Jump to content

Hentetråd Stavanger - Son onsdag 13. mai (Viksund 310/330 St Cruz 1998)


Chilli Solbris

Recommended Posts

Trond123 skrev for 3 timer siden:

Ser du planlegger å gå noen veldig grunne sund, i stedet for å følge leden "rett ved siden av". Bl.a mellom Lillesand og Grimstad.

Noen spesiell grunn til dette?

Ja! Det heter @Bjørn Løvjomås syndromet!😂😂

Jeg traff Bjørn første gang for fire år siden og han lider av en sykdom som heter «Jo trangere jo bedre! Og her er det så trangt at det må jeg prøve! Det går sikkert bra!» 😁😁😁

Og det er smittsomt! Veldig smittsomt!

Jeg skal rett og slett vise @Atroenn noen fine steder langs kysten på vei hjem med tanke på årets ferie!😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

1 minute ago, Erikda said:

Ja! Det heter @Bjørn Løvjomås syndromet!😂😂

Jeg traff Bjørn første gang for fire år siden og han lider av en sykdom som heter «Jo trangere jo bedre! Og her er det så trangt at det må jeg prøve! Det går sikkert bra!» 😁😁😁

Og det er smittsomt! Veldig smittsomt!

Jeg skal rett og slett vise @Atroenn noen fine steder langs kysten på vei hjem med tanke på årets ferie!😁

 

Det er jo det som er morsom og spennende navigering!  selv har jeg vært med på å gå en del trange leder både med egen båt og med MTB

1380650075.jpg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Da MÅ dere ta ruten jeg viste over her ser grundt ut men det går fint litt ops i svingen der ligger en sten der men er du  på fly ser du den tydelig
Du flyter greit over med drev (Ca 1.5m der )se bilde

-2020-may-13-009.jpg

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

-morten- skrev 14 minutter siden:

en del trange leder både med egen båt og med MTB

Minner om imsesundet fra utsiden ved Spangereid ?
vet de raste igjennom der noen ganger virker helt sprøtt for ikke rare greiene å gå på der

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

4 minutes ago, LALUNA II said:

Minner om imsesundet fra utsiden ved Spangereid ?
vet de raste igjennom der noen ganger virker helt sprøtt for ikke rare greiene å gå på der

Det er Kyrkjesundet i Austevoll :smiley:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Da er vi i båten!😃😃

Jeg synes dette er herlig mye båt! Dønn tørr i bunnen. Veldig lite reimstøv!😁😁 Har jo erfaring med det fra forrige tur nedover Vestlandskysten!🤪🤪

Det blåser hatter og høy så vi får se hvor langt vi kommer!😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 30 minutter siden:

Da MÅ dere ta ruten jeg viste over her ser grundt ut men det går fint litt ops i svingen der ligger en sten der men er du  på fly ser du den tydelig
Du flyter greit over med drev (Ca 1.5m der )se bilde

-2020-may-13-009.jpg

Alle gode tips til trange sund mottas med takk!😁😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 18 minutter siden:

Back too work!!!!!!!!!!!!!! når tid regner dere med å komme i gang Erik ?

Tja, tenker vi prøver oss til Tananger i løpet av en halv times tid. 

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Worry II skrev On 11.5.2020 at 23.29:

 

Da antar jeg at du er den ny eier av båten, og må få gratulere.  

Velkommen på forumet og lykke til med flott båt ! Gleder meg til å følge dere på turen.

Tusen takk for det. Vi skal holde dere oppdatert. 
gleder meg. 
vi 

vi er nå på v

veg inn i Tananger. Rakk ikke å skrive i krappe bølger

 

 

Link to post
Share on other sites

Det blåser 12-15 m/s ved Vigdel akkurat nå. Vi skal prøve oss til Tananger tenker jeg. 
Middag hos min fetter kl 19. Han bor på Tananger. 
Så jeg tenker at det i beste fall blir nattseilas nedover kysten. 

Så nå er det litt usikkert med tidspunkt for avgang!

LALUNA II skrev On 12.5.2020 at 17.29:

Skulle jeg valgt hadde jeg etter gjeldende varsel tatt ut ca 0400 fra Tananger torsdag morgen som det ser ut nå det beste varslet på strekningen ;-)

Tenker vi følger dette rådet @LALUNA II😁😁

Careka skrev for 20 timer siden:

gå sydover langs kysten. da har du vind og strøm med deg.  Egersund klarer dere fint onsdag,  så videre nedover også lags kysten,  da har du vind og strøm med deg,  går du for lagt ut for du golfstrømmen imot,  og med vind fra NV. så blir det krapp sjø,  ikke moe. med den vinden og den båten.Ser an vinden i natt tenker jeg. 

 

LALUNA II skrev for 5 timer siden:

Hvilken M-AIS vil vi  se på turen i dag da ?

Athena LE7719, mmsi 257919190

 

Trond123 skrev for 5 timer siden:

Med vind fra WNW på Obrestad, blir det nok en del stamping i motsjø ut til Jærens rev.

Avreise før solen våkner i morgen som @LALUNA II foreslår, ser ut som en grei ide.

Vi velger å følge den hvis vi velger å gå!

Trond123 skrev for 4 timer siden:

Haha, en vestlending som er vant til mengder vann under kjølen, kan jo bli sjokkskadet av mindre. :)

Og han har fått sjokk både en og tre ganger når det ikke er nok vann under kjølen!🤪🤪🤪

Trond123 skrev for 4 timer siden:

Kjenner til det ja. Men bare ikke bland kaviar og kartinnstillinger inn i de trange sundene. Da kan det bli krøll 🤣 Sant @Bjørn Løvjomås 🤣

😂😂😂😂😂

 

LALUNA II skrev for 4 timer siden:

Da MÅ dere ta ruten jeg viste over her ser grundt ut men det går fint litt ops i svingen der ligger en sten der men er du  på fly ser du den tydelig
Du flyter greit over med drev (Ca 1.5m der )se bilde

-2020-may-13-009.jpg

Jeg skal definitivt legge opp til😁😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Det blåser 12-15 m/s ved Vigdel akkurat nå. Vi skal prøve oss til Tananger tenker jeg. 
Middag hos min fetter kl 19. Han bor på Tananger. 
Så jeg tenker at det i beste fall blir nattseilas nedover kysten. 

Så nå er det litt usikkert med tidspunkt for avgang!

LALUNA II skrev On 12.5.2020 at 17.29:

Skulle jeg valgt hadde jeg etter gjeldende varsel tatt ut ca 0400 fra Tananger torsdag morgen som det ser ut nå det beste varslet på strekningen ;-)

Tenker vi følger dette rådet @LALUNA II😁😁

Careka skrev for 21 timer siden:

gå sydover langs kysten. da har du vind og strøm med deg.  Egersund klarer dere fint onsdag,  så videre nedover også lags kysten,  da har du vind og strøm med deg,  går du for lagt ut for du golfstrømmen imot,  og med vind fra NV. så blir det krapp sjø,  ikke moe. med den vinden og den båten.Ser an vinden i natt tenker jeg. 

 

LALUNA II skrev for 6 timer siden:

Hvilken M-AIS vil vi  se på turen i dag da ?

Athena LE7719, mmsi 257919190

 

Trond123 skrev for 6 timer siden:

Med vind fra WNW på Obrestad, blir det nok en del stamping i motsjø ut til Jærens rev.

Avreise før solen våkner i morgen som @LALUNA II foreslår, ser ut som en grei ide.

Vi velger å følge den hvis vi velger å gå!

Trond123 skrev for 5 timer siden:

Haha, en vestlending som er vant til mengder vann under kjølen, kan jo bli sjokkskadet av mindre. :)

Og han har fått sjokk både en og tre ganger når det ikke er nok vann under kjølen!🤪🤪🤪

Trond123 skrev for 5 timer siden:

Kjenner til det ja. Men bare ikke bland kaviar og kartinnstillinger inn i de trange sundene. Da kan det bli krøll 🤣 Sant @Bjørn Løvjomås 🤣

😂😂😂😂😂

 

LALUNA II skrev for 5 timer siden:

Da MÅ dere ta ruten jeg viste over her ser grundt ut men det går fint litt ops i svingen der ligger en sten der men er du  på fly ser du den tydelig
Du flyter greit over med drev (Ca 1.5m der )se bilde

-2020-may-13-009.jpg

Jeg skal definitivt legge opp til😁😁😁

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Nå skal vi spise middag hos min fetter!😁😁

 

Arnt til venstre og Egil til høyre363FA947-9F9C-4638-9778-014C3BAA7214.jpeg.32b42719c24bf721465096ff59f81975.jpeg

Egil har seilerfaring til Shetland og Skottland og Gud vet hvor. 

65352742-1DF2-4552-9531-FAA9C8925655.jpeg.d5cc49616b58b18ec0405594cb903d43.jpeg
 

Fornøyd båteier som fikk kjørt seg fra Hafrsfjord😎😎😎

67CC4FDC-8291-44A1-924D-71F62C15B4DC.jpeg.b08b83e81981b67bb57b7fc2cbe32afe.jpeg
Jeg synes Arnt har gjort et meget godt Kjøp!!!

590ECDEA-A025-42C1-9371-854334D10781.jpeg.dd9af9f15873b25571d569f84d9bfa07.jpeg

Men den trenger mer vekt i bånn! Merker at båten er «lett»!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

 

LALUNA II skrev for 5 timer siden:

Da MÅ dere ta ruten jeg viste over her ser grundt ut men det går fint litt ops i svingen der ligger en sten der men er du  på fly ser du den tydelig
Du flyter greit over med drev (Ca 1.5m der )se bilde

-2020-may-13-009.jpg

 

Anbefales å ta den ruta - gikk der selv med snekka i 2018. Nydelig. Og etter Svinør er det en fin tur gjennom Hillesund.

 

Båly er en fin havn, lang flytebrygge langsides på innsiden av moloen som er gjestebrygge, masse hyggelige folk på land og kort vei til restauranten Under - dere får nok ikke bord der før til høsten eller noe sånt, men den er et stilig skue fra sjøen også! Til babord etter at dere har passert ut ved moloen hvis dere kommer inn Spangereidkanalen fra Lenefjorden.

 

Titter dere på Under anbefaler jeg å dra gjennom Imsøysundet - fantastisk frodig vegetasjon spesielt på Østre Imsa. 

 

Å gå gjennom Navarsundet innerst i Snigfjorden er også idyllisk, men der stopper vel broa dere, den er bare 3,5 m høy.

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 46 minutter siden:

Glem Naversundet den er way too low :saint:
Hillesundet er og for lav

 

Ja, husket i farta ikke hvor høy båten var, men når det gjaldt Hillesundet var jeg kanskje litt unøyaktig, jeg tenkte ikke på det lille sundet på innsiden av Nakkøya, men på utsiden, det er der jeg har tøffet gjennom.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...