Bigdrago Startet 8.April.2020 Del på Facebook Startet 8.April.2020 Skal bytte belger man får ikke av siste huset da girkabelen er i veien. Mercruiser 1.7 alpha one gen 2. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Her er hvordan du skifter kabel. http://mercstuff.com/shiftcable2.htm Mener jeg løsnet wire og strømpe innvendig og trakk de ut. Wire kan trekkes helt ut og tres inn etterpå. Strømpen kan sitte på utvendig, sparer litt jobb. Wire må justeres når det er montert igjen. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Bigdrago Svart 8.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2020 Takker! Hmmm. Men det er jo ikke mulig å løsne cable end guide som jeg ser det. Ingen skruer, mutter eller splint å fjerne ? Man finner video av alt mulig på youtube men akkurat dette er et mysterium. Må få fjernet kabelen for å bytte ut belgen den har ? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Sånn ser det ut hos meg. Første bildet er før demontering. Sitter en "bolt" gjennom plasten med en firkantet messing-mutter på hver side. Denne er sett-skruen som låser wiren, (Ringet inn i rødt på bilde 2). Bilde to er delene som kommer løs ved demontering innvendig. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Bigdrago Svart 8.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2020 Ja det er akkurat en sånn jeg ser på resten av internett og. Men på min er det noe helt annet. Den du har rød ring rundt mangler hos meg. Så jeg aner ikke hvordan jeg skal få løsnet den splinten for å få løs den innvendige girkabelen. Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 8.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2020 Kan det være at jeg har funnet feil kabel? Mulig jeg har funnet kabelen som går fra girspaken til motoren. Men jeg må kanskje finne kabelen som går fra motoren til drevet. Tips til hvor den kan være? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Dette er et bilder jeg fant her: https://www.sterndrives.com/shiftcables/Replacingyouralphashiftcable.html Ser ut som du har rett i at du har funnet feil kabel. Øverste wire på bildene kommer fra spaken ved styreposisjon. "Tønne" for justering er av plast og festet med gjennomgående bolt. Nederste wire er den som går videre ut til drevet. "Tønne" for justering er av messing og sitter i en holder holdt på plass av en splitt-pinne. Kabel kommer ut av transom på styrbord side langt nede. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Chris284 Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Du må og skru ut mutteren og hylsen som kabel er festet med nede på transom. Jeg måtte kjøpe en lang hylse for å få festet den på mutteren. Er oppført under spesial vertøy fra Mercruiser Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Bigdrago Svart 9.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2020 Stemmer. Fant rett kabel i sted :-) og hylsen er skrudd av fra transom. Bare å montere alt igjen nå da. Nytt laget, belger, olje fitting (min knakk) osv. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Bigdrago skrev 49 minutter siden: olje fitting (min knakk) Det gjorde mmin også. Bakre del avmotor er overbygd, så brukte en hel kveld for å få på plass ny. Et verksted hadde antagelig tatt utmotoren for å komme til. Bytt det som er av slanger når du har mulighet. De blir fryktelig stive hvis du venter for lenge. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Bigdrago Svart 10.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2020 Hvilken vei skal girkabelen rutes tilbake? Eller er det ingen spor eller fester den skal inn under motoren på? Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Har dårlig med bilder av dette, men fant et par. Gir en ide om hvordan de er ført. Wiren går forover og opp før den går ned i bakkant. Viktigste er at den får gå i store buer uten skarp knekker. Den er stripset til festet der gass-wire kommer inn og går i en myk bue ned til gjennomføring i transom. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Bigdrago Svart 10.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2020 Takker! Antar at den ikke skal inn i noen ringer eller lignende under motoren da. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Nei, er ikke det hos meg. Går helt løshbotseyt fra strips der fingeren peker. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.