Jump to content

VHF'en er død, - leve VHF'en...


JanB

Recommended Posts

Etter at båten i hadde lege i ro i fleire veker, oppdaga eg for nokre dagar sidan at VHF'en hadde tatt kvelden. Dvs han utånda i det eg slo han på. Sidan har det ikkje vore liv... :cryin:

 

Men kva har skjedd?

 

VHF'en er av typen Kelvin Huges og heiter HUSUN 60. Radioen fulgte med då eg kjøpte båten, og eg veit ikkje kor gammal han er (men nokre år er det). Eg har heller ikkje bruksanvisning eller andre papir frå produsenten.

 

Døden inntraff like etter at eg hadde starta motoren for å gå ein tur. Eg slo på VHF'en (kombinert brytar/volumkontroll) og det kom sus frå høytalaren, men ikkje lys i displayet. Eg prøvde å skru på squelch'en for å få bort susinga, men ingen reaksjon. Prøvde også dimmmar-kontrollen, og fekk så vidt eit lite blink i displayet, før både sus og lys forsvann. Slo av og prøvde igjen litt seinare. Stort sett det same skjedde då; - apparatet døydde etter nokre sekundar.

 

Gjentekne forsøk ga berre kortare livsperiodar. Snart var det berre eit klikk i høytalaren i det eg slo på, og snart forsvann det også. No er han stein dau! :headbang:

 

Eg forstod ikkje kva som har skjedd. Sist han var i bruk funka han utmerka (som vanleg). Straumforsyninga er det ingenting i vegen med. Ser likevel nokre moglegheiter:

 

1. Eg kan ha gløymt å slå han av sist gong (3-4 veker tidlegare). VHF'en er kobla direkte til batteri. Etter kvart kan spenningen ha blitt så låg at apparatet har tatt skade. Men det var ingenting som tyda på at batteriet var utlada...

 

2. Det har vore fleire periodar med torden i den aktuelle perioden. Lynet kan ha slått ned i VHF-antenna som er det høgste punktet på båten. Men båten ligg mellom to seglbåtar med mykje høgare master...

 

3. Då eg demonterte radioen i dag, oppdaga eg at det var elektrisk forbindelse mellom skjerm og midtleiar i antennekabelen. Har ikkje funne kor denne "kortslutninga" er (kanskje inne i sjølve antenna?). Kan dette vera årsak til skaden? Eller skal det vera slik forbindelse i kabelen? :confused:

 

Er det nokon teknisk kyndige som har svar? Og kan feilen reparerast, - eller er det tid for nyinnkjøp (med DSC)?

Redigert av janb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

 

At du måler direkte DC-messig kortslutning mellom innerleder og skjerm på antennen trenger ikke å være en feil, da mange antener er konstruert nettop slik.

 

Ellers ville jeg dobbeltsjekket spenningen til VHF'en. Synes det du beskriver er en typisk feilsituajon som kan opptre ved lav spenning. Eventuelt spenningsfall i kabeltilkoplinger, sikringsholdere etc.

 

Har VHF'en stått på i 3 - 4 uker har du nærmest garantert tomt batteri, og det er vel tvilsomt om du i tilfelle oppnår akseptabel spenning på det med en gang du starter motoren.

 

mvh

 

FredT

Redigert av FredT (see edit history)

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Ellers ville jeg dobbeltsjekket spenningen til VHF'en. Synes det du beskriver er en typisk  feilsituajon som kan opptre ved lav spenning. Eventuelt spenningsfall i kabeltilkoplinger, sikringsholdere etc.

 

Har VHF'en stått på i 3 - 4 uker har du nærmest garantert tomt batteri, og det er vel tvilsomt om du i tilfelle oppnår akseptabel spenning på det med en gang du starter motoren.

 

<{POST_SNAPBACK}>

Men kan dette ha øydelagt apparatet?

 

Radioen er i alle fall stein daud, trass i god spenningstilførsel (godt over 13 volt, målt på kontakten inn i apparatet).

 

Og dersom dette er årsaka, - kan det reparerast til ein fornuftig pris? :confused:

Link to post
Share on other sites

Men kan dette ha øydelagt apparatet?

<{POST_SNAPBACK}>

Ingenting er umulig, men jeg kan ikke tenke meg det.

 

Vakkelkontakt er en veldig vanlig årsak til problemer med elektronikk. Sjekk alle ledninger og kontakter inn til apparatet. Avhengig av selvtilliten kan man så gå inn i boksen og sjekke ledninger og kontakter inn på printkortene.

Link to post
Share on other sites

Vakkelkontakt er en veldig vanlig årsak til problemer med elektronikk. Sjekk alle ledninger og kontakter inn til apparatet. Avhengig av selvtilliten kan man så gå inn i boksen og sjekke ledninger og kontakter inn på printkortene.

<{POST_SNAPBACK}>

:nonod: Kan ikkje skjøna korleis det plutseleg skulle oppstå vakkel inne i apparatet (som er fastmontert) medan båten låg urørt og ubrukt i 3-4 veker. Trur det må vera noko anna. :confused:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ikke for å være ekkel altså, men den gang jeg jobbet på serviceavdelingen i NRK TV, ringte det en kveld en dame og forlangte at vi måtte få sendingen igang igjen. "Nå hadde hun hatt svart skjerm i 5 minutter!" Vi sjekket opp, og sendingen gikk fint der hun bodde. Antydet derfor at kanskje det var TV'n hennes som hadde tatt kvelden? Og svaret? "Ikke tale om, nå hadde hun brukt TV'n hver dag i snart 20 år, så det var helt umulig!"

 

Lars H. :wink::wink::wink:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vakkel, dårlig kontakt, irring, fuktighet - hvem vet? Slik du beskriver dette er jeg tilbøylig til å tro at det kan være noe i den retning. Jeg ville åpnet radioen, renset og inspisert innvendig. Denne radioen er vel relativt gammel. Slike tilårskomne duppeditter har det med å leve sitt eget liv, men de blir veldig glade når de får litt stell og omsorg.

 

Hadde lignende problemer med en gammel radio. Åpnet den, gjorde rent og brukte forsjellig lurium på sprayboks på alle kontakter og knapper. Benyttet følgende produkter fra ELFA (begge på spray):

 

1. PRF 4-44 AIR DUSTER

2. Kontaktrengjøringsmiddel EML

 

Den gamle radioen ble som ny.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ikke for å være ekkel altså, men den gang jeg jobbet på serviceavdelingen i NRK TV, ringte det en kveld en dame og forlangte at vi måtte få sendingen igang igjen. "Nå hadde hun hatt svart skjerm i 5 minutter!" Vi sjekket opp, og sendingen gikk fint der hun bodde. Antydet derfor at kanskje det var TV'n hennes som hadde tatt kvelden? Og svaret? "Ikke tale om, nå hadde hun brukt TV'n hver dag i snart 20 år, så det var helt umulig!"

 

Lars H.  :wink:  :wink:  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

 

:lol::lol:

 

Kan henda du er inne på noko der, Lars. Det er vel slik med VHF'ar som det er med folk: Før eller seinare skal ein trekka sitt siste sukk. Og ein kjem nærare dette tidspunktet med alderen. :cryin:

 

Men døden har alltid ei årsak. Og i dette tilfellet er det frykteleg irriterande å ikkje vita kvifor! :headbang:

 

Elles har eg opna boksen i kveld. Den var inntil eg opna han hermetisk lukka (altså vasstett) og eg fann ikkje teikn til fuktighet der. Kontaktar, koblingar etc såg også fine ut. Testa ledningar og koblingar mellom printkort og kontaktar. Klarer ikkje finna vakkel eller mangel på kontakt.

 

Men eg fann ut at det er kobla ein liten kondensator mellom skjem og midtleiar like før antennekontakten. Sidan eg tidlegare har funne "kortslutning" mellom leiar og skjerm i antennekabelen (sjå første innlegg i tråden), kan det vel kanskje vera her feilen ligg??? Kan denne "kortslutninga" (som kanskje skuldast fuktigheit i antenne/kabel) føra til at ein eller annan komponent er sprengt?

 

Vel, eg har no begynt å kikka litt på nettet etter nye VHF-radioar. Fristande med ein ny med DSC. Ikkje er dei så dyre heller. Og VHF må me jo ha. Det skjønar fruen også... :wink:

Link to post
Share on other sites

Vel, eg har no begynt å kikka litt på nettet etter nye VHF-radioar.  Fristande med ein ny med DSC.  Ikkje er dei så dyre heller.  Og VHF må me jo ha.  Det skjønar fruen også...  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

You lucky man,,, nå har du jo værdens beste unnskyldning til å kjøpe deg en ny DSC Vhf. :lol:

Får du til den gamle, så har du jo en fin reserve Vhf.

 

 

Link to post
Share on other sites

Elles har eg opna boksen i kveld.  Den var inntil eg opna han hermetisk lukka (altså vasstett) og eg fann ikkje teikn til fuktighet der.  Kontaktar, koblingar etc såg også fine ut.  Testa ledningar og koblingar mellom printkort og kontaktar.  Klarer ikkje finna vakkel eller mangel på kontakt.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du skrudd den sammen igjen og testet? Det har hendt meg rett som det er at jeg har skrudd opp gjenstridig elektronikk, klødd meg i hodet og ikke skjønt hva som er feil, og så skrudd den sammen igjen. Og så virker den. Det som da antagelig har skjedd, er at en dårlig kontakt er blitt dyttet på plass, eller noe i den stil.
Link to post
Share on other sites

Har du skrudd den sammen igjen og testet?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja no har eg skrudd apparatet saman igjen og testa, etter ein innvendig sjekk i går. Men akk, noko under var ikkje skjedd. :headbang:

 

Det heller nok meir og meir mot kjøp av ny.

 

Nokon som har ei meining om kva som er beste kjøp av M-Tech SX 35 DSC, som blir tilbudt til kr 2000 her på baatplassen.no (leverandørannonser) eller Navman VHF 7100 som Seatronic har på tilbod til kr 2390?

Link to post
Share on other sites

Nokon som har ei meining om kva som er beste kjøp av M-Tech SX 35 DSC, som blir tilbudt til kr 2000 her på baatplassen.no (leverandørannonser) eller Navman VHF 7100 som Seatronic har  på tilbod til kr  2390?

Kjøpte førstnevnt, M-Tech SX 35 DSC, for to måneder siden da den gamle BDR'en tok kvelden. I forhold til BDR'en var M-Tech en klar forbedring i brukervennlighet. Subjektivt oppfattes mottak som noe klarere. Til stor fordel for meg benyttet M-Tech de samme kontakter som BDR (mulig det er en standard for disse apparatene) slik at strøm, antenne og ekstern høyttaler var bare å koble rett til det nye apparatet. GPS forbindelse følgte også med. Kjøpte fra annonsør her på båtplassen, og kan absolutt anbefale denne leverandøren. Rask, grei levering. Ringte meg uken etter for å høre om alt var OK.

 

Navman her jeg ingen erfaring eller formening om.

Det går en hårfin grense mellom etikk og seigpining.

Link to post
Share on other sites

Husker jo at da jeg var i sambandet, så var det strengt forbud mot å slå på radio uten at antenne var tilkoplet. Det kunne ødelegge elektronikken på utgangssida. Det er vel ikke så rart dersom du har fått ødelagt noen komponenter ved å ha en slik kortslutning???

 

Fant forøvrig årsaken til at en liten VHF i båten min var stein død. Den var ikke tilkopla, og ikke har jeg funnet noen ledning som ser ut til å ha vært brukt heller! Lurer rett og slett på om skipskontrollen kan ha kommet med et krav, hvorpå den har blitt hengt opp og kanhende aldri brukt eller testa! :smiley:

Link to post
Share on other sites

At du måler direkte DC-messig kortslutning mellom innerleder og skjerm på antennen trenger ikke å være en feil, da mange antener er konstruert nettop slik.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vel ikke så rart dersom du har fått ødelagt noen komponenter ved å ha en slik kortslutning???

<{POST_SNAPBACK}>

Vel, her er det tydegvis ulike meiningar ute og går... :confused:

 

Når det gjeld dette med å slå på radio utan antenne tilkobla, så betyr vel det at ein ikkje skal slå på sending, utan at antenne er tilkobla.

 

Eg har uansett aldri slått på sendaren utan antenne. Men der er altså kortsluting mellom skjerm og midtleiar...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...