Jump to content

Ny båt, går ned i størrelse. Må ha 3 "lugarer" 600-800K


Gew77

Recommended Posts

Iflg kompetente folk er store, tunge båter med singelinstallasjon med VP KAD 42-300 og drev marginalt pga slitestyrke på drevene. Drevene som kom med D6/D4 skal være mye bedre. Om mercruiser sine drev fra denne perioden tåler mer, vet jeg ikke.

 

Ser at mange Sun, Barracuda, Flem og andre går med én KAD-motor. Utfra min informasjon ville jeg unngått disse, eller hatt budsjett for overhaling.

1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk

1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A

2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk

Link to post
Share on other sites

Gew77 skrev for 6 timer siden:

Den er på lista, er mulig å få den ned litt i pris muligens:) 

 

Det står Gew77 all over på den båten. Få Tom til å titte på den.. Om du er forsiktig med kjappe gasspådrag, så er denne maskinen topp for båten og grei for drevet. Og båten er supersmart ! 

Link to post
Share on other sites

22 minutes ago, Gew77 said:

Enig i det, hva tenker folket om motoren her? Cummins Mercruiser 4,2 QSD 2008, Bravo 2x overhalt 2019 med drevdusj?

 

 

Hadde ikke vært redd for å kjøpe den motoren, hadde valgt den over flere Volvo modeller..

På den båten og singel instalasjon er Bravo 2 rett valg i alle fall. Er styrebolt byttet i transom? det ville jeg sjekket ut. Her kan man få irriterende drypplekkasje, svaket på Bravo transom.

Link to post
Share on other sites

Førstefender skrev 1 minutt siden:

Hadde ikke vært redd for å kjøpe den motoren, hadde valgt den over flere Volvo modeller..

På den båten og singel instalasjon er Bravo 2 rett valg i alle fall. Er styrebolt byttet i transom? det ville jeg sjekket ut. Her kan man få irriterende drypplekkasje, svaket på Bravo transom.

Takker for svar! Skal sjekke angående styrebolt. Synes båten er litt for gammel egentlig, men nyere motor taler til fordel.

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...