tilplan Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Erikda skrev for 9 timer siden: Uansett så blir det en fin tur! Kommer vi ikke lenger enn til Tananger får vi høre med min fetter om han ordner helikopterskyss videre! :))) Om det blir hentet båt med helikopter, må det dokumenteres godt. Kan bli den råeste henteturen til nå Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 (redigert) Været Posisjon rekkefølge OBRESTAD først SÅ EGERSUND OG LISTA og LINDESNES Gir svar på det meste også strømmen i området OBRESTAD EGERSUND LISTA LINDESNES Ikke en tur jeg hadde tatt på ONSDAG Redigert 12.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 (redigert) Lurer på om den båten har historikk fra Søgne (Kjell og Liv) i så fall ble den meget godt behandlet her ;-) Redigert 12.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 LALUNA II skrev for 1 time siden: Været Posisjon rekkefølge OBRESTAD først SÅ EGERSUND OG LISTA og LINDESNES Gir svar på det meste også strømmen i området OBRESTAD EGERSUND LISTA LINDESNES Ikke en tur jeg hadde tatt på ONSDAG Er nok forberedt på at vi ikke kommer så langt ja. Fin oversikt over situasjonen det der Laluna II!! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Må jo plukke frem det det beste for deg Erik ;-) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 LALUNA II skrev 15 minutter siden: Må jo plukke frem det det beste for deg Erik ;-) ???? Slik det ser ut pr nå er det fare for at vi ikke kommer veldig langt før jeg må på jobb igjen! Men Tananger er jo en god start! Vi er bare nødt til å ha respekt for været...... Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Bildene fra Lindesnes i dag den 12. mai Ser jo idyllisk ut!??? Prøver å finne webkamera fra Obrestad til Eigerøya. Noen som kan hjelpe? Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Det er vanskelig å se bølger på bilder Erik. Det kan se greit ut fra et Webcam, men atskillig verre ut nede på sjøen. Jeg vet ikke om det er noen kamera på det strekket du etterlyser? Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 (redigert) Bjørn Løvjomås skrev 8 minutter siden: Det er vanskelig å se bølger på bilder Erik. Det kan se greit ut fra et Webcam, men atskillig verre ut nede på sjøen. Jeg vet ikke om det er noen kamera på det strekket du etterlyser? ?? Var nok litt ironisk ment @Bjørn Løvjomås Bølgevarsel for Jærens rev i morgen er en signikant høyde på 1,8 tror jeg. Med en maks høyde på 3,4 meter. Bør jo være overkommerlig. Vi får se! Redigert 12.Mai.2020 av Erikda Tilleggsinfo (see edit history) Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Skulle jeg valgt hadde jeg etter gjeldende varsel tatt ut ca 0400 fra Tananger torsdag morgen som det ser ut nå det beste varslet på strekningen ;-) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Careka Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 gå sydover langs kysten. da har du vind og strøm med deg. Egersund klarer dere fint onsdag, så videre nedover også lags kysten, da har du vind og strøm med deg, går du for lagt ut for du golfstrømmen imot, og med vind fra NV. så blir det krapp sjø, ikke moe. med den vinden og den båten. Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Careka skrev for 1 time siden: gå sydover langs kysten. da har du vind og strøm med deg. Egersund klarer dere fint onsdag, så videre nedover også lags kysten, da har du vind og strøm med deg, går du for lagt ut for du golfstrømmen imot, og med vind fra NV. så blir det krapp sjø, ikke moe. med den vinden og den båten. Du tenker at vi skal gå langs land over Jærens rev til Egersund @Careka Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
LALUNA II Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 (redigert) Tipper han mener innafor 200m beltet nedover strømmen følger nok den ryggen langs kysten ;-) Usikker på hvordan været blir innafor staken (Jærens Rev) mulig noen lokale vet litt mere om det Obrestad Fyr VÆRSTASJON Målt kl. 23.58 Frisk bris 9,7 m/s 348° NNV Redigert 12.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Det ser ikke så ille ut på Barentswatch eler Yr hva gjelder bølgehøyde. Og med ca 7-8 sekunder mellom dem. Vil det da danne seg krapp og rotete sjø? Eller vil det være helt greie forhold? Bølgehøyden ser bra ut både på Barentswatch og her på Yr. Her ser vi strømkartet med hvilken retning strømmen har. Dette vil kollidere med vinden som vi ser på bildet under der igjen. Altså skulle det bli grunnlag for kvapsete sjø. Men bølgehøyden er jo slett ikke verst. Og så gjenstår det å se hva vi finner i den virkelige verden! Vi prøver oss hvis virkeligheten tillater det! Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 (redigert) Prøver å legge inn link til reiseruten. Har laget rutene i C-map (Embark) Arnt har med seg nettbrett med Navionics. Så vi er godt dekket! Og ja!Vi har med papirkart for HELE reiseruten! Arnt har kjøpt inn helt nye kart i serien til NV Charts! Noe jeg mener er en mye bedre kartserie enn Båtsportkartene! Her er ruten fra Hafrsfjord til Tananger, Tananger-Egersund, Egersund-Kirkhamn (En idyllisk plass som min fetter fortalte meg om!), Kirkhamn-Båløy, Båløy-Mandal, Mandal-Krisitansand-Brattholmene,. Og lenger enn det har jeg ikke kommet! Og her er et oversiktsbilde. Redigert 13.Mai.2020 av Erikda Fjerne lang link (see edit history) Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Får vel komme oss litt videre fra Brattholmene vel..... Brattholmene-Kassentassen-Lillesand, Lillesand-Grimstad, Grimstad-Lyngør Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MajorAndy Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Hvordan er det - bliver der AIS på denne tur, så vi kan følge med? Link to post
Trond123 Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Ser du planlegger å gå noen veldig grunne sund, i stedet for å følge leden "rett ved siden av". Bl.a mellom Lillesand og Grimstad. Noen spesiell grunn til dette? Link to post
Sjøbliss Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Lykke til @Erikda og gratulerer med ny båt @Atroenn! Gleder meg til å følge med. Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
LALUNA II Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 (redigert) Målt Eigerøya Lista Fyr VÆRSTASJON Målt kl. 12.21 Frisk bris 9 m/s 302° VNV OBRESTAD 10,5ms NNV 333 Frisk bris 9,8 m/s 302° VNV Lindesnes FyR VÆRSTASJOn Målt kl. 12.23 Frisk bris 9,2 m/s 268° V Redigert 13.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 (redigert) Mener fremdeles beste tiden er ca 0400 fra Tananger Torsdag morgen iflg.vær meldingen Ser når dere dukker opp ONLINE Angående mellom Egersund og Hitra gå nærme land mere å se der ikke hopp ut i havet og inn igjen ;-) Redigert 13.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 (redigert) Hvilken M-AIS vil vi se på turen i dag da ? Redigert 13.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Trond123 Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Med vind fra WNW på Obrestad, blir det nok en del stamping i motsjø ut til Jærens rev. Avreise før solen våkner i morgen som @LALUNA II foreslår, ser ut som en grei ide. Link to post
LALUNA II Svart 13.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 Trond123 skrev for 3 timer siden: Ser du planlegger å gå noen veldig grunne sund, i stedet for å følge leden "rett ved siden av". Bl.a mellom Lillesand og Grimstad. Han skal bare imponere over lokalkunskapen sin Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 13.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2020 MajorAndy skrev 1 time siden: Hvordan er det - bliver der AIS på denne tur, så vi kan følge med? Takk @MajorAndy! Jeg må huske å skru på AIS! Det blir On Course! Enten dette: og/eller dette Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn