Jump to content

Prosjekt selfa sjark

Knopfler

Recommended Posts

Reisatjukk skrev 7 minutter siden:

Båten ser jæskla bra ut, V! 
hørte baltes var innom å hilste på i Skillefjorden.  Han skrøt fælt av det lille han så fra vannlinja der han satt i vikingen:) 

Takk for det ?

Ja han va dær å hang i ripa, inviterte han med men han hadde vistnok mere enn nok arbeid hjemme ??

Knopfler skrev for 1 time siden:

Giret hadde jeg i deler og vasket opp for å få ut alt saltvann og det funker feilfritt ???

Jeg må si det er et imponerende prosjekt du har gjort fra den lå på trynet ned med stramme fortøyninger!

Ble også mektig imponert da jeg så bildet av overhaling av gear: Bak på en hengerlem, ute i regnet, med snø på bakken... De fleste hadde vel hatt fokus på å komme seg hjem og inn :giggle: 

Knopfler skrev On 23.5.2020 at 11.41:

Demontering av giret for innvendig vask. Var bare grøt inni dær med sjøvann blandet med atf olje.

Skal få seg ett strøk med lakk når montert sammen20200507_131105.jpg.e9418f37db7b6b8356a9f59e1f257c54.jpg

Komodo skrev 1 time siden:

Jeg må si det er et imponerende prosjekt du har gjort fra den lå på trynet ned med stramme fortøyninger!

Ble også mektig imponert da jeg så bildet av overhaling av gear: Bak på en hengerlem, ute i regnet, med snø på bakken... De fleste hadde vel hatt fokus på å komme seg hjem og inn :giggle: 

Takk for det ?

Ble bare demontert og vasket ute og satt sammen inne på verkstedet ?

Om man skal bygge båt og endatil bli fort ferdig så må man bare knalle på. 

Hei

Driver med samme type båt selv nå. Var det motor bak på din? hva får du av fart med nye motoren? vurderer skifte av motor selv siden det står en orginal 65 hk mitsubishi saab i den nå.

bilder for innspirasjon hadde vært fint :)

• 5 måneder senere...
Thomas mortensen skrev On 4.5.2021 at 9.44:

Hei

Driver med samme type båt selv nå. Var det motor bak på din? hva får du av fart med nye motoren? vurderer skifte av motor selv siden det står en orginal 65 hk mitsubishi saab i den nå.

bilder for innspirasjon hadde vært fint :)

Beklager seint svar... 

Motorn på min er under dørk i rorhus..  Må nok isolere mere i forhold til motorstøy i rorhus når jeg går lengere turer for fiske, blir fort slitsomt i lengden. 

Går på 7 knop på 1500 omdrereining og ca 9 på full gass, noe jeg aldri gjør ??

Ja kan være litt bedre med større motor om man har mye fisk og mye bruk ombord 

Thomas mortensen skrev On 10.10.2021 at 18.01:

Har du fått den godkjent? Hvor mye ladt fikk du i rommet?

Kappet den ned til under 8 meter for å slippe fartøysinstruks, så ingen godkjenning hær. Men laster ca 2000 kg når det er vær til det. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...