Jump to content

Vinner 1 million kr


At-le

Recommended Posts

.... og heller ikke der holder det med 1 mill :lol::lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Høres kanskje 'flåsete ut', men om jeg vinner 1 million vil det neppe ha innvirkning på båtkjøp. Denne gangen skal vi ha en billig båt fordi vi ikke har tid til å bruke båten så mye,- denne vurderingen står fast uansett om vi skulle vinne en mill. eller ikke.

 

Men pengene kan jo være gode å ha likevel :wink:

Link to post
Share on other sites

.... og heller ikke der holder det med 1 mill :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke harn Volvomotor heller så da blir det ihvertfall ikke aktuellt. Ikke sant Poseidon? :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg vunnet en million, ville jeg anskaffet nye dieseldyr til slagskibet. Innkjøp og montering ville glatt knekket mesteparten av millionen. Resterende ville jeg brukt på å leie inn noen polakker som kunne tatt unna en del arbeid i båten for meg. Vasking, pussing, sparkling, maling, lakkering, osv. Og vips - så var den millionen borte. Alternativt kunne jeg leid noen som kom og monterte ut dieseldyrene, tok de med seg og overhalte de skikkelig, for deretter å sette de inn igjen. Da ville jeg hatt igjen mer penger til overs slik at polakkene kunne jobbet lengre på båten. Som en del vil vite, er det kun i helger og ferier jeg får jobbet på 37'n og da er all ekstra hjelp som kan korte ned antall år frem til sjøsetting veldig verdifull.

Link to post
Share on other sites

YES, YES, YES, DETTE ER DRØMMEBÅTEN.  Jeg trøster meg med at den båten vi har idag også var en drøm en gang, så det er innenfor horisonten. 

Hilsen DREAMER

<{POST_SNAPBACK}>

Vil anbefale dere å prøvekjøre denne båten før dere drømmer dere helt bort. Den ser veldig fin ut på bilder etc. Jeg har studert båten ganske nøye og prøvekjørt søsterbåten med samme skrog (380 Coupe med 2xD4 260). Commanderen er "mye opp og ned" inni - dvs mange nivåer, det er ikke ståhøyde på badet (hvilket overrasket meg stort!). Mitt inntrykk av sjøegenskapene er at den er ganske bred i forskipet for å skape volum til bred seng i baugen og flat i bunnen bak, hvilket gjør at båten slår i sjøen og sladder i svingene.

 

380 Commander ble heftig diskutert hjemme i vinter som en båt vi syntes var fin, men etter 1 dag i Långedrag i september brast drømmen om denne båten

 

ER man obs på dette i sine drømmer - og synes at en fantasiks bysse/salong og en aldeles nydelig flybridgde med salong og solseng veier opp dette - ja da har man drømmebåten.

 

Håper ikke jeg ødela noen drømmer her :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tror Poseidon har en grønn klump i kjelleren hjemme han koser med når ingen ser ham jeg :wink:  :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

 

:lol::lol::lol:

Det tror jeg på!!

 

Seriøst: En mill + selge Hangarskibet + trygling om lån i banken = Fairline 50. Man må jo være merketro. Og selvsagt kun aktuelt med røkspyende VP i kjelleren! Er snart avhengig av hyppig inhalering av maskinenes utgytelser. Hvilket sikkert kan forklare litt av hvert ... :rolleyes::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hadde konvertet jeg også da, kanskje...........

Ville i såfall blitt amerikansk skøyte (trawler) :wink:

 

Eller så kunne den millionen stått og rentet seg noen år så jeg kunne brukt peng på andre ting også.

Det er i ihvertfall lov og drømme.

 

Men man skal være forsiktig med og bruke mye lottopenger!

Jeg vet om noen som vant ca. 2,5 mill.

Pengene ble bare brukt til kontantkjøp av bil ,båt ,hus you name it.

Nå er de begynt og selge unna for de har ikke råd til og betale forsikringer på de dyre sakene :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Åh-ja!!

Det var en god følelse å bla i annonsene på finn.no med 1 million (fantasipenger) i lomma!

 

Først nedbetale resten av huslånet! Meeeeget viktig å være uavhengig, serr'u....... :o)

 

Så dra til Rogaland for å se på denne: Myra 22 fot Sjark

 

Bilde

 

:smiley: (det var deilig så lenge det varte.........)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...