Jump to content

Fartsgrense på sjøen

Tromsværing

Recommended Posts

Skipper Worse snakker i en noe nedlatende tone om kvinner i politiet. I stedenfor å vise dem respekt for jobben de skal utføre, ser du på dem som hushjelper eller det som verre er. Man kan lese mellom linjene at du kunne ønske deg å bli kroppsvisitert og fått status som siktet i saken.Jeg skjønner også tankene bak kvinnlige ridende politi. Det som er i tankene kommer ofte til utrykk gjennom munnen.

Skipper Worse snakker i en noe nedlatende tone om kvinner i politiet. I stedenfor å vise dem respekt for  jobben de skal utføre, ser du på dem  som hushjelper eller det som verre er. Man kan lese mellom linjene at du kunne ønske deg  å bli kroppsvisitert og fått status som siktet i saken.Jeg skjønner også tankene bak kvinnlige ridende politi. Det som er i tankene kommer ofte til utrykk gjennom munnen.

<{POST_SNAPBACK}>

Que?? Forstår ikke hva du vil her..

Hele tråden gir inntrykk av at det er noe dritt at politiet ikke gjør jobben sin.... og det er noe dritt når de gjør den også!!! 

<{POST_SNAPBACK}>

Da har jeg blitt misforstått.

Jeg syns det er noe dritt at politiet kaster bort ressursene på å overkontrollere vanlige folk, mens organisert kriminalitet enten nedprioriteres eller bevisst unnlates å ta tak i mot bestikkelser.

Og nettopp der kommer dette med maktsyke og hevn for oppvekst i motbakke inn i bildet.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Skipper Worse snakker i en noe nedlatende tone om kvinner i politiet. I stedenfor å vise dem respekt for  jobben de skal utføre, ser du på dem  som hushjelper eller det som verre er. Man kan lese mellom linjene at du kunne ønske deg  å bli kroppsvisitert og fått status som siktet i saken.Jeg skjønner også tankene bak kvinnlige ridende politi. Det som er i tankene kommer ofte til utrykk gjennom munnen.

<{POST_SNAPBACK}>

Mye rart skal man lese, førinnen øinene detter ut. Men dette tar kaken, Coronet 27. Kanskje du ville hatt utbytte av å lese PanPans innlegg og mitt innlegg en gang til? Eller, forresten, tre ganger til, for å være på den sikre siden.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

To hyggelige, pene og dannete unge politikvinnemennesker

Man skal ikke kommentere alder, utseende , kjønn og at de er politikvinnemennesker når du omtaler saken. Synd at du ikke forstår det selv. Slike utrykk bruker ofte av maktmennesker for å undertrykke kvinner. Politikvinnemennesker er ingen stilling og brukes feilaktig. Tittelen er polititjenestekvinne

Iflg Skipper Worse er det da også tillatt å si ,, to utrivelige, stygge udannete gamle politikvinnehurper.

Sorry Worse dette var ikke bra. ( jobber du i politiet? for de har nettopp disse fordommene ?) Jeg tror vi må sende deg på kurs i arbeidsmiljøloven.

Redigert av Coronet27 (see edit history)

Man skal ikke kommentere alder, utseende , kjønn og at de er politikvinnemennesker når du  omtaler  saken. Synd at du ikke forstår det selv. Slike utrykk bruker ofte av maktmennesker for å undertrykke kvinner. Politikvinnemennesker er ingen stilling og brukes feilaktig. Tittelen er polititjenestekvinne

Iflg Skipper Worse er det da også tillatt å si  ,, to utrivelige, stygge udannete gamle politikvinnehurper.

Sorry Worse dette var ikke bra. ( jobber du i politiet? for de har nettopp disse fordommene ?) Jeg tror vi må sende deg på kurs i arbeidsmiljøloven.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes Coronet27 her leser og forstår Skipper_Worse "som fanden leser og forstår bibelen". Det er Coronet27 sin fulle rett. Men når det er sagt så har andre lov til å ha en annen oppfatning.

Jeg håper vi kan unngå en "fordomsdiskusjon". :smiley:

Synes det bare var på sin plass å påpeke slike holdninger.  :cheers:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja. Det kunne ha vært på sin plass dersom «slike holdninger» overhovedet hadde eksistert. Og det gjør de ikke, i alle fall ikke hos Gamle Worse. Så får man legge seg på minnet at Coronet27 har oppnevnt seg selv til Baatplassens meningspoliti med fullmakt til å overprøve andres humoristiske sans.

Ifølge Worse er frimodige ytringer, om enhver gjenstand, enhver tillatt. Det står i Grunnloven, det.

Og jeg skal på det mest bestemte ha meg frabedt slikt visvas og angrep ad hominem som Coronet27 driver med. Det passer ikke på Baatplassen, og heller ikke på de fleste andre forum der folkeskikk er nogenlunde utbredt.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

ser du på dem som hushjelper eller det som verre er. Man kan lese mellom linjene at du kunne ønske deg å bli kroppsvisitert og fått status som siktet i saken.

:cheers: Mitt innlegg var jo også ment som spøk og ironi, men du forstod det jo ikke ? :eek:

Og jeg skal på det mest bestemte ha meg frabedt slikt visvas og angrep ad hominem som Coronet27 driver med. Det passer ikke på Baatplassen, og heller ikke på de fleste andre forum der folkeskikk er nogenlunde utbredt.

He he he :sailing:

Enig med siste taler.

Jeg er på hils med 3 poliser, 1 befal og en parkeringsvakt.

Felles for dem alle er at de ble mobbet som barn.

<{POST_SNAPBACK}>

He he. Har alltid med en liten godbit til parkerkingsvakten. Det er utrolig hvor mye en sjokoladebit kan gjøre om man feilparkerer. Det sammen med et smil fra øre til øre kan få den mest robuste parkeringsvakt til å smelte. :yesnod:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Den var bare helt genial. Hvilken sjokolade bør jeg til enhver tid ha i lomma og bestikke vaktene med?

Nøttesjokolade ?

<{POST_SNAPBACK}>

Coronet - ikke dra Ot for langt nå er du snill :smiley: IM fungerer bra mellom medlemmer også - særlig når det er detaljspørsmål som man muligens kan ane ikke har en så generell interesse for alle båtinteresserte. Redigert av Bitteliten (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Nå ser det endelig ut til at det skjer noe med fartsgrensene i Mossesundet/Kanalen og tilhørende områder! Skal være klart til sommeren. Det var ikke noe for tidlig etter mn mening.
Se her i Moss Avis:

Nye fartsgrenser i Sundet og Værla til sommeren
Vil stanse fartsbøllene
Nå jobber Moss havnestyre med nye fartsgrenser til sjøs. Forskriftene skal være klare til sommeren 2006.
:cheers:

Å ja,

en luftputebåt i 50 knop lager lite hekksjø.

Skjønner godt de amerikanske reglene, 5 knop kan gi mye hekksjø om båten

er slik laget, men luftputebåten er motsatt eksempel. Lett er det ikke å lage regler.

Tross alt skal man ikke så langt avgåre før det er fri fart. Ikke klag. Tenk om de

skulle lage max 20 knop i HELE Oslofjorden (jmf. E18 gjennom Vestfold).

Ole
S/Y Algol

Nå ser det endelig ut til at det skjer noe med fartsgrensene i Mossesundet/Kanalen og tilhørende områder! Skal være klart til sommeren. Det var ikke noe for tidlig etter mn mening.

Se her i Moss Avis:

Nye fartsgrenser i Sundet og Værla til sommeren

Vil stanse fartsbøllene

Nå jobber Moss havnestyre med nye fartsgrenser til sjøs. Forskriftene skal være klare til sommeren 2006. :cheers:

Et område som det er lett å gi på for mye. For enkelte kan den indre delen av Mossesundet virke utrolig langt. Her skuffes det på så det holder.

Greit med slike grenser syntes jeg, som nå er medlem av Hekksjøgeneralenes forening.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.

Å ja,

er slik laget, men luftputebåten er motsatt eksempel. Lett er det ikke å lage regler.

Tross alt skal man ikke så langt avgåre før det er fri fart. Ikke klag. Tenk om de

Luftputefartøy har et annet problem. STØY!" Du hører dem på flere kvartmils avstand.

Å ja,

Så mange duster det er i fjorden, som virkelig ikke viser noen som helst respekt for andre folk mener jeg alvorlig talt at 20 knop nok hadde vært en fornuftig begrensning, i dag er det jo helt sinnsykt hvordan folk kjører uten at politiet kan gjøre annet enn å se på.

Jeg opplevde i sommer flere nestensammenstøt med motorbåter som holdt 40knop++, og altså ikke klarte å holde godt unna meg der jeg bevegde meg i opptil 10 knop..

Idiotene må stoppes, jeg tror hastighetsregulering i indre oslofjord er en måte å gjøre noe, i tillegg til at det stilles krav om båtførerbevis selvsagt, da blir terskelen for å dra ut på sjøen høyere.

Dette båtførerbeviset bør kunne inndras av politiet.

Hvorfor kan vi ikke bare forby alle båter over 15 fot?

Da blir vi jo kvitt disse plagsomme hekkbølgene :headbang:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Politiets tilstedeværlese på fjorden er i Indre Oslofjord brukbar etter min mening. I området jeg ferdes er det 5 knops regel 150 meter fra land. Og politiet er til stadighet ute å kontrolerer. Men husk: Dette er et av de mest belastede stedene båtfolk ferdes i dette landet. Både Hurum-lensmann og Follo-politiet har satt av ressurser for kontroll i sommermånedene. Og de har redskap som følger det meste.

Opplæring i sjøvett er trolig tingen. Da får de det grunneleggende i Båtførerprøven. Aller helst skulle de vært med Poseidon ut på praktiske prøver. Da hadde flere verdsatt den kunnskapen når de ferdes på egenhånd i nyannskaffet båt.

Viktig ¨huske er også at vi alle har hatt en start på båtlivet. Vi har alle gjort en del brølere som vi godt kunne hvert for uten i dag. :headbang:

Redigert av Astor (see edit history)

Hvorfor kan vi ikke bare forby alle båter over 15 fot?

Da blir vi jo kvitt disse plagsomme hekkbølgene

Hvorfor kan vi ikke forby alle saktegående båter på under 35 fot? Så blir vi kvitt alle disse plageåndene som tillater seg å utgyte besværelser over andres hekkbølger .. :lol:

Hvorfor kan vi ikke forby alle saktegående båter på under 35 fot? Så blir vi kvitt alle disse plageåndene som tillater seg å utgyte besværelser over andres hekkbølger .. :lol:

Det var også et alternativ

Resultatet blir omtrent det samme :santcheers:

Med unntak av færre båter kanskje :rolleyes:

Bedre plass til dere :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...