Chilli Solbris Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Jeg mener at eier av dieselpumpa på Hummeren hotell i Tananger (som også er ordfører) burde skamme seg noe ettertrykkelig med tanke på dieselprisene han opererer med! 12,90 pr liter avgiftsfri diesel er èn krone dyrere pr liter enn vanlig avgiftsbelagt diesel på YX ved butikken på Tananger! Jeg oppfordrer alle til å fylle alle andre steder enn der! Definitivt stryk! Dessverre hadde ikke vi noe valg denne gangen! Egersund Marina er noe bedre men de stryker med glans de også! Så her blir det sure tryner! ???? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Arnt er godt fornøyd! Og det skjønner jeg godt! Båten er meget god synes jeg!?? Ja, har sagt det før!?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Atroenn Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 (redigert) Jeg er så fornøyd med båten,at alt fungerer i dårlig vær. Samt at jeg får opplæring av Erik på kjøring av større båt. Jeg blir bedre og bedre. Er nok flinkere båtfører når vi har landa i Son. Meget flink til å lære bort den mannen. Er like rolig uansett selv om kjøleskapet var på vel ut ???Trenger vel et par skruer . Redigert 14.Mai.2020 av Atroenn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Da er vi underveis! Skal svare mer senere! For mye sjø til mobil aktivitet nå. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bonus Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Gir nok litt ekstra trygghet med to AIS'er. Ser Chilli og Athena bytter på å dra ... God tur videre, gutta Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Nede i 10 knob nu. Tipper det gynger en del derude nu. Vi beder til at dieseltanken er helt ren...? Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 MajorAndy skrev On 14.5.2020 at 8.49: Nede i 10 knob nu. Tipper det gynger en del derude nu. Vi beder til at dieseltanken er helt ren...? Vis hele sitatet Henger meg på den bønnen. Dro jo rundt der i 2017 hvor det både var dritt og lekkasjer i dieseltanken. Utrolig moro å følge med på turen og heier på dere. Nesten rart vi blir så engasjert av sånne henteturer ?? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 (redigert) Tilbake på utkikk ..Gikk tregere nedover enn jeg trudde 12ms rundt Lindesnes nå Sjekket cam på Lindesnes nå ser ikke så gale ut hadde tatt yttersiden Ser dere holder grei fart 16 knop nå Redigert 14.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Pequod Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Ser ut som de satser på Spangereidkanalen og Båly, @LALUNA II Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Ja da har de vel funnet ut at de går greit under PASS PÅ ANTENNENE Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
tilplan Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Erikda skrev On 14.5.2020 at 6.19: Egersund Marina er noe bedre men de stryker med glans de også! Vis hele sitatet Det pleide å være vesentlig lavere pris på landsiden på babord side rett etter der du har fylt nå. Har ikke vært innom siste to sesongene, så jeg vet ikke om det fortsatt er slik. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Trenger kun å legge ned den til VHF, fort gjort. Lanterne gå fint under ! Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 (redigert) Trodde ikke Solar hadde slike hjemmekontor, Arnt skjønner hva jeg mener Redigert 14.Mai.2020 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Litt info om gjestehavna i Båly her: https://pequod.nesodd1.no/?page_id=14463 Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 (redigert) Problemer med Antennefeste nå eller bare ankret de opp der for å bade Så kom de seg inn i kanalen mens jeg skrev hehe Og nå parkert i Båly havn for en pause og kanskje en matbit ;-) Redigert 14.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Her er ruten Erik Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Atroenn Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Helt riktig vi bunkrer og hviler litt etter en hard tur rundt lista Så morsomt at mange følger oss Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 (redigert) Webcam (film) gjennom Finnøysundet gjør ikke noe ;-) Filmsnutter kan ses på Facebook hos Erik https://www.facebook.com/search/top/?q=m%2Fy solbris&epa=SEARCH_BOX Redigert 14.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 (redigert) Redigert 14.Mai.2020 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sjøbliss Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Nå er vi på kosetur, deilig. Kjenner nesten sjølukta helt opp på terrassen her. God tur, håper dere får nyte litt nå! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
LALUNA II Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Koser seg i indre lei AIS ikke helt fornøyd og hikker litt ser jeg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Bonus skrev On 14.5.2020 at 8.33: Gir nok litt ekstra trygghet med to AIS'er. Ser Chilli og Athena bytter på å dra ... God tur videre, gutta Vis hele sitatet Må ha skikkelig trekkraft i dette været @Bonus!?? MajorAndy skrev On 14.5.2020 at 8.49: Nede i 10 knob nu. Tipper det gynger en del derude nu. Vi beder til at dieseltanken er helt ren...? Vis hele sitatet Helt riktig @MajorAndy! Jeg tar nok ikke med meg frua ut i slike bølger og strømforhold som vi har hatt! Har blitt loftet opp av sofaen et par ganger!?? Men du verden så denne båten imponerer meg!?? Finnes ikke antydning til hverken vann eller møkk i dieselen. Noen gigantiske Racorfiltre som bare må være overdimensjonerte! Motorer går helt vakkert?? lurvetass skrev On 14.5.2020 at 9.42: Henger meg på den bønnen. Dro jo rundt der i 2017 hvor det både var dritt og lekkasjer i dieseltanken. Utrolig moro å følge med på turen og heier på dere. Nesten rart vi blir så engasjert av sånne henteturer ?? Vis hele sitatet Moro st det engasjerer!?? Men dette er faktisk en god hjelp for oss underveis! Får inspirasjon og veldig mye gode råd! Så tusen takk for at dere er med!??☺️☺️ Pequod skrev On 14.5.2020 at 10.32: Ser ut som de satser på Spangereidkanalen og Båly, @LALUNA II Vis hele sitatet Jepp @Pequod?? LALUNA II skrev On 14.5.2020 at 10.37: Ja da har de vel funnet ut at de går greit under PASS PÅ ANTENNENE Vis hele sitatet Har demontert! Worry II skrev On 14.5.2020 at 10.39: Trenger kun å legge ned den til VHF, fort gjort. Lanterne gå fint under ! Vis hele sitatet Nei, måtte ned med topplanterna også! Se video lenger ned!?? Marida skrev On 14.5.2020 at 10.39: Trodde ikke Solar hadde slike hjemmekontor, Arnt skjønner hva jeg mener Vis hele sitatet Arnt må nok få permanent hjemmekontor!??☺️ Pequod skrev On 14.5.2020 at 10.54: Litt info om gjestehavna i Båly her: https://pequod.nesodd1.no/?page_id=14463 Vis hele sitatet Ble bare diesel og kjapt av gårde igjen Sjøbliss skrev On 14.5.2020 at 13.12: Nå er vi på kosetur, deilig. Kjenner nesten sjølukta helt opp på terrassen her. God tur, håper dere får nyte litt nå! Vis hele sitatet Deilig med langtur men hjelpe meg så slitsomt med konstant vind som i hvert fall ikke spiller på lag!?? Men Arnt lærer båten sin å kjenne på en helt annen måte nå og blir dønn trygg på skuta’??? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Sprangereidkanalen minutt for minutt!?? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Blir kanskje bedre slik? Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Pequod Svart 14.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2020 Hvor langt har dere tenkt dere i dag? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.