Jump to content

Skjærhalden Havnefestival


Amorosa

Recommended Posts

Ni verkar ha haft veldi kul.... vi venter spennt på mer bilder!

Flere bilder fra festivalen ligger på min hjemmeside. Under linken Skjærhalden Havnefestival og helt nederst på siden.Når snart taket her på baatplassen for antall bilder.

 

OG det var ikke baatplassen som gikk rundt. Det var ambulanse Østfold som gikk rundt. Ble forresten gjort et stort nummer av det i lokalavisa, han måtte uti en gang til for å blidgjøre fotografen.

Link to post
Share on other sites

2 bilder kvelden! Nå var det vanskelig å få noen bilder av Amarøsa da han var ganske rastløs, som vi sier på engelsk: "ants in his pants."  :confused:

 

...til han forsvar var hans i komiteen og hadde en del å styre med meste parten av kvelden, fikk da et bilde av hans bedre halvdel ihverfall.

 

Det merkelige er at han Walter_S har en tendens til å smette seg med i mange av bildene...  Er det dette som kalles linselus?  :smash:

 

Bilde

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Tenkte jeg skulle vise litt mere anstendige bilder istedenfor, jeg.

På lørdag var denne båten innom Skjærhalden. Den var visst fra Gibraltar, og var på 82 fot.

Kan ikke huske å ha sett en så høy mast på en seilbåt før, den var enorm!!

Mannskapet snakket norsk ihvertfall. Noen som vet noe mere om denne??

(Bildene mine blir litt uskarpe, synes jeg. Må gjøre et eller annet feil når jeg redigerer dem, eller blir det så dårlig når en bruker MS Photo editor?? Originalene er veldig bra, så det er ikke der feilen ligger.)

En ser størrelsen bedre når den ligger ved siden av Vesleø:

Bilde

Link to post
Share on other sites

Det ser ut som om du tilpasser størrelsen på bildene ved å forminske dem/vise dem i en mindre størrelse enn de faktisk er lagret i. Da blir bildene gjerne hakkete.

 

Løsningen er å lagre bildene i en passende størrelse men slik at bildet da vises i denne størrelsen (f.eks. 800x600 eller 640x480 - sistnevnte eller mindre går fint her på baatplassen uten at skjermbildet må scrolles). Kombinert med dette velger du en komprimering som gir en forholdsvis liten fil, uten å gå for mye på kompromiss med kvaliteten. De fleste bilderedigeringsprogrammer skal automatisere dette ganske greit.

 

I Adobe Photoshop Elements (ca. nok 800, gratis sammen med en del skrivere, scannere og PCer) velger jeg oppløsning (f.eks. 640x800) og komprimering til medium kvalitet. En fil som opprinnelig er på over 1mb blir da på 20-50kb. Kvaliteten er mer enn bra nok for internet.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

"... Kan ikke huske å ha sett en så høy mast på en seilbåt før, den var enorm!! ..."

 

Du som er Mossing har vel dratt innom Slevik/Gjetøya og sett seileren til Stolt Nielsen som ligger der av og til på sommeren ?

Det er vel 100 fot (106?) og har også en stor mast. Mer motorseiler, med garasje til RIB`n akterut og alt av seil etc blir styrt elektrohydraulisk kan det se ut som. Fylte enormt med diesel på Hankø marina for et par år siden (mer enn 1500L ?)

Helt rå båt! for å bruke et utrykk som er poppis i dag.

 

Ferie fra helga  :cheers:

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

SKJÆRHALDEN HAVNEFESTIVAL arrangeres i denne helgen. (24-25/6 2005)

Gjenbruk av gammel tråd

 

Et lag er allerede påmeldt fra baatplassen. Noen som har lyst til å utfordre????

 

Velkommen til Skjærhalden i helgen.

og mesteparten av vår nye gjestebrygge er også klar

 

Program ligger på min hjemmeside (link under innlegg)

Link to post
Share on other sites

....Et lag er allerede påmeldt fra baatplassen. Noen som har lyst til å utfordre????

Jeg må bare henge meg på denne! Walter_S + svigersønn JIBB kommer i sjarken. Vi trenger flere baatplassen.no-medlemmer til rokonkurransen (back-up og heie-team!!) Vi stiller i baatplassen.no-T-skjorte og med godt humør, folkens.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Det skal jeg si var en som alltid koselig kveld på Skjærhalden! Verdensproblemene ble letter og letter å løse etterhvert som diverse flydiumer av ymse slag fra fjernt og nært, fellestrekk en svimmelaktig følelse og ustøe ben, ble konsumert.

 

Jeg fikk en litt uheldig vridning i ryggen da en j**el, med en skoeske av en kabinkruser fant på å gasse på 2m fra Morild (sjarken) bare for å være j**lig. Dette holdt på å ødelegge hele turen for meg for har problemer med ryggen fra før. Til dere med store "flotte" kabinkrusere som lager sinnsyke bølger, ta hensyn, sjøen skal være for alle og det finnes de med problemer som kan få store skader av at dere suser forbi og man er uforberedt. TA HENSYN!!!

 

Ok, jeg kunne ikke ro og Amarøsa sa seg villig til å ta plassen min og overlate manager jobben til meg. Stor ansvar skal jeg si. Måtte sørge for at alle viste når de skulle starte, psyke dem opp før start og holde unna pressen før roingen.

 

Geir-Frode var første man ut og fikk en fin ledelse! :flag:

Bilde

 

... ledelsen holdt han helt frem til bøyen...

Bilde

 

så ble han hindret i en korrekt runding og måtte tilbake og runde igjen. :smash:

 

Nåja, så var det Walter sin tur, han hadde en noe vanskelig utgangspunkt... :nonod:

Bilde

 

Med Amarøsa som ankerman hadde vi store forhåpninger og han gjorde en hedelig forsøk på å ta igjen :yesnod:

Bilde

 

Nå skal det også nevnes at en på laget til baatplassen.no holdt på å kantre... :diving:

Bilde

 

...men ingen fare for det fantes proffesjonell hjelp dersom det skulle gå helt galt! :wink:

Bilde

 

Jeg holdt på å legge inn en formell protest på hindringen som Geir-Frode opplevde før rundingen av bøyen og fikk beskjed om at det kunne bli omkamp som resultat. :eek: Etter nøye vurderingen og lagmoral som var noe laber samt det at laget virket veldig tørste, fant jeg ut at det var nok best å ikke levere inn. Så da var det tilbake og drikke ned tapet med æren i behold.

 

:sailing: Jibb

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Så er årets festival i god støpeform

 

Artist på lørdag blir HENNING KVITNES med GUTTÆR.

 

Det jobbes med underholdning fra scenen på fredag også

 

Og iår stiller (-- reference to evil site removed --) i rokonkurranse

og den konkurransen som foregår i teltet vil sikkert de også delta i :crazy:

Link to post
Share on other sites

23-24 juni.

Oi! Sankt-Hansaften det jo! :eek:

 

Der har jeg problemer med å følge opp. Streng beskjed fra Ø.K. at Sankthansaften skal vi feire i hjemmelige omgivelser........og gjøre noe St. Hans-aften-greier.......(Grilling på terassen? :blush: Pils-i-kjøleskapet hjemme :blush: Pynte veranda'en? :blush: )

 

Dobbelt-æsj.........

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Oi! Sankt-Hansaften det jo! :eek:

 

Der har jeg problemer med å følge opp. Streng beskjed fra Ø.K. at Sankthansaften skal vi feire i hjemmelige omgivelser........og gjøre noe St. Hans-aften-greier.......(Grilling på terassen? :blush: Pils-i-kjøleskapet hjemme :blush: Pynte veranda'en? :blush: )

 

Dobbelt-æsj.........

 

Huff ja, det er tøft å ha en Ø.K. som setter slike strenge krav!

Redigert av McNeill (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...