Jump to content

Hentetråd Stavanger - Son onsdag 13. mai (Viksund 310/330 St Cruz 1998)


Chilli Solbris

Recommended Posts

Pequod skrev 7 minutter siden:

Hvor langt har dere tenkt dere i dag?

Så langt som overhodet mulig @Pequod!

Dårlig vær og værutsikt og det faktum at jeg skal på jobb på lørdag gjør vel at vi banker i vei det vi kan!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Bonus skrev 1 minutt siden:

Du får si fra @Erikda om du trenger skyss fra Son og hjem. Jeg kan kjøre deg om det trengs :thumbsup:

Tusen hjertelig takk @Bonus!

Men Arnt kjører meg hjem. Han har en del utstyr jeg skal ha!

MEN du er hjertelig velkommen til Son når vi ankommer! 😁😁😁 For jeg vet at du kan komme med gode tips angående navigering og håndtering av båt med drev! For i forhold til deg er jeg en kløne! Det har jeg sett så ingen protester takk!😃😃😃😃

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev 28 minutter siden:

Så langt som overhodet mulig @Pequod!

Dårlig vær og værutsikt og det faktum at jeg skal på jobb på lørdag gjør vel at vi banker i vei det vi kan!

 

Grimstad er da et koselig sted å legge seg til for natten. Med den farten dere holder skulle vel det være en smal sak?

Blir vel neppe tid til en avstikker inn Reddalskanalen, tenker jeg.

Link to post
Share on other sites

Vindforholdene ser jo veldig greie ut i morgen morgen/ formiddag ved både Torungen fyr (Arendal) og Færder fyr. Mindre vind ved Færder i følge YR.

 

Hvis dere vil ha det lunt i natt men vil forbi Arendal så er det jo lunt i Tvedestrand og Risør. Og også noen fine plasser i indre lei til Lyngør.

 

Det ser ut til å være fralandsvind/ vind som følger land her (Grimstad). Ser i alle fall ut som relativt rolig i leia fra kjøkkenvinduet mitt. 🙂 Men jeg har ikke vært nede ved vannet siden i dag tidlig. 

 

Litt sjø er det, men relativt rolig inne ved land (leia). 

 

Hva tenker dere forbi Kragerø? Gå langt ut fra Risør og på utsiden av Svenner, eller på innsiden?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

LALUNA II skrev 1 time siden:

ca 1 meter bølger bortover det jeg kan se på indre led
Lenger ute ca 1.8

-2020-may-14-001.jpg

Vi går så langt vi bare klarer i kveld!😁😁

Pequod skrev 1 time siden:

 

Grimstad er da et koselig sted å legge seg til for natten. Med den farten dere holder skulle vel det være en smal sak?

Blir vel neppe tid til en avstikker inn Reddalskanalen, tenker jeg.

Nei, Reddalskanalen må nok vente tenker jeg!😁😁

MajorAndy skrev 1 time siden:

Arendal for stempling hos @Bjørn Løvjomås måske ?

Han er ikke hjemme. Men det kan bli stempling hos @Knude i Grimstad! Men bilde av båten må jeg vel få til!!☺️☺️😃😃

fleggis skrev 49 minutter siden:

Så dere dundra gjennom Vestergapet på innsiden av Flekkerøy når vi spiste middag 😎

 

Dere kommer langt i dag hvis der orker, dere har jo nesten kommet til Lillesand på den tiden jeg brukte på middag, avis og en snartur på butikken

Må bare bruke det vi har av tid og værvindu!☺️☺️☺️

Pequod skrev 44 minutter siden:

 

Havner vel fort i Risør med den farta der! :lol:

Det blir fort målet!😃😃

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 36 minutter siden:

Vindforholdene ser jo veldig greie ut i morgen morgen/ formiddag ved både Torungen fyr (Arendal) og Færder fyr. Mindre vind ved Færder i følge YR.

 

Hvis dere vil ha det lunt i natt men vil forbi Arendal så er det jo lunt i Tvedestrand og Risør. Og også noen fine plasser i indre lei til Lyngør.

 

Det ser ut til å være fralandsvind/ vind som følger land her (Grimstad). Ser i alle fall ut som relativt rolig i leia fra kjøkkenvinduet mitt. 🙂 Men jeg har ikke vært nede ved vannet siden i dag tidlig. 

 

Litt sjø er det, men relativt rolig inne ved land (leia). 

 

Hva tenker dere forbi Kragerø? Gå langt ut fra Risør og på utsiden av Svenner, eller på innsiden?

Har vel mest lyst på innsiden og gjennom til Lyngør og rett ut derfra. Været avgjør alt!

Varselet for Lista var i hvert fall skivebom i dag! Vi kommer innom Grimstad for å fylle diesel. Er der vel ca kl 19.50-20.00

LALUNA II skrev 32 minutter siden:

Grunnesund nå
bilde.png.acb2176719ca577f30950264e486fd5c.png

Obligatorisk!😁😁😁

 

Viste Arnt innløpet til fjorden som hår til Reddalskanalen @Pequod!😉

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Erikda skrev 27 minutter siden:

Viste Arnt innløpet til fjorden som hår til Reddalskanalen @Pequod!😉

 

Det er bra! Jeg må nok en tur innom der på ettersommeren.Irriterer meg at jeg to ganger på rad har glemt at det faktisk er mer kanal etter at man har kommet ut i Landvikvannet! Aner ikke hvordan det er der den siste biten. 

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Erikda skrev 19 minutter siden:

Det ble rekordkort stopp i Grimstad!😱

Diesel ril 11,90.

Skjønner at vi er bortskjemt i Fredrikstad.... 8,90 pr lit. 😁😁😁

 

Ligger på 9,09 her innerst i Oslofjorden (Oppegård), det samme i Son, så dere kan jo toppe tanken der når dere er vel framme!

 

Har hatt inntrykk av på mine Sørlandsturer at jo lengre sørover jeg kom, jo dyrere ble det. Lillesand og Kragerø er ille, var over 13 kroner der sist gang jeg sjekket! Stavern er også ganske dyr.

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 7 minutter siden:

Stavern er også ganske dyr.

 

I Stavern tror jeg RS også har litt inntekter på drivstoffsalget.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Fantastisk koselig å følge dere oppover.

Og ikke minst engasjement og omsorg fra medlemenne.

Blir helt rørt her jeg sitter.

Dette er jo som en familie hvor vi ivaretar hverandre så godt vi kan.

 

Kjenner det igjen fra samholdet i Landrover klubben for noen år siden.

Der kom det råd og veiledning og var det en gammel LR som ikke hilste når noen møtte den på veien ble de bekymret for hva som var i veien.

Husker jeg pluteselig fikk instriksjonsbok og manual i posten og helt uten videre var jeg ute på en låve og hjalp noen å skifte girkasse samtidig som jeg lærte noen triks.

 

Helt hærlig dette :thumbsup:

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...