Jump to content

Skifte ut mekaniske gear/gass hendler til elektronisk


Trophy

Recommended Posts

Har Mathers Micro Commander på både nedre och övre konsol och dom har fungerat utan problem i 20 år nu.

 

image.jpeg.787281038f203a57f8a675e5dc2400ed.jpeg

 

Behagliga att använda och enkelt att flytta mellan styrpositionerna.

Inga ålderskrämpor än så länge.

 

Bra syncfunktion.

 

Plexi-musen som syns på bilden har jag monterat för att inte någon som sitter i soffan intill av misstag skall kunna svepa till reglagen med armbågen.

 

:thumbsup:

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

nor star 290.. skrev for 2 timer siden:

Fikk pris på flexbal sitt system her i Norge til ca kr.60000,-  endte opp med brukt seastar system fra eBay til kr. 6000,-  dette var 2stk motorer og dobbel styreposisjoner

Var med på en budrunde på eBay for en del år siden som eg tapte ...☹

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

ebonita skrev for 5 timer siden:

Har Mathers Micro Commander på både nedre och övre konsol och dom har fungerat utan problem i 20 år nu.

 

image.jpeg.787281038f203a57f8a675e5dc2400ed.jpeg

 

Behagliga att använda och enkelt att flytta mellan styrpositionerna.

Inga ålderskrämpor än så länge.

 

Bra syncfunktion.

 

Plexi-musen som syns på bilden har jag monterat för att inte någon som sitter i soffan intill av misstag skall kunna svepa till reglagen med armbågen.

 

:thumbsup:

Skal be om tilbud på ZF Mathers mandag ?

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Trophy skrev for 10 timer siden:

Husker du prisen fra den gang du monterte?

Nei, jeg husker det ikke, men kan sikkert grave det frem. tipper rundt 15 lapper. 

Dette var i tiden da ZF kjøpte opp Mathers Microcommander og jeg fikk meget bra pris.

2 manøverstasjoner og ZF Clearcommand, monterte selv og Reiersen fra KGK kom og kalibrerte og la siste hånd på verket, hyggelig og dyktig fyr. Tror de var ute etter erfaring selv for besøket kostet meg ikke noe og han var hos meg nesten en hel dag.

 

 

Link to post
Share on other sites

Reiersen har vært hos KGK i godt over 20 år nå så tror ikke det er noe rabatt å hente for erfaringens skyld lenger. 60.000 er nok heller ikke lenger nok for et anlegg med to motorer og to stasjoner. 


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Guest Balder..

Hadde det på begge styrepositionene på en 2015 Galia 670MC, var på båten da jeg kjøpte den, gass/gear spaken var lett å betjene/uten motstand men ellers ingen forskjell.

Vet ikke om jeg synes det er verd pengene om det er bare for å bli kvitt kablene, oppsmurte gode kabler er ikke så værst de heller.

Link to post
Share on other sites

Guest Balder..

Jeg innrømmer att hver gang jeg skulle ut så lå det i bakhodet..."måtte all elektronikk virke i dag også"...syntes det var litt mye dingser jeg selv i ikke kunne fixe, dyrt blir sånt garantert også + att båt må opp på henger å kjøres til gokk til en eller annen data nerd.

Nei..."Doffen ha daua"...er det tryggeste på sikt, dvs det enkle :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...