Jump to content

Skjærhalden Havnefestival


Amorosa

Recommended Posts

Amorosa....:

Har det kommet flere utstikkere nå på den nye hovdedbryggen/flytebryggen som ble montert i sommer?

Har ikke vært der ute siden det, men det var vel meningen med flere bryggeplasser enn det man ser på bildene i innlegget i ovenfor.?

Bildene over er ikke fra gjestehavna, men fra båtforeningens havn.

 

Gjestehavna har ikke flere utstikkere enn den hadde i fjor høst. Det skal komme flere senere, men tror ikke det blir iår. Dette har med økonomi å gjøre :rolleyes:

 

Skal nå være plass til ca 100 båt

 

Slik ser havna ut idag Bilde

Redigert av Amorosa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bildene over er ikke fra gjestehavna, men fra båtforeningens havn.

 

Gjestehavna har ikke flere utstikkere enn den hadde i fjor høst. Det skal komme flere senere, men tror ikke det blir iår. Dette har med økonomi å gjøre :rolleyes:

 

Skal nå være plass til ca 100 båt

 

Slik ser havna ut idag Bilde

OK, men det er jo kommet flere plasser siden jeg lå der. Da var det bare en utstikker. Nå er det 2 utstikkere + en bøy ytterst. Ser bra ut :yesnod:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med strømmen der nå, er det gjort noe med det?

Det er ikke gjort noe enda, da det er mange flere som er på samme stasjon og som laget problemet ifjor.

Anlegget der er ikke tatt høyde for at det skulle komme 100 båt med behov for strøm.

Håper at det kan ordne seg nå når Reinertsen bygger nytt.

Link to post
Share on other sites

Hei. :flag:

Me får sjå som de lærde sier, Heira starter ferie i den aktuelle helgen. :yesnod: Kan hende vi starter med et besøk på disse breddegrader før ferden går et eller annet sted. Var der ifor og opplegget var bra med de nye bryggene. Men jeg snakker sikkert med deg før dette Amorosa,ligger ann til noen :drink: turer før denne tid.

Mvh

Heira :cheers:

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
Svart (redigert)

Skjærhalden Havnefestival 2006 nærmer seg.

Fredag 23.6 så besøkes Skjærhalden Rorbuer av Ole Ivars og inviterer til bryggedans. (Rorbuene ligger rett ved siden av festivalplassen og dette er deres arrangement)

På lørdag 24.6 får vi besøk av Henning Kvitnes med Guttær.

Ellers så vises det til program for festival og andre arrangement

 

Har også fått til en avtale med Skjærhalden Gjestehavn om reserverte plasser. Hvis det er av interesse så ta kontakt på IM for mere informasjon. MÅ avtales senest 14 dager før festival.

 

Hjertelig velkommen

Redigert av Amorosa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Amorosa! :smiley:

 

>>MORILD<< med mannskap på 2 stk er selvfølgelig på plass iår også. Kommer lørdag formiddag og ligger over til søndag.

 

Har jo blitt tradisjon, dette, så vi vil ikke gå glipp av begivenheten, selv om dette er tett opptil St.Hansaften - noe min ØK bemerket med litt sarkasme - hun ville egentlig heller bruke båten til hygge-cruise i nærområdet på en sådan aften.

 

Hvem ellers skal ro baatplassen.no-teamet frem til seier, så vannet fosser rundt pionerens mykplast-baug? (håper at vi iår greier å holde oss oppå vannet, Amorosa......... :wink: )

 

Bildet med "den røde båten" går ut, (endret: I dag 10:45) og erstattes av denne her:Bilde

 

Kommer Geir_Frode også? Greier vi å stille mannsterk (3 mann med vann i knærne, bølger i håret og..........) til rokonkurransen? Greier vi å gå lenger enn kvalikken iår? :wink:

 

Tillater meg å legge ut et av Geir_Frodes bilder fra ifjor:

Bilde

:seeya:

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei Walter_S

Hyggelig å høre at dere stiller opp i år også.

Hvem som satt i den røde båten vil jeg helst ikke høre noe om, men det bør da med 7000 medlemmer være mulig å få fram 3 stk + en coach?

Har hørt rykter om at konkurransen iår kommer til å bli knallhard.

Vet at sykebilsjåførene har utfordret politiet og at det er noen fotballklubber på høyt nivå som også har lyst til å komme på denne årets happening. Svenske landslaget stiller visst også opp

Geir_Frode har bare å møte opp han :smash:

 

Og Walter kan da hende at vi må samle dere i gjestehavna i år, da det prøves å få til en skikkelig redningsaksjon med full pakke. Sea-King, syke, politi, brann, redningsskøyte

Link to post
Share on other sites

Vi har leid en rorbu med bryggeplass. Er det noen som vet dybden ved brygga? Dette er en av rorbuene som har brygga ut mot løpet.Det er vel kanskje endel bølger fra ferje og andre båter der også.Vi kunne også legge oss inne i moloen ved rorbuene,men er usikker på dybden der også. Har en 32 foter som stikker 110 cm. Kanskje noen kan sjekke dette for meg.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Vi har leid en rorbu med bryggeplass. Er det noen som vet dybden ved brygga? Dette er en av rorbuene som har brygga ut mot løpet.Det er vel kanskje endel bølger fra ferje og andre båter der også.Vi kunne også legge oss inne i moloen ved rorbuene,men er usikker på dybden der også. Har en 32 foter som stikker 110 cm. Kanskje noen kan sjekke dette for meg.

Der skal du ikke ha noe problem med dybde i det hele tatt. Husker den gang de fyllte ut der så måtte de ned å støpe for å stoppe fyllmassene. Dybden var da 17 meter utenfor fyllingen.

Link to post
Share on other sites

Tok en rask tur utom skjærhallen med jolla på lørdag, skulle nesten tro det var festival i helgen. Hele gjestebrygga var full av båter.

 

GipsyGirl

Vi driver å testkjører gjestehavna før festivalen :lol: .

Den økningen i båtbesøk som har vært på Skjærhalden etter at den nye gjestebrygga kom er bare enorm.

Til og med de næringsdrivende inrømmer det :wink:

Velkommen tilbake

Link to post
Share on other sites

Der skal du ikke ha noe problem med dybde i det hele tatt. Husker den gang de fyllte ut der så måtte de ned å støpe for å stoppe fyllmassene. Dybden var da 17 meter utenfor fyllingen.

Mener du ut mot løpet eller inne i moloen?Hvordan er det med bølger fra båt-trafikken .Det er vel 5 knop der ? Vi er 10 pers. som har leid rorbu med båtplass, så det hadde vært deilig og lagt båten på den brygga.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Mener du ut mot løpet eller inne i moloen?Hvordan er det med bølger fra båt-trafikken .Det er vel 5 knop der ?

Det er longside på bryggene til rorbuene, eller da ut mot løpet med båt trafikken.

Det er vel sikkert en del sjø fra passerende båter der, men tror ikke det skal være det største problem med god fendring.

De gamle staker som viste trygg lei står jo idag inne på terassen til et par av hyttene. De ble fjernet under bygging av rorbuene, men etter voldsomme protester fra båtforeningen ble de satt opp igjen.

Det er jo vår logo. :yesnod:

Inne bak molo er det nå ikke lenger mulig å legge til. Da er alternativet å legge båten i gjestehavna.

 

Er det under havnefestival du kommer?

Link to post
Share on other sites

Geir_Frode har bare å møte opp han :smash:

:blush::crazy::flag::headbang::rolleyes::seeya::lol::lol:

Jasså.....Sier du det du! :lol::lol:

-----------------

 

Joda, vi har planer om å komme vi. Men vet ikke om det blir fredag eller lørdag ennå. Jobber så inni gampen mye for tiden. Mange lange dager, og spesielt fredagene kan være verst! :headbang::headbang: Satser allikevel alt på å komme fredag, så bare hold av plass til oss. Men jeg vil ha en plass uten for mye fyll og spetakkel i år altså!!!! Bare så det er sagt. Ellers blir det ingen roing på lørdag! :wink::wink::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...