Jump to content

Ny båt, går ned i størrelse. Må ha 3 "lugarer" 600-800K


Gew77

Recommended Posts

Takker:thumbsup:

BårdK skrev 4 minutter siden:

Gratulerer så mye. Men hvorfor ikke bruke båten ut sesongen og ta oppgraderingene senere? Skal du legge teak på dørken ute?

Vi planlegger å ta oppgraderinger ganske kjapt, og tenker å ha båten liggende ute i vinter (må lese meg opp på konservering av drev på vannet). 

At vi tar oppgraderinger (noen) med en gang er et kompromiss i heimen for at vi valgte en eldre båt enn planlagt i utgangspunktet:) 

 

Tenker vi legger jukseteak (EVA) på FB, akterdekk og badeplattform, ihvertfall i førsteomgang. Har spurt om pris på synteak fra Sandøy Båtdekk, men tro det blir litt vanskelig å få til på grov antiskli uten å slipe ned..

Redigert av Gew77 (see edit history)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...
Gew77 skrev On 31.7.2020 at 9.39:

Sandøy Båtdekk, men tro det blir litt vanskelig å få til på grov antiskli uten å slipe ned.

Endte du opp med å legge dekk fra Sandøy? 

 

Jeg vuderer det selv, og lurer på om jeg kan gjøre det når båten er på vannet?  Eller om det må være tørt i x antall timer før og etter montering. Vestlandet er jo ikke kjent for opplett over mange dager. 

 

Jeg har fått beskjed at det kunne monteres rett på anti-skli mønster uten å slipes ned, men det er sikkert mange som har montert dette før som har noen tanker?

Link to post
Share on other sites

Thomas_h skrev 1 time siden:

Takker for svar. Jeg får ta et panel om gangen de 12 minuttene det er opplett. Så lenge det er tørt når limen legges ut gjorde det ikke noe at det begynte å regne etterpå. 🙂 så får jeg bare håpe at malen er rett. 

 

 

Hva limer dere med? Polyuretanlim herder i kontakt med vann så der vil det jo ikke bli et problem med vedheft. Men polyuretanlim bobler en del under herdig så lodd er viktig. Det er sterkere enn epoxy også. Kanskje verdt et prøvestykke?

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Solbris II skrev for 4 timer siden:
Thomas_h skrev for 5 timer siden:

 

Hva limer dere med?

Hei, det er Simson MSR CA eller Simson MSR BC som skal brukes ihht til monteringsanvisningen. Klarte ikke å se hvilken type lim det er. 

 

Limen følger med i pakken jeg (akkurat nå) har bestilt. 

 

Men det skal legges vekter på. Ca 40kg pr kvadrat. Så da må jeg bare få tak i 300++kg med skrot. 😃 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Thomas_h skrev for 2 timer siden:

Hei, det er Simson MSR CA eller Simson MSR BC som skal brukes ihht til monteringsanvisningen. Klarte ikke å se hvilken type lim det er. 

 

Limen følger med i pakken jeg (akkurat nå) har bestilt. 

 

Men det skal legges vekter på. Ca 40kg pr kvadrat. Så da må jeg bare få tak i 300++kg med skrot. 😃 

 

 

 

 

Da må du nok ikke bruke noe annet enn det du får med!  Og bruk lodd over det hele!😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...