Jump to content

Skjærhalden Havnefestival


Amorosa

Recommended Posts

Sett av helgen 20-21 juni til et besøk på Skjærhalden.

Allsidig program med:

- Aktiviteter for barn

- Salgsboder av alle slag

- "Gå planken"

- Rokonkurranse (3 mannslag)

- Seilas med VM i Kutter, en gjenoppstått seilbåt med utgangspunkt i Grimsøykilen Skjeberg.

 Her får vi besøk fra USA "Cozy Cove Yatch Club" fra Seattle. Her er snittalder ca 80år og still

 going strong.

- Servering av vått og tørt

- Underholdning med Henning Kvitnes og Lille Eden på fredag og Foghorn (maritim folksong)    

- Lørdag kommer Bjelleklang.

 m.m

Fortsatt i tvil.   :lol:

 

Hele programmet liggen på følgende link i PDF format:

http://www.hvaler.kommune.no/kultur/kulturkalender.htm

 

Eller send meg en IM med navn og adresse og jeg sender program i posten.

 

 

HJERTELIG VELKOMMEN.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Velkommen båtfolk.

 

Nå er rigging i gang. :yesnod:

Vazelina lengter etter salt sjø. (:rolleyes: man blir trøtt av sjøluft :cryin:)

Været er meldt bra (Ikke sant Thor) Så en Sea King som fløy høyt idag.

 

Hva mere kan man forlange enn at det blir mange vimpler på havna til helga.

 

:flag:Hjertelig Velkommen Alle Sammen :flag:

Link to post
Share on other sites

:flag::eek: Nå trodde jeg at jeg hadde gått glipp av det, men jeg leser i programmet at det står 25-26 juni! Pyyyhhhh

 

Gjenbruk av tråder. Det var ifjor at det var 20-21. I år var finværet meldt en uke senere så derfor flytter vi datoen iår.

Og hjertelig velkommen Jibb. Båtplass skal være spikret :flag:

 

Enrico kommer også.

 

Siste oppdatering av programmet ligger alltid HER

Link to post
Share on other sites

:lol: BLIR DET MANGE BAATPLASSEN.NO-VIMPLER PÅ SKJÆRHALDEN I MORGEN?  :flag:

Hvem kommer?


"Flukt" med Walter_S og Jibb kommer - om influensa'en slipper tak.....  :lol:!
Systembolaget i Strømstad er jo stengt i morgen, så da kan vi like godt dra til Skjærhalden  :wink:

Vi ses på Hvaler  :wink: vi må jo støtte Amorosa!
...og så har dem utlyst en fiskekonkurranse - det skal bli morro!

- thor, du kunne godt prøvd å se hvordan det er på den riktige siden av fjorden - hvem vet, kanskje du ikke vil tilbake til andre siden igjen når du finner ut hvor fint det er her :wink:

:flag:

Flere fra distriket? GeirKS, GipsyGirl, heira? OLPI og Haukur - er vel også fra Kråkerøy?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei Walther.

Har akurat ankommet havnen etter en uke ferie med verdensrekord i nedbør :eek:, Skal på jobb mandag og admiralinen ville hjem," nå er det nok skrek hun på morran idag". Så nå sitter jeg her og småfurter med baatplassen.no :headbang:

Mvh Heira :eek:

 

 

 

Flere fra distriket? GeirKS, GipsyGirl, heira? OLPI og Haukur - er vel også fra Kråkerøy?

[/center]

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

GipsyGirl ligger i skjeberg, bare halv annen time fra skjærhalden.

 

Skulle gjerne hvert der i helgen, men etter forrige helg i båten med masse regn var det klar beskjed fra madammen om at hun ikke ville ha 2 våte helger på rad i båten. nå ble det jo knallvær lørdag eftermiddag, så jeg satt også og furtet på grimsøya med mange  :lol: og så utover mot skjærhalden.

 

Kanskje neste år...

 

mvh

GipsyGirl

Link to post
Share on other sites

Så er årets festival over. Vil vel kalle det en suksees med godt vær og godt besøkt. Fin konsert med Vazelina og hyggelig i teltet utover kvelden med Sailing Shoes.

EKSTRA hyggelig at baatplassen.no stilte lag i rokonkurransen med Walter S, Jibb og Geir Frode. Enrico var speaker og Amorosa var med fra festivalen.

Hederlig innsats selv om det ikke ble finale.

Men finalen rundt bordet litt senere på kvelden vant vi :wink:

Kan legge ut bilde av "teamet" hvis de impliserte ikke har noe mot det.

Link to post
Share on other sites

:lol:

Hederlig innsats selv om det ikke ble finale.

Men finalen rundt bordet litt senere på kvelden vant vi :flag:

Kan legge ut bilde av "teamet" hvis de impliserte ikke har noe mot det.

:flag: Hei, og takk for sist til alle vi tilbragte tid sammen med på "treffet". Det var veldig hyggelig å treffe andre Båtplassen-venner!! :smiley:

Madammen og jeg hadde en veldig koselig helg på Skjærhalden!

 

:nono: Er det mulig å ta en liten sensur på bilden først? :sad:

Bildene hvor vi er i "uniform" har jeg ingen innvendinger mot at vises, men det er vel best å være litt forsiktig med de som ble tatt etterpå kanskje?? :sad::cheers::sad:

Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke var helt frisk på søndag morgen heller, det manglet jo ikke på forfriskninger kvelden før?  :nonod::lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Hei igjen og takk for innsatsen.

Skal ikke legge ut bilder tatt etter kl. 19.00.

Dette er den sporty gjengen fra baatplassen som tok utfordringen på strak arm i rokonkurransen. Enrico med gul skjorte og ryggen til.(Speaker) Fra venstre Geir Frode, Walter S og Jibb.

Bilde

Jibb i god driv, bare han fikk årene på plass i gaffelen. Båten lenger framme leder med en hel langside :rolleyes:

Bilde

Alle var ikke like heldig, gikk rundt med mann og mus. Fikk tømt båten for vann etterhvert og fullførte til stående ovasjoner fra publikum

Bilde

kvelden ble avsluttet med Vazelina Bilopphøggers til stor glede for de ca 700 framøtte, skorsteinen i bakgrunn er orginalen fra gamle ds Hvaler som er under restaurering

Bilde

 

Velkommen tilbake til neste år og da bør baatplassen.no gå til finale.

Link to post
Share on other sites

...først, så det er klart

[glow=red,2,300]Det var ikke jeg som gikk rundt med jolla!!! [/glow]

...så over til fetivalen.  Bilde

 

Det var en fantastisk bra festival der Vaselina var ingen andre en Vaselina. God trøkk og fin Valers humor. Det var også et band etterpå som jeg tror het "Happy Rock" som virkeligen kunne "jamme", etter min mening.

 

Alle virket lykkelige og fornøyde. Det var mennesker i alle aldersgrupper som virket som de trivdes. Om dagen var det aktiviteter for de helt små til de helt store. Siden det var en som ville reservere seg fra bilder tatt om kvelden, da vi helt store morroet oss mest, vil jeg bare si at dagen derpå var røff! :rolleyes:

 

Først og fremts dette bilde er tatt før kl 19:00! Bilde

 

Bilde

 

Han til venstre der er en som kaller seg Skjerbergs Elvis...

 

Bilde

 

 ...og han lignet på ingen måte på Elvis!

 

Gådt jobbet til crew'et som satte i stand festivalen.

 

Har mange flere bilder, men de er tatt etter at flere alkohol holdige flydeums drikker hadde blitt konsumert og gitt en godt kjent virkning blant mange av oss! :rolleyes:

 

Jibb

Link to post
Share on other sites

Håper jeg får med meg noen treff til sommeren igjen jeg da, hvis det ikke blir noen utover sommeren og høsten da :rolleyes:

Du får gi beskjed når sjøsettingen skal være, så er jeg sikker på at flere av oss kan melde oss som lense vakter.  :wink:

 

...men da er det ikke sikkert at det blir mye sjøvann som blir lenset ut over kvelden, men en del flasker med ymse innhold klarer vi sikkert å lense tørre.  :wink:

 

:rolleyes: jibb

Link to post
Share on other sites

Hei igjen med noen flere bilder. Nå etter klokken 19.00.

Regner med at når dere ser dette så stiller baatplassen.no med 2 lag neste år.

Bilde

Dette er hva jeg kaller øltilvenningskurs.

Det siste vi husker var når nesa traff utløseren på kameraet og hva ser vi da???

Bilde

 

Flere bilder fra festivalen ligger på min hjemmeside og Skjærhalden Havnefestival

Link to post
Share on other sites

Du får gi beskjed når sjøsettingen skal være, så er jeg sikker på at flere av oss kan melde oss som lense vakter.  :wink:

 

...men da er det ikke sikkert at det blir mye sjøvann som blir lenset ut over kvelden, men en del flasker med ymse innhold klarer vi sikkert å lense tørre.  :wink:

 

:wink: jibb

 

Håper ikke det blir så mye sjøvann som blir lenset nei :wink:

Men et og annet skal bli nok lenset i de små timer, velkommen skal dere være :flag:

Link to post
Share on other sites

...først, så det er klart

[glow=red,2,300]Det var ikke jeg som gikk rundt med jolla!!! [/glow]

Siden det var en som ville reservere seg fra bilder tatt om kvelden, da vi helt store morroet oss mest, vil jeg bare si at dagen derpå var røff! :confused:

Har mange flere bilder, men de er tatt etter at flere alkohol holdige flydeums drikker hadde blitt konsumert og gitt en godt kjent virkning blant mange av oss! :blush:

Jibb

Vi er da båtfolk! Vi kantrer da ikke med jolla! :cool:

Tror vi må satse litt på en treningsleir eller to til neste år for å få det rette drivet over roingen vår. Spesielt vekslingen var viktig, observerte jeg. :lol:

....Kremt! Jeg hadde visst en del bilder som var tatt utpå kvelden jeg også. :blush: Skal se om det er noen som egner seg til offentliggjøring, bare jeg får ladet batteriet til kameraet igjen. Det er vel ingen tvil om at vi vant finalen rundt bordet når jeg ser på bildene jeg og andre har tatt!!! :yesnod:

Og det var godt å høre at det ikke bare var meg som var litt sliten på søndag. :lol:

:smash: I tillegg måtte jeg ut å skrubbe dekket etter at naboen hadde tråkket over der på natten. Lurer på hvor de hadde vært hen? Kunne nesten sette poteter rett i fotsporene! Håpløst tilfelle. :confused::smash:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...