Jump to content

Vinner 1 million kr


At-le

Recommended Posts

Er det noe man får?? Hos meg er det nå kronisk - selvom kona håper på snarlig kurering

Ja, den syken er veldig merkelig. Man blir kurert av både forkjølelse og influensa (selv om fugleinfluensa er litt skummelt, men det er jo fotsyken også). Det går jo på både fot og alder på båt. Har også litt med erfaring å gjøre. Etterhvert finner man ut akkurat hva man vil ha i en båt. Det kan være større uteplass, flere sengeplasser eller høyere hastighet etc.

 

Akkurat når det gjelder denne syken som omfatter båt, tror jeg ikke det finnes noen vaksine.

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde nok fått 3 fot syken ganske kjapt

 

Er det noe man får?? Hos meg er det nå kronisk

 

Det er visst feil å se denne tilstanden som en sykdom. :yesnod:

 

Nyere forskning viser nemlig at behovet for stadig LITT større båt et er forårsaket av en genetisk mutasjon. Forskerne er usikre på hva mutasjonen kommer av, men de har allerede utelukket radioaktiv stråling og rester av dyrehjerner i kjøttdeigen. Mest trolig etter så langt som forskningen er kommet hittil, er påvirkning av saltvann på hud og slimhinner, muligens også via luktesansen, alt selvsagt over tid. Dette stemmer jo med det vi ser til vanlig når den berømte tre-fots-syken diskuteres; ihuga båtfolk kommer seg nesten aldri ut av tilstanden mens de som kommer som snarest innom båtlivet og forsvinner like fort aldri kommer i faresonen for å pådra seg lidelsen.

 

Etter det forskerne sier er det ingen muligheter for å reversere mutasjonen pr. dagens genteknologi. En kur ligger altså langt inn i fremtiden, de antyder om lag 50 år.

 

Mer skremmende er det kanskje at tre-fots-syndromet, som det heretter må kalles, også viser seg i mindre oppsiktsvekkende endringer i atferd. Bl. a. ved utstyrskjøp som gjelder båt, så som GPS, plotter, fargeskjermer, baug- og hekkthrustere osv. Denne mildere formen for symptom på mutasjonen har visstnok ikke tidligere blitt sett i sammenheng med størrelsesfantasiene, men forskerne har altå funnet en klar korrelasjon og det virker jo også ganske logisk.

 

Det eneste egentlig positive jeg kan få ut av dette, er at våre quinder heretter ganske enkelt må slutte å kjefte, syte og motsette seg de forskjellige typer realisasjon av behov som mutasjonen forårsaker.

 

For nå er det jo vitenskapelig bevist at vi ikke kan hjelpe for det. :smash:

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det er visst feil å se denne tilstanden som en sykdom.   :yesnod:

 

Nyere forskning viser nemlig at behovet for stadig LITT større båt et er forårsaket av en genetisk mutasjon.  Forskerne er usikre på hva mutasjonen kommer av, men de har allerede utelukket radioaktiv stråling og rester av dyrehjerner i kjøttdeigen.  Mest trolig etter så langt som forskningen er kommet hittil, er påvirkning av saltvann på hud og slimhinner, muligens også via luktesansen, alt selvsagt over tid.  Dette stemmer jo med det vi ser til vanlig når den berømte tre-fots-syken diskuteres; ihuga båtfolk kommer seg nesten aldri ut av tilstanden mens de som kommer som snarest innom båtlivet og forsvinner like fort aldri kommer i faresonen for å pådra seg lidelsen.

 

Etter det forskerne sier er det ingen muligheter for å reversere mutasjonen pr. dagens genteknologi. En kur ligger altså langt inn i fremtiden, de antyder om lag 50 år.

 

Mer skremmende er det kanskje at tre-fots-syndromet, som det heretter må kalles, også viser seg i mindre oppsiktsvekkende endringer i atferd.  Bl. a. ved utstyrskjøp som gjelder båt, så som GPS, plotter, fargeskjermer, baug- og hekkthrustere osv.  Denne mildere formen for symptom på mutasjonen har visstnok ikke tidligere blitt sett i sammenheng med størrelsesfantasiene, men forskerne har altå funnet en klar korrelasjon og det virker jo også ganske logisk.

 

Det eneste egentlig positive jeg kan få ut av dette, er at våre quinder heretter ganske enkelt må slutte å kjefte, syte og motsette seg de forskjellige typer realisasjon av behov som mutasjonen forårsaker. 

 

For nå er det jo vitenskapelig bevist at vi ikke kan hjelpe for det. :smash:

<{POST_SNAPBACK}>

Gjelder dette bare endringer opp til 3 fot pr båt - eller gjelder det også andre valg? Vi har gått 16-23-30--- dvs 7 fot i slengen, og selv om jeg håndfast hevder at dette defineres som LITT større båt er ikke min bedre halvdel (hun som mener hun er beslutningstager) enig i det. Men symptomene du beskriver bekreftes av min bedre halvdel som korrekte på tilstanden. Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det forresten noen som vet noe om sjøegenskapene til V42? Er det noe og satse på? Går jo styggfort med 2xD6.

<{POST_SNAPBACK}>

V42 er på vei ut av produksjon har jeg blitt fortalt av Norsk Båtsenter. At den går styggfort med 2xD6 er jo ikke så rart - det gjør de fleste båter i denne størrelsen. Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Unnskyld et kanskje dumt spørsmål, men hvor fort er styggfort når det gjelder slike båter.

<{POST_SNAPBACK}>

Ingenting å unnskylde seg for deg :smiley: Spørsmålet er ikke dumt - og antakelig er svaret subjektivt. For meg begynner " fort" for båter i denne størrelsen ved rundt 35 knop, veldig fort er opp mot 40 knop og styggfort er nok nærmere 45. Og styggfort går ikke V42.

Nye Windy 35 gjør 46-47 knop med 2xD6 350 og DPH drev. MEd DPR drev gjør båten opp mot 50 knop - det er styggfort synes jeg for en 35 fots landstedsbåt.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...