mortya Startet 16.Januar.2020 Del på Facebook Startet 16.Januar.2020 Hei. Kjøpt meg en Sandvik 25 AC, ca 1980 modell, er det noen som har bilder (gjerne egne) og brosjyrer å legge ut? Ser det ligger i arkivet på 26 AC. Båten mangler forøvrig motor og gir, samt instrumenter. Her er bilde av herligheten: Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 16.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2020 Motorrom malt og klart for prøving av "ny" motor og gir, Mercedes OM636, PRM 160. Nye motorfester må lages og tilpasses. Vet denne motoren blir stående litt høyt i forhold til originalmotoren, så det må også løses. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 16.Januar.2020 Del på Facebook Svart 16.Januar.2020 Spennende! Følger denne. Hvilken motor har tidligere stått i skuten? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
mortya Svart 16.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Januar.2020 Vet ikke så mye om det, men det skal ha sitti en nyere Nanni diesel i denne. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 17.Januar.2020 Del på Facebook Svart 17.Januar.2020 Det kan nok bli en utfordring å få plass til giret, ser ut som det er ganske stor bredde på det. Kanskje løsningen er en fleksibel kobling/ CV-ledd Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 17.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Januar.2020 (redigert) Hei, koselig at noen vil følge. Det skaper motivasjon. Giret går akkurat med tanke på bredde ned på sidene i kjølen. Den skal endel lenger ned enn på bilde. Redigert 17.Januar.2020 av mortya (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 21.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2020 Motoren må jo ha nye fester, nå er den der den skal være. Ble stående ca 8 cm over dørken. Så her blir det motorkasse i snekka. Badet, som ikke finnes skal lages foran. I disse står doen i aktercabin, noe jeg finner svært udelikat. Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 22.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2020 Da er motoren på plass der den skal være, her blir det å lage ei motorkasse. Skal ha et bord der uansett, så den blir ikke nevneverdig i veien for mitt bruk. Tror det blir en bedre løsning enn å heve hele gulvet, klart det ville blitt finere, men da hadde det ikke gått an å være oppreist under kalesjen. Gøy at det går fremover, er jo bare finvær om dagene. Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 24.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2020 Da har jeg fått begynt å lage bad også, blir lite men funksjonelt. Sparkling og maling må tas en dag. Og litt lister må på plass. Lokk over motor er også laget, samt bord. Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 24.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2020 Har også så smått begynt med instrumentpanel. Her blir det gjenbruk av instrumenter fra diverse andre prosjekt opp igjennom årene. Og noe nytt, bryterpanel med USB og voltmeter fra ebay. Laget i plexi, skal males. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 24.Januar.2020 Del på Facebook Svart 24.Januar.2020 Her går det på frem Får man lukket døra etter seg på toalettet, eller er rommet mer for å skjule toalettet når det ikke er i bruk? Det er jo begrenset med plass i en 25-fot snekke av den slanke typen Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 24.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2020 Det er en type foldedør, går fint å sitte der for en normal voksen, skal få tatt et bedre bilde av løsningen. Ja det er ikke mest med plass i denne båten, men for å komme seg på sjøen igjen med ungene og overnatte er dette den beste løsningen pr nå:) Siste båten jeg hadde var en Årø 33, så dette føles som en bitteliten hybel. Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 25.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2020 Fått tatt bilde av dør og badet. Ikke helt ferdig, men det blir ok. Mye bedre slik enn toalett bak i benken i aktercabinen. Er ganske grei str foran i båten på tross av badet og klesskapet på motsatt side. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 26.Januar.2020 Del på Facebook Svart 26.Januar.2020 Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 27.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2020 (redigert) Går fremover, venter på å få klemflensadapteren tilbake fra dreiing, den måtte modifiseres for å passe til giret. Venter også på nytt oljefilterhus med trykk og temperatur, hyggelig med spin on filter istedet. Da har det blitt lys i instrumenter og panelet er på plass. Bordben av propellaksel, sviver veldig fint og er stødig :) Her er det som dere alle skjønner gjenbruk som er viktig. Litt nytt elektrisk, holder på å montere solcellepanel. Lader fra ebay, billig og 30A. Den ser ut til å fungere bra, støyer endel fra vifta, men leverer bra det jeg kan se. Redigert 27.Januar.2020 av mortya (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 28.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2020 Går stadig fremover, laget en benk så det blir en mer sosial spiseplass. Her blir det plass til dieselvarmeren og litt oppbevaring:) Benken skal beises mange strøk for å få lik farge/look som resten av innredningen. Sitér dette innlegget Link to post
"LISE" Svart 28.Januar.2020 Del på Facebook Svart 28.Januar.2020 Velkommen i "klubben" som Sandvik-eier. Lykke til med båten, og hold oss oppdatert! Sitér dette innlegget Guttedrømmen - Sandvik 945. Prosjekttråd åpen for innspill! Guttedrømmen – Shetland 2018 – Sandvik 945 Link to post
mortya Svart 29.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2020 Takk for det:) Ja jeg oppdaterer tråden fortløpende. Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 6.Februar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2020 Da skal det endelig bli varme i båten. Kinavarmer blir nå montert. Spent på hvor bra dette virker. Skal legge opp luftrør til aktercabinen også. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 6.Februar.2020 Del på Facebook Svart 6.Februar.2020 6 hours ago, mortya said: Da skal det endelig bli varme i båten. Kinavarmer blir nå montert. Spent på hvor bra dette virker. Skal legge opp luftrør til aktercabinen også. Ser ut som samme som jeg kjøpte, fungerer greit den. Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 16.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2020 For de som fulgte tråden i vinter, kan jeg fortelle om at båten ble sjøsatt tidlig og har vært mye brukt. Alt fungerer utmerket og jeg må si at den går meget fint og bra i sjøen. Tåler bra med sjø :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.