Tom Rør Svart 28.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Vi har planer om kulleseidkanalen på vei hjem. Tenkte at det på en lørdag kveld med godt vær ville vært fullt der. Ca 80 nm på en dag er nok. ? Link to post
Tom Rør Svart 28.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 (redigert) Oppdatering etter Olavsundet. vi har fram til i dag hatt knallvær og føre. Vi gikk fra Olavsundet til Kirkehamn på Hidra på fredag, og det var en kjempetur. Det var så varmt at vi ikke orket å gå topptur, men vi får ha den tilgode. Lun og fin havn, med god fiskesuppe På restauranten på bryggekanten. Kirkehamn Kanskje på vei til et møte disse to? Stygt med vindmøller ? Fin og lun havn Flott gudshus God fiskesuppe med sjarken i umiddelbar nærhet Redigert 28.Juni.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Faxen Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Flotte bilder. God tur videre. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Chilli Solbris Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 (redigert) Kirkhamn på Hidra er også en nydelig plass! Kysten vår har nok av paradisplasser!???? Redigert 28.Juni.2020 av Erikda (see edit history) Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 28.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 (redigert) Vi gikk fra Kirkehamn klokka 06.30, og vurderte både Egersund og Tananger. Vinden skulle ta seg opp, så Jæren måtte tas følte jeg. Tananger må jeg ikke se, så vi tok sikte på Haugesund. Det ble ca 80 nm, og det er jaggu nok, selvom det var supre forhold for oss som gikk nordover. Da vi kom til Smedasundet, var det ingen plasser ledig, men hvis enkelte hadde vist velvilje, kunne et par tre båter fortalt litt, så hadde der blitt plass. Jeg slapp av mor, så hun kunne lufte dyret. Dette i tilfelle vi måtte gått videre. Etter å ha sveipet opp og ned noen ganger, var det en barmhjertig sjel som tilbød oss å ligge på dem. Superhyggelige folk i en Forbina 10000. Vi ligger nå i Bekkjarvik, og der har vi ligget før. Det er en superkoselig havn som man ikke kan la være å like. Det forutsetter for mitt vedkommende at vi får plass i den gamle havna. Legger ved bilder fra gårsdagen og i dag? I god driv før dieselfylling i Egersund Grovt redskap Maritim industri To kollegaer Forsvaret lufter seg I karmsundet Fjordline har tatt opp ruten Smedasundet Denne karen hadde hastverk med å bytte ut Crocs med noe annet :-) Paragrafbåt RS Opplyst bro i Smedasundet Nye boliger Ryvarden Fyr Store Bloksen Jeg syns ikke disse møllene pynter opp Staselig hus i skråningen bak gjestehavnen i Bekkjarvik Bønder på tur Parken i skråningen bak gjestehavnen Påkostet område Vakkert De lå der for å hente takeaway til middag En storing fra Bergen Resturanten i havna Topp beliggenhet Jeg kan ikke si at disse pynter opp kystlinjen vår ? Redigert 28.Juni.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
dacapo Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Takk for hyggelig prat med mannskapet på Mon Bijou i Bekkjarvik i dag ? God tur videre ? Link to post
Key Freak Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Tom Rør skrev 25 minutter siden: Legger ved bilder fra gårsdagen og i dag Denne karen hadde hastverk med å bytte ut Crocs med noe annet :-) En storing fra Bergen Jeg hadde også hatt hastverk med det byttet... Fairline 74/78 som kan bli din for 11,8 mill. Flotte bilder, gøy å følge dere. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 28.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 dacapo skrev 21 minutter siden: Takk for hyggelig prat med mannskapet på Mon Bijou i Bekkjarvik i dag ? God tur videre ? Glemte å skrive at vi møtte dere? Veldig hyggelig prat på bryggekanten. Fortsatt god tur til dere begge :-) Link to post
Jakob T Svart 28.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Er vel litt synd på oss som bur i Bekkjarvik,som ikkje har den fine plassen å reise til .God tur videre Link to post
Tom Rør Svart 28.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2020 Jakob T skrev for 2 timer siden: Er vel litt synd på oss som bur i Bekkjarvik,som ikkje har den fine plassen å reise til .God tur videre ?? Link to post
LALUNA II Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Tom Rør skrev On 28.6.2020 at 21.12: Jeg kan ikke si at disse pynter opp kystlinjen vår ? Så enig så enig , Forsøpling spør du meg og et totalt unødvendig onde her i landet Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 29.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 LALUNA II skrev for 2 timer siden: Så enig så enig , Forsøpling spør du meg og et totalt unødvendig onde her i landet ??? Link to post
Tom Rør Svart 29.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 (redigert) Turen fra Bekkjarvik til Kjelstraumen foregikk fra de indre gemakker, men det kunne likesågodt blitt gjort fra apeloftet. Det så ut som at det skulle regne, men det uteble helt til godt etter vi hadde fortøyd. Vi lå også her på vei hjem fra Nord-Norge, og det passet sånn nå også. Det er en fin havn, og at de serverer god mat og irish gjør ikke valget veldig vanskelig. Vi går mest sannsynlig til Florø i morgen, og der har vi også vært før. Så ikke noen andre havner i det distriktet, men hvis noen har et tips, så er alt av interesse. Kaster inn noen bilder fra dagens tur :-) Farvel til Bekkjarvik Hus Opplag eller ferie? Gaaaap opp Disse passet på utenfor Flesland Mye stor Fairline i Bergen. Trodde det var Princessland?? Sotrabrua I Vatlestraumen. Tenker på Rocknesulykka som kostet 18 mennesker livet ? Moderne design Den våteste byen i Norge :-) Full fart :-) Cool and calm Som å gå i en kanal Bikkja i Alversundet sto der fremdeles Tålmodig type ? Morsomt farvann Mange fine hytter En bedre middag Nyvasket sjark En perle av en plass Redigert 29.Juni.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Ida Marie III Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Anbefaler Kalvåg rett nord for Florø... Vi gikk derfra i dag... Ellers er det 3 fine tilrettelagte uthavner rett utfor Florø...med brygge og grillhus... Hvor langt nord går du før du snur.? Regner med du vil se deg bedre om på veien ned... Link to post
dacapo Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 (redigert) Vil anbefale å gå gjennom Korssundet på vei til Florø Det ser nokså skremmende ut med trangt sund under broa og en S-sving som krever mye bruk av ror, men vært opplevelsen. Korter dessuten en liten bit på turen (i avstand - ikke i tid ?) Kurs rett frem etter Krakhellesundet så ser dere broen.. Have fun ? Redigert 29.Juni.2020 av dacapo (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 29.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Ida Marie III skrev 35 minutter siden: Anbefaler Kalvåg rett nord for Florø... Vi gikk derfra i dag... Ellers er det 3 fine tilrettelagte uthavner rett utfor Florø...med brygge og grillhus... Hvor langt nord går du før du snur.? Regner med du vil se deg bedre om på veien ned... Kalvåg besøkte vi i 2016, og står egentlig på lista på hjemturen ? dacapo skrev 7 minutter siden: Vil anbefale å gå gjennom Korssundet på vei til Florø Det ser nokså skremmende ut med trangt sund under broa og en S-sving som krever mye bruk av ror, men vært opplevelsen. Korter dessuten en liten bit på turen (i avstand - ikke i tid ?) Kurs rett frem etter Krakhellesundet så ser dere broen.. Have fun ? Vi tok korssundet også i 2016, og sjekker ruten jeg nå har lagt opp, samt været. Liker å sitte oppe ved "spektakulære" manøvre ? Link to post
Tom Rør Svart 29.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 @Ida Marie III Vi skal til Elnesvågen, og der snur vi?? Link to post
Chilli Solbris Svart 29.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2020 Det er en solid strekke dere har sett dere ut. Det er en del vind i vente så det er godt at dere har fått til en lang sommerferie! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Erikda skrev for 4 timer siden: Det er en solid strekke dere har sett dere ut. Det er en del vind i vente så det er godt at dere har fått til en lang sommerferie! Vi går ikke rundt stad om været ikke tillater det, men det så ihvertfall ut som at det skulle være mulig før helga. Risikerer ikke mannskap og fartøy for å rekke noe som helst ? Link to post
sunnmøre Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Mange fine havner rundt Florø. For eksempel Svanøy, Rognaldsvåg, Stavang. Uthavn på Hillersøy, Ålvora og Dumba, alle med brygger. Vidare nordover har du Kalvåg, som nemnt. Måløy har fått oppgradert gjestehavn, men er ikkje så veldig spennande ellers. Brukbare moglegheiter til fotturer. Silda og Selje er fine, spesielt førstnemnde. Ellers blir det godt med vind nokre dagar, men ser ut til å roe seg ut i veka. https://www.fjordkysten.no/overnatting/gjestehamner Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 sunnmøre skrev 1 minutt siden: Mange fine havner rundt Florø. For eksempel Svanøy, Rognaldsvåg, Stavang. Uthavn på Hillersøy, Ålvora og Dumba, alle med brygger. Vidare nordover har du Kalvåg, som nemnt. Måløy har fått oppgradert gjestehavn, men er ikkje så veldig spennande ellers. Brukbare moglegheiter til fotturer. Silda og Selje er fine, spesielt førstnemnde. Ellers blir det godt med vind nokre dagar, men ser ut til å roe seg ut i veka. https://www.fjordkysten.no/overnatting/gjestehamner Takker :-) sjekker ut litt. Vi må i en butikk også, men kanskje gå til ei uthavn etter det? Link to post
Ida Marie III Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Regner med du har fått med deg kulingen som kommer i ettermiddag... Vi er sørgående nå...passer nok om du tar ytre led oppover... God tur... Link to post
Tom Rør Svart 30.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 (redigert) Ida Marie III skrev 59 minutter siden: Regner med du har fått med deg kulingen som kommer i ettermiddag... Vi er sørgående nå...passer nok om du tar ytre led oppover... God tur... Så det, men rekker nok Florø ihvertfall før det? Sjekket yr, og de melder ikke kuling lenger? Redigert 30.Juni.2020 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Eureka Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Måløy har vel fått et museum siden sist du passere. Om kompani Linge. ( så vidt jeg har fått med meg) Link to post
Bonus Svart 30.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2020 Burde ikke Vestlands_BP folket gå mann av huse når slike prominente gjester melder sin ankomst? Ta dem med på guidet tur Underholde Trude mens skipper Tom tar en høneblund Handle inn lokale pølsespesialiteter Gå tur med Dixie ... Bare noen enkle forslag ... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn