Amorosa Svart 29.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Ni verkar ha haft veldi kul.... vi venter spennt på mer bilder! Flere bilder fra festivalen ligger på min hjemmeside. Under linken Skjærhalden Havnefestival og helt nederst på siden.Når snart taket her på baatplassen for antall bilder. OG det var ikke baatplassen som gikk rundt. Det var ambulanse Østfold som gikk rundt. Ble forresten gjort et stort nummer av det i lokalavisa, han måtte uti en gang til for å blidgjøre fotografen. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 .................................... han måtte uti en gang til for å blidgjøre fotografen. skall in o titta på din sida!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
McNeill Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 2 bilder kvelden! Nå var det vanskelig å få noen bilder av Amarøsa da han var ganske rastløs, som vi sier på engelsk: "ants in his pants." ...til han forsvar var hans i komiteen og hadde en del å styre med meste parten av kvelden, fikk da et bilde av hans bedre halvdel ihverfall. Det merkelige er at han Walter_S har en tendens til å smette seg med i mange av bildene... Er det dette som kalles linselus? Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 :nono: :nono: :nono: Forsiktig nå!!!!!!!!! Ellers legger jeg ut noen bilder her også! Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 :nono: :nono: :nono: Forsiktig nå!!!!!!!!! Ellers legger jeg ut noen bilder her også! ...me..., ....me...., men disse var vel uskyldig bilder? Bare så du vet det, jeg har mer avslørende bilder! Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 29.Juni.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 så.......så......så, som medlem i Festivalstyret så må jeg snart stoppe dette, jeg hadde håpet at enda flere kunne møte neste år :confused: Vi må ikke skremme dem bort, siste bilde ditt Jibb er jo tatt mens det ennå var lyst Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Tenkte jeg skulle vise litt mere anstendige bilder istedenfor, jeg. På lørdag var denne båten innom Skjærhalden. Den var visst fra Gibraltar, og var på 82 fot. Kan ikke huske å ha sett en så høy mast på en seilbåt før, den var enorm!! Mannskapet snakket norsk ihvertfall. Noen som vet noe mere om denne?? (Bildene mine blir litt uskarpe, synes jeg. Må gjøre et eller annet feil når jeg redigerer dem, eller blir det så dårlig når en bruker MS Photo editor?? Originalene er veldig bra, så det er ikke der feilen ligger.) En ser størrelsen bedre når den ligger ved siden av Vesleø: Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 Det ser ut som om du tilpasser størrelsen på bildene ved å forminske dem/vise dem i en mindre størrelse enn de faktisk er lagret i. Da blir bildene gjerne hakkete. Løsningen er å lagre bildene i en passende størrelse men slik at bildet da vises i denne størrelsen (f.eks. 800x600 eller 640x480 - sistnevnte eller mindre går fint her på baatplassen uten at skjermbildet må scrolles). Kombinert med dette velger du en komprimering som gir en forholdsvis liten fil, uten å gå for mye på kompromiss med kvaliteten. De fleste bilderedigeringsprogrammer skal automatisere dette ganske greit. I Adobe Photoshop Elements (ca. nok 800, gratis sammen med en del skrivere, scannere og PCer) velger jeg oppløsning (f.eks. 640x800) og komprimering til medium kvalitet. En fil som opprinnelig er på over 1mb blir da på 20-50kb. Kvaliteten er mer enn bra nok for internet. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
olpi Svart 29.Juni.2004 Del på Facebook Svart 29.Juni.2004 "... Kan ikke huske å ha sett en så høy mast på en seilbåt før, den var enorm!! ..." Du som er Mossing har vel dratt innom Slevik/Gjetøya og sett seileren til Stolt Nielsen som ligger der av og til på sommeren ? Det er vel 100 fot (106?) og har også en stor mast. Mer motorseiler, med garasje til RIB`n akterut og alt av seil etc blir styrt elektrohydraulisk kan det se ut som. Fylte enormt med diesel på Hankø marina for et par år siden (mer enn 1500L ?) Helt rå båt! for å bruke et utrykk som er poppis i dag. Ferie fra helga Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 23.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2005 SKJÆRHALDEN HAVNEFESTIVAL arrangeres i denne helgen. (24-25/6 2005) Gjenbruk av gammel tråd Et lag er allerede påmeldt fra baatplassen. Noen som har lyst til å utfordre???? Velkommen til Skjærhalden i helgen. og mesteparten av vår nye gjestebrygge er også klar Program ligger på min hjemmeside (link under innlegg) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 24.Juni.2005 Del på Facebook Svart 24.Juni.2005 ....Et lag er allerede påmeldt fra baatplassen. Noen som har lyst til å utfordre???? Jeg må bare henge meg på denne! Walter_S + svigersønn JIBB kommer i sjarken. Vi trenger flere baatplassen.no-medlemmer til rokonkurransen (back-up og heie-team!!) Vi stiller i baatplassen.no-T-skjorte og med godt humør, folkens. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
GeirFrode Svart 24.Juni.2005 Del på Facebook Svart 24.Juni.2005 Vi trenger flere baatplassen.no-medlemmer til rokonkurransen (back-up og heie-team!!) Vi stiller i baatplassen.no-T-skjorte og med godt humør, folkens. <{POST_SNAPBACK}> Jada, vi regner med å være der vi også. Men det hadde jo vært artig med flere lag i rokonkurransen. Sitér dette innlegget Link to post
Kent Svart 24.Juni.2005 Del på Facebook Svart 24.Juni.2005 Stikker en tur innom jeg også... Kent Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 26.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2005 Nok en festival er over. Stemning var fantastisk, været var utrolig fantastisk og hva mer kan man forlange. Sporty innsats fra baatplassen team, i å med egen manager Takk for innsatsen alle sammen. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 26.Juni.2005 Del på Facebook Svart 26.Juni.2005 Den harde kjernen ser jeg Må se om jeg ikke kan få rota meg over til neste år gitt Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 26.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2005 Må se om jeg ikke kan få rota meg over til neste år gitt <{POST_SNAPBACK}> Da kan vi stille 2 lag. Så Heira var i periferien under min etappe. Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 27.Juni.2005 Del på Facebook Svart 27.Juni.2005 Det skal jeg si var en som alltid koselig kveld på Skjærhalden! Verdensproblemene ble letter og letter å løse etterhvert som diverse flydiumer av ymse slag fra fjernt og nært, fellestrekk en svimmelaktig følelse og ustøe ben, ble konsumert. Jeg fikk en litt uheldig vridning i ryggen da en j**el, med en skoeske av en kabinkruser fant på å gasse på 2m fra Morild (sjarken) bare for å være j**lig. Dette holdt på å ødelegge hele turen for meg for har problemer med ryggen fra før. Til dere med store "flotte" kabinkrusere som lager sinnsyke bølger, ta hensyn, sjøen skal være for alle og det finnes de med problemer som kan få store skader av at dere suser forbi og man er uforberedt. TA HENSYN!!! Ok, jeg kunne ikke ro og Amarøsa sa seg villig til å ta plassen min og overlate manager jobben til meg. Stor ansvar skal jeg si. Måtte sørge for at alle viste når de skulle starte, psyke dem opp før start og holde unna pressen før roingen. Geir-Frode var første man ut og fikk en fin ledelse! ... ledelsen holdt han helt frem til bøyen... så ble han hindret i en korrekt runding og måtte tilbake og runde igjen. Nåja, så var det Walter sin tur, han hadde en noe vanskelig utgangspunkt... Med Amarøsa som ankerman hadde vi store forhåpninger og han gjorde en hedelig forsøk på å ta igjen Nå skal det også nevnes at en på laget til baatplassen.no holdt på å kantre... ...men ingen fare for det fantes proffesjonell hjelp dersom det skulle gå helt galt! Jeg holdt på å legge inn en formell protest på hindringen som Geir-Frode opplevde før rundingen av bøyen og fikk beskjed om at det kunne bli omkamp som resultat. Etter nøye vurderingen og lagmoral som var noe laber samt det at laget virket veldig tørste, fant jeg ut at det var nok best å ikke levere inn. Så da var det tilbake og drikke ned tapet med æren i behold. Jibb Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 23.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Februar.2006 Så er årets festival i god støpeform Artist på lørdag blir HENNING KVITNES med GUTTÆR. Det jobbes med underholdning fra scenen på fredag også Og iår stiller (-- reference to evil site removed --) i rokonkurranse og den konkurransen som foregår i teltet vil sikkert de også delta i Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 23.Februar.2006 Del på Facebook Svart 23.Februar.2006 ...og dato'en er? Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Amorosa Svart 24.Februar.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Februar.2006 (redigert) ...og dato'en er? 23-24 juni. Program oppdateres fortløpende her Redigert 24.Februar.2006 av Amorosa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 24.Februar.2006 Del på Facebook Svart 24.Februar.2006 23-24 juni. Oi, jeg må begynne å trene... Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 24.Februar.2006 Del på Facebook Svart 24.Februar.2006 23-24 juni. Skal holde av datoen Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Walter_S Svart 24.Februar.2006 Del på Facebook Svart 24.Februar.2006 23-24 juni. Oi! Sankt-Hansaften det jo! Der har jeg problemer med å følge opp. Streng beskjed fra Ø.K. at Sankthansaften skal vi feire i hjemmelige omgivelser........og gjøre noe St. Hans-aften-greier.......(Grilling på terassen? Pils-i-kjøleskapet hjemme Pynte veranda'en? ) Dobbelt-æsj......... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
olpi Svart 24.Februar.2006 Del på Facebook Svart 24.Februar.2006 Amorosa....: Har det kommet flere utstikkere nå på den nye hovdedbryggen/flytebryggen som ble montert i sommer? Har ikke vært der ute siden det, men det var vel meningen med flere bryggeplasser enn det man ser på bildene i innlegget i ovenfor.? Sitér dette innlegget Link to post
McNeill Svart 24.Februar.2006 Del på Facebook Svart 24.Februar.2006 (redigert) Oi! Sankt-Hansaften det jo! Der har jeg problemer med å følge opp. Streng beskjed fra Ø.K. at Sankthansaften skal vi feire i hjemmelige omgivelser........og gjøre noe St. Hans-aften-greier.......(Grilling på terassen? Pils-i-kjøleskapet hjemme Pynte veranda'en? ) Dobbelt-æsj......... Huff ja, det er tøft å ha en Ø.K. som setter slike strenge krav! Redigert 24.Februar.2006 av McNeill (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.