Jump to content

Nå går det rette veien, 1 måned siden vintersolverv!


Lars H.

Recommended Posts

Nå begynner det faktisk å merkes at dagene er blitt lengre, - 1 måned siden vintersolverv!

I hjemmehavnen min Son, strekker alle seilbåtene mastene sine mot lyset.

 

son_20200120.jpg.77d99064b67b9a8c98cb761d91ec4047.jpg

Foto: Per Angel, Son

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

LM 605 skrev 1 time siden:

Det var da noe voldsomt med seilbåter i den havna.:rolleyes:

Opp imot 600 båter på land totalt totalt, og nesten alle med masten på plass.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hulda skrev 33 minutter siden:

Jasså, det begynner å knirke i utålmodige knokler :-)

 

Oh yes! Imorgen blir det tur til båten for å sjekke at motorakslingen er sentrert i hylserøret etter bytte av motorlabber i høst. Da må først pakkboks med gummirør som er tredd inn på hylserører løsnes og trekkes frem for å kunne se dette. Da kommer det garantert til å knirke i 76 år gamle knokler. For å komme til burde jeg vært en dverg på 1,5m!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Rookie_332 skrev 54 minutter siden:

Martitim åpner også en butikk nr 2 gamle Sea Sea 

 

Hvor er det?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Frissy skrev for 2 timer siden:

Deilig.... eneste er at pt er det ingen båt, så jeg må handle en først. Men det er jo gøy.....

Samme her! :thumbsup:

Lars H. skrev 2 minutter siden:

Hvilken brygge? I Oslo, Kirkenes  eller hvor?

Etter hva jeg kan skjønne, må det være i Fredrikstad. Der som Sea Sea var ett par år. Og før der igjen husker jeg ikke hva det het, men det har vært båtbutikk der i mange år. Like ved der hvor Volvo Penta har butikk og verksted.

Link to post
Share on other sites

Jeg har (også) tilbragt dagen med at pusle med og i båden. Flyttet forbrugsbatteri no 3 til en bedre plads, vasket kalechen mm. MEN.....!!

 

Det er kun den 20. Januar og selv om de japanske kirsebærtræer blomstrer udenfor min hoveddør, så er der næsten to en halv måned til jeg kan komme i vandet...?? Båden står midt i en hob af andre både, så jeg er afhængig af at de kommer I før mig. Det føles helt forkert at der er så lang tid til søsætning, når vejret leger vår og fuglene synger, så vågner andre følelser også...

Link to post
Share on other sites

GeirFrode skrev 52 minutter siden:

Samme her! :thumbsup:

Etter hva jeg kan skjønne, må det være i Fredrikstad. Der som Sea Sea var ett par år. Og før der igjen husker jeg ikke hva det het, men det har vært båtbutikk der i mange år. Like ved der hvor Volvo Penta har butikk og verksted.

????

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...