Beneteau Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 Jeg hadde nok fått 3 fot syken ganske kjapt , valget hadde havnet på en ganske bra seilbåt selvfølgelig. Valget står mellom 2-3 sorter Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 Jeg hadde nok fått 3 fot syken ganske kjapt , Er det noe man får?? Hos meg er det nå kronisk - selvom kona håper på snarlig kurering Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 (redigert) Er det noe man får?? Hos meg er det nå kronisk - selvom kona håper på snarlig kurering <{POST_SNAPBACK}> ... du trår vel snart til med ny båt.... Har hørt at "kontosperre" kurerer *mangefot-syke". Så det er vel håp for deg, før eller siden! Redigert 25.September.2005 av PanPan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 Er det noe man får?? Hos meg er det nå kronisk - selvom kona håper på snarlig kurering Ja, den syken er veldig merkelig. Man blir kurert av både forkjølelse og influensa (selv om fugleinfluensa er litt skummelt, men det er jo fotsyken også). Det går jo på både fot og alder på båt. Har også litt med erfaring å gjøre. Etterhvert finner man ut akkurat hva man vil ha i en båt. Det kan være større uteplass, flere sengeplasser eller høyere hastighet etc. Akkurat når det gjelder denne syken som omfatter båt, tror jeg ikke det finnes noen vaksine. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 (redigert) Jeg hadde nok fått 3 fot syken ganske kjapt Er det noe man får?? Hos meg er det nå kronisk Det er visst feil å se denne tilstanden som en sykdom. Nyere forskning viser nemlig at behovet for stadig LITT større båt et er forårsaket av en genetisk mutasjon. Forskerne er usikre på hva mutasjonen kommer av, men de har allerede utelukket radioaktiv stråling og rester av dyrehjerner i kjøttdeigen. Mest trolig etter så langt som forskningen er kommet hittil, er påvirkning av saltvann på hud og slimhinner, muligens også via luktesansen, alt selvsagt over tid. Dette stemmer jo med det vi ser til vanlig når den berømte tre-fots-syken diskuteres; ihuga båtfolk kommer seg nesten aldri ut av tilstanden mens de som kommer som snarest innom båtlivet og forsvinner like fort aldri kommer i faresonen for å pådra seg lidelsen. Etter det forskerne sier er det ingen muligheter for å reversere mutasjonen pr. dagens genteknologi. En kur ligger altså langt inn i fremtiden, de antyder om lag 50 år. Mer skremmende er det kanskje at tre-fots-syndromet, som det heretter må kalles, også viser seg i mindre oppsiktsvekkende endringer i atferd. Bl. a. ved utstyrskjøp som gjelder båt, så som GPS, plotter, fargeskjermer, baug- og hekkthrustere osv. Denne mildere formen for symptom på mutasjonen har visstnok ikke tidligere blitt sett i sammenheng med størrelsesfantasiene, men forskerne har altå funnet en klar korrelasjon og det virker jo også ganske logisk. Det eneste egentlig positive jeg kan få ut av dette, er at våre quinder heretter ganske enkelt må slutte å kjefte, syte og motsette seg de forskjellige typer realisasjon av behov som mutasjonen forårsaker. For nå er det jo vitenskapelig bevist at vi ikke kan hjelpe for det. Redigert 25.September.2005 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 (redigert) Det er visst feil å se denne tilstanden som en sykdom. Nyere forskning viser nemlig at behovet for stadig LITT større båt et er forårsaket av en genetisk mutasjon. Forskerne er usikre på hva mutasjonen kommer av, men de har allerede utelukket radioaktiv stråling og rester av dyrehjerner i kjøttdeigen. Mest trolig etter så langt som forskningen er kommet hittil, er påvirkning av saltvann på hud og slimhinner, muligens også via luktesansen, alt selvsagt over tid. Dette stemmer jo med det vi ser til vanlig når den berømte tre-fots-syken diskuteres; ihuga båtfolk kommer seg nesten aldri ut av tilstanden mens de som kommer som snarest innom båtlivet og forsvinner like fort aldri kommer i faresonen for å pådra seg lidelsen. Etter det forskerne sier er det ingen muligheter for å reversere mutasjonen pr. dagens genteknologi. En kur ligger altså langt inn i fremtiden, de antyder om lag 50 år. Mer skremmende er det kanskje at tre-fots-syndromet, som det heretter må kalles, også viser seg i mindre oppsiktsvekkende endringer i atferd. Bl. a. ved utstyrskjøp som gjelder båt, så som GPS, plotter, fargeskjermer, baug- og hekkthrustere osv. Denne mildere formen for symptom på mutasjonen har visstnok ikke tidligere blitt sett i sammenheng med størrelsesfantasiene, men forskerne har altå funnet en klar korrelasjon og det virker jo også ganske logisk. Det eneste egentlig positive jeg kan få ut av dette, er at våre quinder heretter ganske enkelt må slutte å kjefte, syte og motsette seg de forskjellige typer realisasjon av behov som mutasjonen forårsaker. For nå er det jo vitenskapelig bevist at vi ikke kan hjelpe for det. <{POST_SNAPBACK}> Gjelder dette bare endringer opp til 3 fot pr båt - eller gjelder det også andre valg? Vi har gått 16-23-30--- dvs 7 fot i slengen, og selv om jeg håndfast hevder at dette defineres som LITT større båt er ikke min bedre halvdel (hun som mener hun er beslutningstager) enig i det. Men symptomene du beskriver bekreftes av min bedre halvdel som korrekte på tilstanden. Redigert 25.September.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 Har hørt at "kontosperre" kurerer *mangefot-syke". Så det er vel håp for deg, før eller siden! <{POST_SNAPBACK}> Er kontosperre noe å håpe på da? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 Er kontosperre noe å håpe på da? <{POST_SNAPBACK}> Nei, men når *mangefotsyken* blir kronisk er tvangsmidler det eneste som virker! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 (redigert) Nei, men når *mangefotsyken* blir kronisk er tvangsmidler det eneste som virker! <{POST_SNAPBACK}> Da tror jeg du undervurderer individets kraft Redigert 25.September.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 Da tror jeg du undervurderer individets kraft <{POST_SNAPBACK}> Skal dette bety at du nå øker fra ca. 31 fot til ca. 37?? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 Da tror jeg du undervurderer individets kraft <{POST_SNAPBACK}> Spesielt kvinnens ... noget mer underfundig vesen finnes ikke, og deres veier er uransakelige. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 25.September.2005 Link til dette innlegget Svart 25.September.2005 Skal dette bety at du nå øker fra ca. 31 fot til ca. 37?? <{POST_SNAPBACK}> Det var så dårlig sommer i år at jeg tipper Bitteliten hopper direkte til 2006 og går for en fjorten fots økning. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
PanPan Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 Skal dette bety at du nå øker fra ca. 31 fot til ca. 37?? <{POST_SNAPBACK}> Det var så dårlig sommer i år at jeg tipper Bitteliten hopper direkte til 2006 og går for en fjorten fots økning. <{POST_SNAPBACK}> Hvor har det blitt av Bitteliten? Dro vi dette for langt slik at han fikk *kontosperre*? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 (redigert) Hvor har det blitt av Bitteliten? Dro vi dette for langt slik at han fikk *kontosperre*? <{POST_SNAPBACK}> Redigert 26.September.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 Er det forresten noen som vet noe om sjøegenskapene til V42? Er det noe og satse på? Går jo styggfort med 2xD6. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 Er det forresten noen som vet noe om sjøegenskapene til V42? Er det noe og satse på? Går jo styggfort med 2xD6. <{POST_SNAPBACK}> V42?? Hva er det??? Jeg har hørt om V1 og V2 som herjet London under krigen, men V42??? Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 Princess V42,- en av 'daycruiserne' til Princess Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 Til tross for at jeg er så til de grader ihuga trebåtmenneske, så er der allikevel èn båt jeg utover mange skjønne eldre trebåter kunne tenke meg. Så skulle jeg nå vinne en mill, ville jeg solgt huset, for deretter å kjøpe denne : Grand Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 Måtte riktignok vinne noen ganger. Forgus 42 Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 (redigert) Er det forresten noen som vet noe om sjøegenskapene til V42? Er det noe og satse på? Går jo styggfort med 2xD6. <{POST_SNAPBACK}> V42 er på vei ut av produksjon har jeg blitt fortalt av Norsk Båtsenter. At den går styggfort med 2xD6 er jo ikke så rart - det gjør de fleste båter i denne størrelsen. Redigert 26.September.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 Unnskyld et kanskje dumt spørsmål, men hvor fort er styggfort når det gjelder slike båter. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 (redigert) Unnskyld et kanskje dumt spørsmål, men hvor fort er styggfort når det gjelder slike båter. <{POST_SNAPBACK}> Ingenting å unnskylde seg for deg Spørsmålet er ikke dumt - og antakelig er svaret subjektivt. For meg begynner " fort" for båter i denne størrelsen ved rundt 35 knop, veldig fort er opp mot 40 knop og styggfort er nok nærmere 45. Og styggfort går ikke V42. Nye Windy 35 gjør 46-47 knop med 2xD6 350 og DPH drev. MEd DPR drev gjør båten opp mot 50 knop - det er styggfort synes jeg for en 35 fots landstedsbåt. Redigert 26.September.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 Måtte riktignok vinne noen ganger. Forgus 42 <{POST_SNAPBACK}> Melder meg frivillig som første ankerkjetting-lekke-teller Forutsetning; kursen settes mot varme strøk.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Bitteliten Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 Melder meg frivillig som første ankerkjetting-lekke-teller Forutsetning; kursen settes mot varme strøk.. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Ser jo ut som en svartlakkert fransk berte. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 26.September.2005 Link til dette innlegget Svart 26.September.2005 Melder meg frivillig som første ankerkjetting-lekke-teller Forutsetning; kursen settes mot varme strøk.. Under den samme forutsetning mønstrer også Worse på. Nydelig båt! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.