Jump to content

Ny båt, går ned i størrelse. Må ha 3 "lugarer" 600-800K


Gew77

Recommended Posts

Da vi utsetter planen om å bli båtboere, ser vi nå etter noe mindre og nyere enn vår Birchwood TS 44. Vi var jo i utgangspunktet ute etter større skute, men nå ønsker vi heller å gå for noe mindre - for en periode.

 

Et ufravikelig krav er muligheten for 3 separate soveplasser, da vi har to tenåringer som vi vil slite med å få til å dele køye:)

 

I utgangspunktet vil vi prøve å gå i null etter salget, men tenker en budsjettramme på 600-800K, har tidligere ikke ønsket drev, men tror kanskje tiden er inne for å prøve dette nå.

 

Har sett på disse med litt fordeler/bakdeler:

 

  • Saga 32: God sjøbåt, smal, ikke fly, lite fart (som er litt ønskelig nå  -må få noen fordeler med å gå ned i str:))
  • SUN 33, egentlig veldig aktuell, men litt skeptisk til bare en motor med drev - tåler drevet belastningen?
  • Viksund 350 St Cruz: Ser ganske moderne ut, god plass, mange med KAD42 som "ingen" anbefaler. Få på markedet?
  • Flem: Fine båter, levert med både drev og noen med v-gir. Få på markedet?

 

Tips til flere kandidater og synspunkter tas i mot med takk:)

 

 

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Jeg anbefaler KAD42:lol: Er det senere versjoner er det ingen praktisk forskjell fra en KAD43. Skal du ha deler til KAD42 nå, så står det 43 på alt..

SUN Med drev ville jeg vært litt skeptisk til også, mye vekt på et drev, noen av dem med Bravo 3 drev, men bør ha  Bravo 2, som tåler mer belasting.

Flem 340?

 

Redigert av Førstefender (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takker for innspill. Viknes 1030, er en flott båt, men får nok ikke den til budsjett. Har et mål om å holde meg innafor det:)

 

Flere med erfaring på SUN 33? Er de levert med dobbelinstallasjon? 

 

Kad 42, har ikke de en svakhet som ble rettet opp i KAD43?

 

Flem er fin, liker de godt. Viksund 350 virker å ha den plassen vi trenger, men finner lite om de, er det ikke produsert mange av de?

 

 

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Gew77 skrev for 6 timer siden:

Takker for innspill. Viknes 1030, er en flott båt, men får nok ikke den til budsjett. Har et mål om å holde meg innafor det:)

 

Flere med erfaring på SUN 33? Er de levert med dobbelinstallasjon? 

 

Kad 42, har ikke de en svakhet som ble rettet opp i KAD43?

 

Flem er fin, liker de godt. Viksund 350 virker å ha den plassen vi trenger, men finner lite om de, er det ikke produsert mange av de?

 

 

St Cruz er en sikker vinner. De er produsert i et godt antall. Men de som har de båtene selger de ikke helt frivillig. Solid vestlandsk håndverk. Og Viksund har eget fora og miljø for sine båter. Min mening er at får du tak i en St. Cruz behøver du ikke leite lenger. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Har hatt SUN 2005 mod. med D6 310 og DPH drev. 

Dette er en bra kombinasjon. 

Sterk nok motor og et drev du ikke får kjørt istykker med den motoren. 

Planer helt uproblematisk og går lett med  ferielastet båt.

Ville ikke hatt denne med Mercruiser pakke. 

Båten er litt «skranglete» og med et bredt forskip er den hard i motsjø. 

Men du får igjengjeld mye plass når den holder bredden langt frem. 

Flyen er ikke av de største men fungerer bra. 

Sofaen i salongen virket litt rett i ryggen men ellers bra plass i salong. 

Alt i alt var vi veldig fornøyd med båten. 

Ellers er vel Flem som nevnt over en mye større båt. 

Har ingen erfaring med den men var nær ved å se på en føre vi kjøpte SUNen. 

Link to post
Share on other sites

Takker for mange gode innspill. Viknesen blir nok litt "way over budget". Håper det dukker opp mange objekter i tiden fremover - bare vi får solgt skuta. Tenkte å legge den ut igjen i slutten av februar - er det for tidlig??

 

PS: jeg kunne jo godt tenkt meg å prøvd seilbåt også, men sliter litt med sjefen der;)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

@Erikda Her er min tråd om ny båt:giggle:

 

Vi er veldig glade i TS44en, og får vi ikke solgt så beholder vi den gjerne. Det ble litt endring av planer så det ble ny bolig istedenfor bobåt noen år. Men har holdt på med eldre damer siden 2011 nå, og det har jeg brukt all fritid på. Derfor tar vi, om vi får solgt, noen år med en nyere båt som krever litt mindre fritid. Tanken er å ha denne noen sesonger for så å realisere båtboerdrømmen. Så får vi skje hva som skjer:)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Gew77 skrev for 2 timer siden:

@Erikda Her er min tråd om ny båt:giggle:

 

Vi er veldig glade i TS44en, og får vi ikke solgt så beholder vi den gjerne. Det ble litt endring av planer så det ble ny bolig istedenfor bobåt noen år. Men har holdt på med eldre damer siden 2011 nå, og det har jeg brukt all fritid på. Derfor tar vi, om vi får solgt, noen år med en nyere båt som krever litt mindre fritid. Tanken er å ha denne noen sesonger for så å realisere båtboerdrømmen. Så får vi skje hva som skjer:)

Jeg var sveiseblind i gjerningsøyeblikket!????

Jeg bare tenker st med alt du har gjort med båten så vet du hva du har! Og det er jo ikke sikkert at en nyere båt gir proporsjonalt mindre å gjøre!????

Lykke til!!!!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Løfter denne. TS44 er nå levert til ny eier på Vestre Åmøy, så da er vi ordentlig kjøpemodus. Har sett litt og for vår del så er det SUN 33, som vil passe vårt behov mest. Liker løsningene der!

 

Ligger ikke så mye på Finn enda, men kommer nok mer når ferien er over håper jeg!

 

Skulle noen vite om noen som kommer for salg, så gi meg gjerne et pip:)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...