sunnmøre Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Kalvåg er ein flott plass. Ligg her i kveld, etter ein tur i tjukkeskodda over Stadt i dag. I formiddag var det ull frå topp til tå. No er det 25 grader og fantastisk ver. Skiftande! Ellers er øyane rundt Florø flotte, med fleire fine stadar. Fanøyvåg, Rognaldsvåg, Dumba, Hillersøy, Svanøy med fleire. Eit kjempeflott område. Kan lett bruke ei lang tid her. Link to post
enslagsgjest Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Noen steder verdt å sjekke ut i Møre og Romsdal er: Bjørnsund: Nedlagt fiskevær Grip Alnes Fyr (Godøya) Runde (Fuglefjell med lundefugl) Geiranger / Tafjorden Håholmen Sveggsundet Veidholmen (Smøla) Mellemværftet (Kristiansund) Er også mange flere fine plasser jeg ikke kommer på i farten. Jeg er en slags gjest Link to post
Tom Rør Svart 16.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Noen av de stedene dere nevner var vi innom i 2016, men flere nye tips også? Takker ? Link to post
sunnmøre Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Kanskje du skal legge ut ei tipsliste med dei plassane du har vore, gjerne med info? Blir enklare å informere då om andre plassar. Link to post
Zitt Svart 16.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2020 Dere bør jo ikke glemme Hardanger og gjerne helt til Ulvik, eller snu i Hordheimsund. Rosendal fortjener et besøk, samme gjør Våge på Tysnes. Men viktigst av alt er jo Os og omegn , eller har dere besøkt disse stedene før? Link to post
Tom Rør Svart 17.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Vi har ikke vært på disse plassene ? Link to post
Zitt Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Tom Rør skrev 1 time siden: Vi har ikke vært på disse plassene ? Det er nesten så det er med tårer i øynene jeg registrerer at alle på henteturer raser gjennom Austevoll og Stord hver gang. Fine plasser det, men å gå glipp av noen avstikkere inn i fjordene er er jo synd. Her noen forslag: En kort sykkeltur fra Norheimsund ligger Steindalsfossen. Prøv utedusjen. Baroniet i Rosendal er et must. Flotte turmuligheter, og de fine fjellene i Rosendal er velegnet til å stå på hender i(den var til Trude). Os er selvsagt - hjertelig velkommen! Link to post
Pequod Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Tom Rør skrev On 15.6.2020 at 23.51: Kjenner jeg begynner å glede meg, selvom det jobbmessig kjennes helt feil ut? Skjønner at det kan være vanskelig for deg å ha hjemmekontor i båten slik som jeg... Dagens hjemmekontorutsikt: Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Otto R Svart 17.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2020 Veøya er en perle i Romsdalen. Betongbrygge og gratis å ligge /overnatte. Veøya var et hovedsete helt tilbake til Vikingetiden med en steinkirke fra denne tid. Ingen bor på denne øya i dag- rolig og fredelig-bare noen sauer som holder gresset nede. Øya er en del av Romsdalsmuseet- på lik linje med Hjertøya. Nabo øya heter Hangholmen- og navnet kommer av at der ble folk hengt i de tider! Ellers er jo også Hjertøya utenfor Molde en perle med masse uthavner, men også en del gratis både trebrygger og betongbrygger som vi la for ca 7-8 år siden. Du kan også gå inn på Molde seilforening og kikke på Stikk ut turer som seilforeninga har- her er det ca 30 havner i Møre og Romsdal, både gjestehavner og uthavner Link to post
Tom Rør Svart 20.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 (redigert) Da har årets tur startet? Vi kom avgårde fra Oslo ved 20 tiden, og gikk til Oscarsborg. Kastet loss i dag klokka 06.09, og er nå på vei mot Sand Marina. Litt omvei, men med åtte uker til rådighet, går det nok bra :-) Redigert 20.Juni.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
MajorAndy Svart 20.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 God tur! Vi glæder os til at følge jer igen i år! Link to post
Zitt Svart 20.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 Ønsker dere en riktig god tur! Link to post
Eureka Svart 20.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 Og fendere ute for å ønske utenpåliggende velkommen ?? ønsker dere god tur, det blir kjekt å følge med! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 God tur Tom og Trude, håper vi ser dere i Arendal. Blir gøy å følge dere på ferden her. Regner godt i Arendal nå, men ikke noe vind. Endelig ble det Bobåt Link to post
Brigg Svart 20.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 Eureka skrev for 1 time siden: Og fendere ute for å ønske utenpåliggende velkommen Men så lavt som de henger er det nok bare små båter som er velkomne ? God tur @Tom Rør mannskap. Alltid hyggelig å følge dere på tur. Og i år drar dere riktig vei også ? Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Pequod Svart 20.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2020 God tur! Skal bli spennende å følge dere på ferden, som alltid! Nå ligger jeg i Risør, men vi beveger oss etterhvert i retning Kragerø/Valle/Stavern etter at vaskemaskiner og tørketromler har gjort seg ferdige! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Tom Rør Svart 21.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2020 (redigert) Vi ligger nå på Sand Marina, og det regner skikkelig. Gidder ikke å gå i dette været, så vi venter til i morgen tidlig med å krysse fjorden. Vi går til Svenner eller deromkring antar jeg. Mulig Risør på tirsdag. Sjeteen i Drøbaksundet. De fisker klokka 06.15 ? Villa MallaFlere på turStrømtangenKnoken ? Redigert 21.Juni.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Chilli Solbris Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 Gleder oss til tur som vanlig og ser frem til mange flotte bilder! Men i det siste har det blitt dårlig med både pølse og kumlokk!!! Nyt ferien! Og takk for at dere deler! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 (redigert) Vi gikk fra Sand ved 07 tiden i går, og hadde en litt smårufsete tur den første timen eller så. Vi ankom Svenner med kun dønninger, og lett regn. Det ble en kjempefin kveld med gode venner, hvor vi grillet på den plassen som visstnok heter Zanzibar. På Svenner er det befriende dårlig dekning, så telefonen fikk seg en liten hvil også. I dag ved 10 tiden satt mor og jeg kursen mot Risør, og sånne finværsturer er vel det vi egentlig holder på med disse flytende utgifstspostene for? ? Her i byen et det lite Som minner om St.hans, men jeg tipper det er mye liv ute på skjæra. Noen bilder fra gårsdagen og i dag. Redigert 23.Juni.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Key Freak Svart 23.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 God ferie! Gleder meg til å følge dere. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 23.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2020 (redigert) Jeg tror nok feiringen foregikk i båt og på skjæra, for plutselig var det masse aktivitet med båter som kom utenfra. stort bål var det på en av øyene utenfor også. @Erikda etterlyste pølser og kumlokk, men det har kun blitt egengrillede (litt triste)pølser, og når det gjelder kumlokk, taler bildet for seg selv. En så vakker by som Risør burde hatt et flott kumlokk, men det prioriteres ikke her dessverre ? Redigert 23.Juni.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 ??? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 24.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Vi fikk en kjempetur fra Risør via Lyngør i dag. Knallsol og kun dønninger. Lyngør er jo en perle av de sjeldne, og jeg hadde gitt høyre arm, og venstre ben for å kunne slå kloa i et av husene der. Vi ligger nå i Arendal gjestehavn, og satser på avgang tidlig i morgen. Jeg har en for meg merkelig plan for neste stopp, men venter til i morgen med å røpe det? Først noen bilder fra Lyngør, og deretter fra Tromøysundet og Ændal ? Link to post
Chilli Solbris Svart 24.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2020 Flotte bilder! Og et kumlokk med stedsriktig motiv. ??? Spent på stedet dere skal til!!?? Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn