Trophy Startet 18.September.2019 Del på Facebook Startet 18.September.2019 Har blitt drittlei mekaniske gir/gass hendler og er nå på utkikk etter forhandlere som selger sånt i Norge til ok pris. Mekanisk aktuator siden motorene er 2 Cummins fra 98 og 2 styreposisjoner. Utenlandske er også av interesse. Tips og erfaringer ønskes Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 20.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2019 Ingen som har gjort denne jobben tidligere? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Mix Svart 20.September.2019 Del på Facebook Svart 20.September.2019 Jeg har gjordt det, men det er nå mange år siden. Installerte ZF Mathers (før Microcommander). Suveren kvalitet. Hva prisen er idag aner jeg ikke. Kontakt KGK Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 21.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2019 Har sett på ZF på amerikanske sider og har søkt etter norske nettbutikker og ikke funnet noen som selger komplette sett, så skal kontakte de på mandag. Husker du prisen fra den gang du monterte? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
ebonita Svart 21.September.2019 Del på Facebook Svart 21.September.2019 (redigert) Har Mathers Micro Commander på både nedre och övre konsol och dom har fungerat utan problem i 20 år nu. Behagliga att använda och enkelt att flytta mellan styrpositionerna. Inga ålderskrämpor än så länge. Bra syncfunktion. Plexi-musen som syns på bilden har jag monterat för att inte någon som sitter i soffan intill av misstag skall kunna svepa till reglagen med armbågen. Redigert 21.September.2019 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nor star 290.. Svart 21.September.2019 Del på Facebook Svart 21.September.2019 Fikk pris på flexbal sitt system her i Norge til ca kr.60000,- endte opp med brukt seastar system fra eBay til kr. 6000,- dette var 2stk motorer og dobbel styreposisjoner Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 21.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2019 nor star 290.. skrev for 2 timer siden: Fikk pris på flexbal sitt system her i Norge til ca kr.60000,- endte opp med brukt seastar system fra eBay til kr. 6000,- dette var 2stk motorer og dobbel styreposisjoner Var med på en budrunde på eBay for en del år siden som eg tapte ...☹ Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 21.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2019 Får bruke tiden fremover mot Jul, så kanskje dukker det opp noe .... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 21.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2019 ebonita skrev for 5 timer siden: Har Mathers Micro Commander på både nedre och övre konsol och dom har fungerat utan problem i 20 år nu. Behagliga att använda och enkelt att flytta mellan styrpositionerna. Inga ålderskrämpor än så länge. Bra syncfunktion. Plexi-musen som syns på bilden har jag monterat för att inte någon som sitter i soffan intill av misstag skall kunna svepa till reglagen med armbågen. Skal be om tilbud på ZF Mathers mandag ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 21.September.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2019 nor star 290.. skrev for 6 timer siden: Fikk pris på flexbal sitt system her i Norge til ca kr.60000,- Det blir litt for dyrt for meg? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Mix Svart 21.September.2019 Del på Facebook Svart 21.September.2019 Trophy skrev for 10 timer siden: Husker du prisen fra den gang du monterte? Nei, jeg husker det ikke, men kan sikkert grave det frem. tipper rundt 15 lapper. Dette var i tiden da ZF kjøpte opp Mathers Microcommander og jeg fikk meget bra pris. 2 manøverstasjoner og ZF Clearcommand, monterte selv og Reiersen fra KGK kom og kalibrerte og la siste hånd på verket, hyggelig og dyktig fyr. Tror de var ute etter erfaring selv for besøket kostet meg ikke noe og han var hos meg nesten en hel dag. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 21.September.2019 Del på Facebook Svart 21.September.2019 Reiersen har vært hos KGK i godt over 20 år nå så tror ikke det er noe rabatt å hente for erfaringens skyld lenger. 60.000 er nok heller ikke lenger nok for et anlegg med to motorer og to stasjoner. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mix Svart 21.September.2019 Del på Facebook Svart 21.September.2019 Fru Jacobsen skrev 1 time siden: Reiersen har vært hos KGK i godt over 20 år nå Sa jeg ikke dette var lenge siden da ? Det er vel snart 20 år siden ZF kjøpte opp Mathers. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.September.2019 Del på Facebook Svart 22.September.2019 Jo.. sikkert, hva tenker du på? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Trophy Svart 26.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2019 Er dette noe å satse på? https://www.go2marine.com/Smart-Actuator-II-Marine-Engine-Transmission-Control-System-Dual-Inboard-4-Buttonhttps://www.go2marine.com/Product-Guides/MFR/Glenndinning/Smart-Actuator-II-Dual-Inboard-4-Button.pdf Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
perskaperska Svart 26.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2019 Monterte Glendinning selv for 6 år siden. To styreposisjoner. Meget bra anlegg. Har hørt at Fredrikstadfergene bytter etter 1.5 millioner start - stopp. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 27.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2019 (redigert) perskaperska skrev for 15 timer siden: Monterte Glendinning selv for 6 år siden. To styreposisjoner. Meget bra anlegg. Noen utfordringer med montering/installasjon ? Kjøpte du utenlands eller i Norge ? Hvordan kobler man trim ? Redigert 27.Oktober.2019 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 27.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2019 Trophy skrev On 26.10.2019 at 10.48: Er dette noe å satse på? https://www.go2marine.com/Smart-Actuator-II-Marine-Engine-Transmission-Control-System-Dual-Inboard-4-Buttonhttps://www.go2marine.com/Product-Guides/MFR/Glenndinning/Smart-Actuator-II-Dual-Inboard-4-Button.pdf https://www.marinedeal.com/product_p/c46019.htm Denne er med 2 styrposisjoner og Glendinning sin er bare 1, så der blir det noe dyrere... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
perskaperska Svart 27.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2019 Du bør være god til å lese dårlig monteringsanvisning. Rart når det er Amerikansk. Brukte en helg på monteringen. Kjøpt i Norge. Kjøp gjerne brukt på Ebay. Har ikke trim. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Hadde det på begge styrepositionene på en 2015 Galia 670MC, var på båten da jeg kjøpte den, gass/gear spaken var lett å betjene/uten motstand men ellers ingen forskjell. Vet ikke om jeg synes det er verd pengene om det er bare for å bli kvitt kablene, oppsmurte gode kabler er ikke så værst de heller. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Bytt heller til lavfriksonskabler, enklere, sikrere og mye billigere. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 hanto1 skrev for 7 timer siden: Bytt heller til lavfriksonskabler, enklere, sikrere og mye billigere. eg har de og er kjempefornøyd med dei,har de både oppe og nede Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 28.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2019 Jeg innrømmer att hver gang jeg skulle ut så lå det i bakhodet..."måtte all elektronikk virke i dag også"...syntes det var litt mye dingser jeg selv i ikke kunne fixe, dyrt blir sånt garantert også + att båt må opp på henger å kjøres til gokk til en eller annen data nerd. Nei..."Doffen ha daua"...er det tryggeste på sikt, dvs det enkle Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 29.Oktober.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2019 Noen som har en link til disse lavfriksjonskablene ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
hanto1 Svart 29.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2019 Både vetus og teleflex har disse, spør i nærmeste større båtsjappe så skal de vite litt om dette. Husk samtidig å smøre opp gamle gear konsoller så blir man mest sannsynlig fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.