Jump to content

Hentetråd Stavanger - Son onsdag 13. mai (Viksund 310/330 St Cruz 1998)


Chilli Solbris

Recommended Posts

Erikda skrev 16 minutter siden:

Vel Nor Star er jo flotte båter!😁😁😁 får vel si skute!😁😁!

Hvor går kortesjen for dere? Jeg håper å få delta i Fredrikstad!😃😃

 

Absolutt, nydelig båt. :) Har hatt 3 fot syken i flere år, men klarer ikke finne noe som matcher den båten med våre øyne. Blir nok et par sesonger til, minst!

 

Vi blir med i Oslo sentrum sammen med @Pequod hvor vi skal følge etter Christian Radich. Det blir nok stas! Er ganske sikkert at vi kommer til å bli intervjuet av NRK i 12 tiden... mest spent på det i øyebklikket. Går en kortesje i Sandvika også, men tenkte det er gøy å komme seg inn i byen. Blir sikkert liv og leven! Kos deg masse i Fredrikstad. Kortesjen går hele eleven og rundt eller?

 

Erikda skrev 16 minutter siden:

Litt silkeføre!

 

 

Det var jaggu ikke for sent! :) Så veldig deilig ut. Reder og slask er begge rolige og avslappet. Kaviarskivene kan jo legges på bordet underveis. Det er ikke værst!

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

lurvetass skrev 32 minutter siden:

Se der ja. Så bra.

Jeg var akkurat litt for seint opp til å se dere cruise forbi mellom Skjæløy og vestfoldsiden. Nesten helt flatt vann så siste biten må være rene sjarmøretappen.

 

På vår hentetur i mai 2017 kom vi haltene inn til Skjæløy kl to på natten etter siste filtertømming ute ved Færder. Og utroig nok var det siste gang vi fikk start. Da hadde vi hatt 8-10 stopp med filterdrenering oppover på natten. Utrolig glad for at vi fikk hevet det kjøpet og fikk tak i den båten vi har nå hvor ting er normale og virker.

 

Takk for turen.

Og de videosnuttene dere har laget var helt topp :)

 

Fantastisk fint føre nå!😃😃

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

bjorngb skrev for 1 time siden:

Den båten så kjent ut. Hentet dere den fra Rennesøy marina hvor jeg ligger kanskje? Det kan se slik ut på et av bildene. Det ble også hentet en seilbåt derfra på tirsdag som skulle til Oslo.

Vi hentet Athena i Røyneberg innerst i Hafrsfjorden. Er det i nærheten?

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

navid skrev for 2 timer siden:

Gratulerer med fin båt og takk for at vi fikk være med!  :flag:

Takk for at dere er med!😃😃😃

Elise skrev for 2 timer siden:

Takk for turen, alltid artig å følge med, særlig når man har tatt denne turen selv og vet litt hva det handler om !

Gratulerer med ny båt :-)

Jeg har faktisk ikke hatt så dårlig vær på noen av mine tidligere turer! Hadde det vært antydning til møkk eller vann i dieselen hadde jeg kort og godt sagt stopp i Egersund! Og takk for at du fulgte oss!😃

Pequod skrev for 2 timer siden:

Det gikk jaggu fort unna! Var såvidt oppe i 5-tiden og så at dere var i gang, og når jeg nå står opp ser jeg at dere forlengst er i havn!

Vel blåst, og takk for turen!

Opp om morran vettu @Pequod! 😂😂😂😂😂 og takk for følget!

Bjørn Løvjomås skrev for 2 timer siden:

Vel gjennomført Erik og båteier.  Står respekt av denne turen. 

Takker og bukker @Bjørn Løvjomås! Alltid en glede å hilse på deg i Arendal!😃😃😃

Selv om det denne gangen ble et kort koronastopp!😁😁😁

Gullfisk skrev 1 time siden:

Takk for turen:thumbsup:

 

MajorAndy skrev 1 time siden:

Tak for turen og gratulerer med den nye båd! Og tak for fine reportager, der kan måle sig med NRK! Flotte one-takes med kompetent kommentar! 👍 Dette kan du, @Erikda Her er basis for flere reportager fra bådlivet. 

Tusen takk @MajorAndy! Betyr litt når det kommer fra deg! Har fulgt deg siden jeg begynte her på forumet! Du har mye god kunnskap å komme med!😃😃

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

bjorngb skrev for 5 timer siden:

Den båten så kjent ut. Hentet dere den fra Rennesøy marina hvor jeg ligger kanskje? Det kan se slik ut på et av bildene. Det ble også hentet en seilbåt derfra på tirsdag som skulle til Oslo.

 

 

Da var dere vel hjemme. Fulgte dere her og på AIS. Godt dere ikke fulgte "skråsikre" råd her om klaring under broa i Sprangereid for da hadde topplanterna ligget igjen i kanalen.. Greit å heller stole på noen som har målt høyden og som vet at den er høyere enn standard Viksund :wink:.

 

Jeg leide plass på Rennesøy i fjor, så om du synes du observerte den der @bjorngb stemmer nok det.

 

Det virker forøvrig som kombinasjon av å være selektiv på hvor jeg fyller diesel, hvor dieselfyllehull er plassert, aldri fylle i regn og unngå bruk av diverse "Snake Oil" dieseltilsetninger har hatt effekt. Virker som tanken var så ren som jeg mente. 

 

Lykke til videre.

 

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Tusen takk til alle som har fulgt oss ,kommet med velmenende råd og alle gratulasjoner om vår nye båt Athena. Det har vært både hyggelig og rørende. 
Jeg er veldig fornøyd med kjøpet og takker Erik for opplæring underveis og at han tok seg fri fra arbeid for og bli med og hente båt. 
Dette må da være en utrolig god sjøbåt for været var fryktelig rundt Lista. Det kom  bølger fra alle kanter og måtte Jobbe med roret for hver eneste bølge. Samtidig lærerikt og så hvor mye en slik båt tåler og den tåler sikkert mye mer. 
Takker selger for kjøp og at han både hentet oss kjørte oss i butikk. Kastet seg rundt og skiftet dynamo reim da denne visst var litt slakk før avreise. Var ærlig og pyntet ikke på sannheten. 

Det er så mange useriøse selgere der ute og derfor fint og møte en som er ærlig. 
Det har som dere har sett vært en litt utfordrende tur men ville ikke vært den foruten. Vi var innom mange koselige (trange) steder som mange her inne hadde vist Erik før. Så nå har jeg gode forslag til ferie tur i år. 
Håper å møte dere alle på sjøen i Sommer ..Ha en flott solrik og varm sommer alle sammen

Hilsen fra (ny) båteier av Athena

 

Arnt Trønnes. 
 

Redigert av Atroenn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

👍 flotte karer, og fin båt. Kult at dere deler. Noen av oss sitter bare i kjedelige video møter heler dagen og at dere byr på opplevelser er fantastisk. 

 

Virkelig flott når du har fått, gratulerer og god nasjonaldag! Båtkortesje eller ikke 😂

Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/

 

"Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370

"Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse

Link to post
Share on other sites

Sjøbliss skrev for 10 timer siden:

👍 flotte karer, og fin båt. Kult at dere deler. Noen av oss sitter bare i kjedelige video møter heler dagen og at dere byr på opplevelser er fantastisk. 

 

Virkelig flott når du har fått, gratulerer og god nasjonaldag! Båtkortesje eller ikke 😂

Jeg takker for følget!😃😃😃

Jeg prøver meg på kortesje i morgen. 
🇳🇴🇳🇴🇳🇴

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...