At-le Startet 20.September.2005 Link til dette innlegget Startet 20.September.2005 Hei. Hvis du vinner 1 million kr fra lotto. Hvilken type båten? eller bytter ny båten? Hvis jeg vinner 1 million kr og vil kjøper ny Aquador 28 c. Liker den veldig godt. Det er jo får lov å drøm!!! Mvh At-le Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.September.2005 Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 (redigert) 1 mill holder nok ikke - sukk og desverre HT varianten foretrekkes Aquador 28 C er en fin båt - men heller ikke her holder et vel med 1 million? Å drømme er gratis! Redigert 20.September.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 20.September.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 1 mill holder nok ikke - sukk og desverre HT varianten foretrekkes Aquador 28 C er en fin båt - men heller ikke her holder et vel med 1 million? Å drømme er gratis! <{POST_SNAPBACK}> Var der en uke siden sjeømesse i sandvika. Aquador 28c koster fra 1,3 millioner opptil avheninger motor type. Mvh At-le Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 20.September.2005 Link til dette innlegget Svart 20.September.2005 Ambassador er min favoritt Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
SveinHa Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Ambassador er min favoritt <{POST_SNAPBACK}> .... og heller ikke der holder det med 1 mill Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Baltic Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Høres kanskje 'flåsete ut', men om jeg vinner 1 million vil det neppe ha innvirkning på båtkjøp. Denne gangen skal vi ha en billig båt fordi vi ikke har tid til å bruke båten så mye,- denne vurderingen står fast uansett om vi skulle vinne en mill. eller ikke. Men pengene kan jo være gode å ha likevel Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Tror jeg er enig med Baltic. Og drømmebåten har jeg allerede Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 .... og heller ikke der holder det med 1 mill <{POST_SNAPBACK}> Ikke harn Volvomotor heller så da blir det ihvertfall ikke aktuellt. Ikke sant Poseidon? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
goggen Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Drømmene blir dyrere med alderen...... Dette er en av dem: Nimbus 380 Commander Men da må det nok litt mer en en mil. til Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Slagskibet Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Ikke harn Volvomotor heller så da blir det ihvertfall ikke aktuellt. Ikke sant Poseidon? <{POST_SNAPBACK}> Jeg tror Poseidon har en grønn klump i kjelleren hjemme han koser med når ingen ser ham jeg Sitér dette innlegget Link to post
Tugman Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Jeg tror Poseidon har en grønn klump i kjelleren hjemme han koser med når ingen ser ham jeg <{POST_SNAPBACK}> Hva skal vi som har skikkelig maskin med en grønn oljepissende røykprodusent etter da? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Hadde jeg vunnet en million, ville jeg anskaffet nye dieseldyr til slagskibet. Innkjøp og montering ville glatt knekket mesteparten av millionen. Resterende ville jeg brukt på å leie inn noen polakker som kunne tatt unna en del arbeid i båten for meg. Vasking, pussing, sparkling, maling, lakkering, osv. Og vips - så var den millionen borte. Alternativt kunne jeg leid noen som kom og monterte ut dieseldyrene, tok de med seg og overhalte de skikkelig, for deretter å sette de inn igjen. Da ville jeg hatt igjen mer penger til overs slik at polakkene kunne jobbet lengre på båten. Som en del vil vite, er det kun i helger og ferier jeg får jobbet på 37'n og da er all ekstra hjelp som kan korte ned antall år frem til sjøsetting veldig verdifull. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Windy 37 eller Fairline 40 Targa er drømmen. Må ha fart. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 En mill å bruke på båt? Ny seilgarderobe. To cruising fullspilede storseil. To nye genuaer. Gennaker med peke. Og så ny 36 hk. Nanni i kjelleren. Kortbølgestasjon og Mini-M. Og så brukt resten av mill'en på en lang seiltur. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Bitteliten Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Windy 37 eller Fairline 40 Targa er drømmen. Må ha fart. <{POST_SNAPBACK}> Som om jeg skulle sagt det selv. Fariline 40 Targa synes jeg er litt trang i cockpit pga "belly garage".F34 byttes neste sesong ut med en ny F37 Targa. Det blir spennende. Men Windy 37 er hakket vassere synes jeg Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Drømmene blir dyrere med alderen...... Dette er en av dem: Nimbus 380 Commander Men da må det nok litt mer en en mil. til <{POST_SNAPBACK}> YES, YES, YES, DETTE ER DRØMMEBÅTEN. Jeg trøster meg med at den båten vi har idag også var en drøm en gang, så det er innenfor horisonten. Hilsen DREAMER Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Hm, 1 mill? Ville beholdt båten vi har, og kjøpt en pose lakrisbåter! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 (redigert) YES, YES, YES, DETTE ER DRØMMEBÅTEN. Jeg trøster meg med at den båten vi har idag også var en drøm en gang, så det er innenfor horisonten. Hilsen DREAMER <{POST_SNAPBACK}> Vil anbefale dere å prøvekjøre denne båten før dere drømmer dere helt bort. Den ser veldig fin ut på bilder etc. Jeg har studert båten ganske nøye og prøvekjørt søsterbåten med samme skrog (380 Coupe med 2xD4 260). Commanderen er "mye opp og ned" inni - dvs mange nivåer, det er ikke ståhøyde på badet (hvilket overrasket meg stort!). Mitt inntrykk av sjøegenskapene er at den er ganske bred i forskipet for å skape volum til bred seng i baugen og flat i bunnen bak, hvilket gjør at båten slår i sjøen og sladder i svingene. 380 Commander ble heftig diskutert hjemme i vinter som en båt vi syntes var fin, men etter 1 dag i Långedrag i september brast drømmen om denne båten ER man obs på dette i sine drømmer - og synes at en fantasiks bysse/salong og en aldeles nydelig flybridgde med salong og solseng veier opp dette - ja da har man drømmebåten. Håper ikke jeg ødela noen drømmer her Redigert 21.September.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Jeg tror Poseidon har en grønn klump i kjelleren hjemme han koser med når ingen ser ham jeg <{POST_SNAPBACK}> Det tror jeg på!! Seriøst: En mill + selge Hangarskibet + trygling om lån i banken = Fairline 50. Man må jo være merketro. Og selvsagt kun aktuelt med røkspyende VP i kjelleren! Er snart avhengig av hyppig inhalering av maskinenes utgytelser. Hvilket sikkert kan forklare litt av hvert ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Astor Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 For 1. mill ville jeg nok kjøpt meg en brukt Grand Banks eller hvis kona for viljen sin så blir det en Nord West 900. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
giver Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 For 1. mill ville jeg nok kjøpt meg en brukt Grand Banks eller hvis kona for viljen sin så blir det en Nord West 900. <{POST_SNAPBACK}> HeiMedrederinnen ønsker seg GB 42, men det må være EUROPAVERSJONEN. Vi er trofaste mot trawlerbåter. Trygge og komfortable båter både i sjøen og bomessig. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Har båt, ny motor og nye seil. Ville brukt hele millionen på tre arbeidsfrie år og en kjempetur langs Europas kyster. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Hadde konvertet jeg også da, kanskje........... Ville i såfall blitt amerikansk skøyte (trawler) Eller så kunne den millionen stått og rentet seg noen år så jeg kunne brukt peng på andre ting også. Det er i ihvertfall lov og drømme. Men man skal være forsiktig med og bruke mye lottopenger! Jeg vet om noen som vant ca. 2,5 mill. Pengene ble bare brukt til kontantkjøp av bil ,båt ,hus you name it. Nå er de begynt og selge unna for de har ikke råd til og betale forsikringer på de dyre sakene Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Hade lossat förtöjningarna redan i eftermiddag......... 1 000 000 NOK * 1,17 = 1 170 000 SEK använt 170' på utstyr Watermaker+radar+kortbölge+lite segel.... 1 000 000 / 150 000 = approx 7 års segling hade varit tilbake 2012 !!! när kommer pengarna At-le Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Walter_S Svart 21.September.2005 Link til dette innlegget Svart 21.September.2005 Åh-ja!! Det var en god følelse å bla i annonsene på finn.no med 1 million (fantasipenger) i lomma! Først nedbetale resten av huslånet! Meeeeget viktig å være uavhengig, serr'u....... :o) Så dra til Rogaland for å se på denne: Myra 22 fot Sjark (det var deilig så lenge det varte.........) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.