Eureka Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Nydelig nydelig nydelig ?? Link to post
A34 Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Hei,JRO! :) Tusen takk!? Ja, en utrolig fin følelse å få den sjøsatt! Selv om det alltid finns noe......så er jeg/vi veldig fornøyde med resultatet. ........venter nå bare på fint vær! Mvh A34 Link to post
A34 Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Eureka! Takker!? Mvh A34 Link to post
Allan E Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Dette ble en kjempefin båt. Du kan være stolt av det arbeidet du har gjort her. God sommer Link to post
A34 Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Takk,Allan E!? God sommer! Link to post
index Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Flott arbeid! Men blir det ikke upraktisk med de mørke vinduene? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
A34 Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Hei, index! Sikkert bedre med lysere glass, men dette er originalet. Synes de fungerer ok, ikke ofte jeg er ute etter at solen har gått ned!? /A34 Link to post
A34 Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Hei! Fint vær i dag for litt justering etter sjøsetting. Hadde fått en dråpe olje under mitt remote Oljefilter....dro til litt eksta så får vi håpe det er tett. Hadde litt « surkling» fra Trim o tilt pumpen. Høyde drevet maks UP......litt ekstra hydraulikkolje......så var den fin. Har lagt til noen bilder fra før renovering til etter... Link to post
A34 Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Det som var utfordrende med strekkingen av skai i tak var fremre taket som skal trekkes i en hel lengde på 180 cm med bredde på det bredeste ca 220 cm. Det strekkes fra fremre skottveggen (fremre lugarvegg med åpning i) helt bak og upp til lugartaket . Overgangen/kanten fra fremre taket(under fremre dekk) og opp til lugartaket er vinklet fra mitten skrått bakover før du ska opp.....?.......det kom mange ord.....som ikke er lempelig i tekst.....??...... Link to post
jespebok Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Gratulerer med vel utført jobb. Utrolig artig å se hvilken utrolig forandring skuta har gjennomgått. Inspirerendelesing. Link to post
A34 Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Tusen takk,jespebok! ? Link to post
index Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 A34 skrev for 13 timer siden: Hei, index! Sikkert bedre med lysere glass, men dette er originalet. Synes de fungerer ok, ikke ofte jeg er ute etter at solen har gått ned!? /A34 Nei, en skikkelig original kødder man ikke med;-) Jeg bruker båten mye i mørke, da blir man litt obs på slikt. Utrolig flott arbeid du har gjort med skaien, nesten så man får lyst til å gjøre det samme selv. Men det blir neppe de først årene, prosjektkalenderen er fullpakket i alle fall fire år frem... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
A34 Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Hei! litt «småpyssel» i båten i dag. Fikk montert bestilt krommet feste til oljekjøleren, som jeg også fikk krommet i vinter!? Link to post
A34 Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Noen bilder fra Windy’n! Alt som er i krom er krommet på nytt gjennom vinteren! De to putene bakerst/stående er «egenkomponerte». De går over kanten ca 6-7 cm akterover med utskjæring for stor pullert på hver side. Måtte jo ha med Windy-logo’n!? Link to post
A34 Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Takk, JoakimM! ? Link to post
A34 Svart 18.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2020 Hei! Er veldig fornøyd med nye teakdekket fra Sandøy. Ble informert om at det var ikke nødvendig med noe behandling før til høsten. Etter noen dager , så synes jeg likevel at det ikke skulle skade med et lag beskyttelse. Så kom spørsmålet HVA bruke....... Fikk en flaske fra Sandøy Båtdekk......testet den på golvet i lugaren.......litt for mye pigment synes jeg......over i en rødtone! Har prøvd SNAPPY TEAK.....altfor mye rødt! (Dyrt hva det!) Owatrol har jeg....men nei. Dro en tur til Maritim.....fikk der en boks TEAK SEALER( ikke gratis 529,- ?)...med litt pigment i .som skulle være meget populær. Testet på motorlukene og synes det ble fint. Fortsatte med resten av dekket. Link to post
a.ullberger Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 (redigert) frågorna runt plastlisten var redan besvarat. tack! Redigert 19.Mai.2020 av a.ullberger redan besvarat (see edit history) Link to post
Eureka Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 -om det er Teakseal fra Sandøy båtdekk, så er min erfaring/ mening at den er bare å sette bakerst, innerst på hylla og glem prislappen. Brukte den på utvendig teak, dollbord og badeplattform for 5-6 år siden. Aldri mer. Det var den med brunpigment. Link to post
a.ullberger Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 On 5/6/2020 at 8:51 PM, Ole Nordmann said: Takk for svar :) Jeg er nok litt dårlig på å formulere meg, men mener disse. Jeg skal altså bytte alle de hvite listene, ikke aluminium eller teak lister. Hej Ove. Du får supergärna ropa om du hittar bra material? Jag har samma problem och behöver byta/komplettera med. Jag testade skära till en karosserilist - det kommer funka men den är dessvärre några mm för bred. Se nedan för bilder och ungefärliga mått på H-listen. Nu lutar det dock åt att jag fräser till 6meter kvartslist i teak. VH, Axel Link to post
A34 Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Hei, a.ullberger! Jeg vil huske at jeg har samme vindusrammeåpning som dine to siste bilder. Skal sjekke , tror jeg har en bit plastlist liggende. En slik vit plast/gummilist som passer for deg kjøpte jeg nede hos ERTEC i Arendal. Link to post
A34 Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Eureka! Ja, jeg har også satt min flaske fra Sandøy lengst bak.?.....brukte den på lugardekkket (ca en 0,5 kvm). Rett nøyd med resultatet fra TEAK SEAL boksen som jeg kjøpte på Maritim. (Det er pigment i den, men lysere). Mvh A34 Link to post
Renita Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 (redigert) Hei, Utrolig lekkert og et fantastisk gjennomført prosjekt Mvh Renita Redigert 20.Mai.2020 av Renita (see edit history) Link to post
A34 Svart 20.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Tusen takk, Renita!? Hyggelig! :) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn