Jump to content

Vinner 1 million kr


At-le

Recommended Posts

Så dra til Rogaland for å se på denne: Myra 22 fot Sjark

<{POST_SNAPBACK}>

...men.... har ikke den FEIL Sabb da, Walter_S???? 4-sylindret.... det er vel Mittibushi!

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

...men.... har ikke den FEIL Sabb da, Walter_S???? 4-sylindret.... det er vel Mittibushi!

He-he - Joda, SveinHa! Det stemmer det, men det går jo an å kompromisse litt......... :o)

 

Kan vel hende at Mitsubishi er bra motorer. Dessuten har jeg nok fantasipenger igjen til å la et verksted ta en komplett overhaling, serr'u...... :lol: - og ta all servicen, en gang pr år i 5 år fremover!

 

Alternativt, kjøpe en brukt, ferskvannskjølt 2G - overhale den (ville jeg gjort selv, sammen med "gjengen" min), sette på tørr eksos for "Lyden av Norge" og så kost meg "glugg-i-hjæl" :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Som om jeg skulle sagt det selv. Fariline 40 Targa synes jeg er litt trang i cockpit pga "belly garage".F34 byttes neste sesong ut med en ny F37 Targa. Det blir spennende. Men Windy 37 er hakket vassere synes jeg

<{POST_SNAPBACK}>

Ja Targa 40 hadde vært bedre uten garagen. Blir spennendse og se 37 foteren tilbake.

 

Er enormt med Windy 37 til salgs ute i Europa, men det er så og si kun 2x KAD44. Men gode kjøp kan man gjøre i hvertfall.

Link to post
Share on other sites

Er enormt med Windy 37 til salgs ute i Europa, men det er så og si kun 2x KAD44. Men gode kjøp kan man gjøre i hvertfall.

<{POST_SNAPBACK}>

Enormt er vel kanskje litt drøyt å si - Windy lager 15-20 slike båter i året. Men båten har jo vært på markedet noen år. Ny båt leveres nå med 2xD4 260. KOB har jo W37 med 2xKAD 300. En nabo av meg i havna har en W37 HT med 2xKAD 44, og han er kjempefornøyd. Forøvrig kommer det en stor facelift på W37 i 2006 med helt nytt interiør, nye puter ute, nytt dashborddesign etc etc. Nye interiøret blir omtrent som dette:

Bilde

Mange stil elementer er hentet fra W58 Zephyros

Standard i W37 blir bla gasskomfyr og fjærmadrasser i sengene.

Link to post
Share on other sites

Hade lossat förtöjningarna redan i eftermiddag.........

1 000 000 NOK * 1,17 = 1 170 000 SEK

 

använt 170' på utstyr Watermaker+radar+kortbölge+lite segel....

 

1 000 000 / 150 000 = approx 7 års segling

 

hade varit tilbake 2012 !!!  :yesnod:

när kommer pengarna At-le  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Som jeg skulle sagt det selv. :yesnod::yesnod::yesnod:

 

Helt enig med Gunga Din.

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Ja, absolutt, selv om det finnes andre eksemplarer som er mer estetisk tiltalende.  Får se hva som skje på lørdag.  :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

I tilfelle det går skeivt på lørdag, her tilbys en 38 fot Fairline til pris kr. 1,-

 

http://www.finn.no/finn/boat/object/;pdc=1...83&pos=6&tot=57

 

Men fort deg, Skipper_Worse før Baatdilla får snusen i dette! Han er kjent for å ha flere baller i lufta på en gang! :lol:

Link to post
Share on other sites

I tilfelle det går skeivt på lørdag, her tilbys en 38 fot Fairline til pris kr. 1,-

 

http://www.finn.no/finn/boat/object/;pdc=1...83&pos=6&tot=57

 

Men fort deg, Skipper_Worse før Baatdilla får snusen i dette! Han er kjent for å ha flere baller i lufta på en gang!

For sent. Jeg observerte denne for 4 dager siden - Jeg fant.... Men denne ville ikke vært aktuell i noe tilfelle for meg. Har ikke nok tilgjengelig tid til å gå løs på et slik prosjekt. Riktignok står det oppgitt pris til kr. 1,-, men leser man beskrivelsen av objektet står det høystbydende over 160' eksklusiv motorer og overbygg. Nei, denne kan noen andre få kose seg med :yesnod: .
Link to post
Share on other sites

Minor 34 WR

 

Deilig WR båt, har ikke sett den live (skal vises i Bergen i febr), men den ser veldig bra ut og har 3 kabiner! MEN, hvis jeg virkelig vant en 1 mill hadde jeg brukt pengene på håndverkere som kunne pusse opp huset mitt (som jeg ikke har overtatt enda). DA hadde vi fortsatt kunnet bruke like mye tid i båten. Er redd det blir tøffe prioriteringer fremover når vi overtar et, skal vi si noe umodernisert hus...

 

Link til Video av WR 34 i 40 knop

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg ville aldri betalt det men hva er egentlig verdien av et skall ? Det må jo være verdt noe det og ?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det er det så absolutt.

Men denne er ikke verdt 160k dersom overbygget er vekk og alt brukbart er fjernet.

For en som skal lage seg en arbeidsbåt e.l. er den et godt utgangspunkt til ca 10k.

Tommelfingerregel, plasten i en konvensjonell plastbåt koster 45-50 kr/kg. ny båt.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...