild. 

Redigerte både bilder og tekst nå @lurvetass . Trøsten er at jeg har arbeidshelg og uansett ikke hadde fått glede av finværet med båten. 
Men spøk til side, nå holder det virkelig med bunnkjenning!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Da var vi tilbake i sjøen!

Og en liten test i diverse hastigheter ga minimalt med vibrasjoner. Så nå får vi holde oss unna alt som heter grunner!!!

 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Artig video. Og ser ut som du fikk være ombord når båten ble satt på vannet?

Og ser jo flott ut i godt driv utover på testtur👍

Når det gjelder lyder og vibrasjoner har vel @dennrick fått fintunet ørene så kanskje du skal hyre inn han for en sjekk 😀

 

Spøk tilside, godt at ting er i orden igjen.

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

@dennrick er hjertelig velkommen til en testtur. Og alle andre BP-medlemmer som har tid til overs!😁😁 Bonus for meg er flere turer utpå. 
Helden blir dessverre ikke utpå😔. Er hos datteren i Begnadalen for å levere et piano!😏

Men nå går det an å komme på kaffe igjen @lurvetass! Og jeg må en tur til deg med tanga di!☺️☺️
Og @Gullfisk må komme ombord og måle noen bend!🤩

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Kaffe høres koselig ut, og tiluka flytter vi inn til Fredrikstad igjen så da blir det lettere med en svipp nedom. Nå er det antagelig siste båthelg her. Og Bolærne er helt fantastisk. 

Skal du ha piano i båten må du vel opp noen hakk i båtstørrelse 👍

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

On 9/6/2024 at 10:25 PM, Chilli Solbris said:

Og så var vi på plass i eller på min andre hjemmehavn!😫😫🫣🫣 Stemningen blant gutta hos Ragnar Ringstad begynner å bli munter når jeg kommer!

De mener at det bør holde med ett propellbytte i året!😂😂😂

 

 

Huffda? Men dette kjenner jeg meg litt igjen i. Da motorbåten var på det verste, så var babord havarert, thruster virket nesten ikke i det hele tatt, og styrbord stoppet ca 50% av gangene da jeg satte den i revers:drink: På vei inn til Ringstad sa jeg at de måtte stå på brygga for å ta meg imot. Det gjorde de. "Jasså, skal du ha enda en ny motor", sa Geir med et lurt smil. De hadde byttet styrbord motor et par år tidligere på den fabrikknye båten fra 2013.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Takk for invitasjon, @Chilli Solbris:lol: Men nå er jo ikke øret mitt kalibrert til motorbåt lengre. Idag hentet jeg skuta hos RR, og tok turen tilbake over til Tjøme. Fint vær, vind rett imot, ingen ulyder fra jernhesten. Helt til det plutselig ble det.

 

Det viste seg at det var en snekke i nærheten. Tok ca 5 minutter å finne ut av. Var litt stress det der.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...