andhaake Startet 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Mai.2020 (redigert) Hei Tenkte jeg skulle dra med frue og unger på en telttur på Hvaler. Vet det er maaaanggge flotte plasser der ut, men lurte alikevel på om noen hadde noen spesielle perler å anbefale for telt? Veldig gjerne små plasser og ikke campingplasser som jeg finner lett på google. Om det er trær der til en hengekøye eller to er det et stort pluss Tenker i dette området (sånn ca) og selvfølgelig på norsk side av grensa. Om noen har noen tips hadde det vært helt supert Redigert: Skal bruke båt for å finne riktig plass André Redigert 19.Mai.2020 av andhaake (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Båt eller landevei? Sitér dette innlegget Link to post
andhaake Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Frivakt skrev 6 minutter siden: Båt eller landevei? Det burde jeg selvsagt spesifisert, men er med båt Sitér dette innlegget Link to post
ToreSB Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 (redigert) Store Stuevika på Søndre Sandøy er et fint sted til camping kombinert med liten båt. Men den er kanskje lett å finne på google også... Fint sted med strand og trær som egner seg for hengekøye. Tror campingen driftes av Oslofjordens friluftsråd Redigert 19.Mai.2020 av ToreSB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andhaake Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 ToreSB skrev 3 minutter siden: Store Stuevika på Søndre Sandøy er et fint sted til camping kombinert med liten båt. Men den er kanskje lett å finne på google også... Tar i mot alle tips med takknemlighet jeg, så den er notert! Takk Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Kuvauen er vel en fin plass, uten at jeg har teltet der noen gang. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
andhaake Svart 19.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Honduras skrev 4 minutter siden: Kuvauen er vel en fin plass, uten at jeg har teltet der noen gang. Så jo veldig bra ut, takk! Litt usikker på hvor lang inn man kommer for så veldig grunt ut innerst i sundet. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Jeg padlet kajakk fra Oslo til Lysekil for mange år siden. Kun meg og et lite telt. Jeg husker svært godt Hvaler området. Padlet inn i området og tenkte at jeg lett skulle finne en teltplass. Helt forbanna umulig å finne en plass!! Enhver plen eller strand er privat. Det er selvfølgelig mange steder, men å tro at jeg bare skulle finn et sted var nok litt optimistisk. Jeg har ikke tips til noen konkrete plasser, men finn alternativer på forhånd - det er jo det du gjør nå, men ikke tenk at her finner jeg en fin plass. Kom meg ned til Bohuslän så var det en helt annen verden... Sitér dette innlegget Link to post
.Olsen Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Østsiden av Singleøya, bukta nord for Garnholmen. Får ikke særlig til kveldssol men det er grei strand, lett å gå til med båt og veldig fin "strandslette". Pleier å ligge en del båter mot noen småskjær der og også på svai på utsiden. Veldig fint å gå tur der, gjerne over til andre sia av øya. Sist jeg gikk tur der var det en storeier som syns det var kjekt at folk brukte skogen og eiendommen. Så kjekt at de brukte tid og ressurser på å rydde stier osv. Men lurer på om det ble solgt.... er det feil eier så blir det bare ubehag. Ble fortalt at det er en grunneier på sørdelen av øya som er "hissig på grøten" og ikke ønsker folk i nærheten. Aner ikke om det stemmer og ønsker aldri å bruke en fin dag på å finne det ut så for oss er det "no- go" på den delen av øya. Om du er på Facebook så ligger det en del plasser på Hvaler på gruppa "På svai", både som prikker i en Google maps løsning, men du kan også søke "Hvaler" fritekstsøket i gruppa og få opp alle plassene medlemmene i gruppa har beskrevet på Hvaler. Tror nok du skal kunne finne noen gode plasser der. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Akerøya burde være fint. Har ikke vært der på de siste 30 årene, vet ikke hvordan det er nå. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakt Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Hulda skrev for 3 timer siden: Akerøya burde være fint. Har ikke vært der på de siste 30 årene, vet ikke hvordan det er nå Akerøya er fortsatt ei perle. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2020 Frivakt skrev 9 minutter siden: Akerøya er fortsatt ei perle. Godt å høre. Jeg ser at den fremdeles er på kartet. Story: Den gangen småungene var små på 70-tallet, lå vi med baugen inn mot Akerøya. Tok ungene i Padillac'en og padlet over til festningsholmen. Ungene var facsinert av ruiner, kanoner, sjørøvere og alt det der. Om kvelden var det gjerne slossing og ball i køya før vi fikk dem til å sove. Admiralen og jeg satt i cocpiten. Jeg stakk hodet ned i båten: "Har dere lyst til å komme opp og se på knokkelmenneskene som danser på murene? De roper og lurer på om jeg skal ro dere over". Musestille. Sitér dette innlegget Link to post
andhaake Svart 20.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Takk for alle tips. Hadde helt glemt gruppa "På svai" på FB, der skal jeg sjekke Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2020 Nordre Søster er en mulighet. Tilhører riktig nok Onsøy (Fredrikstad), men er jo i området. Kuvauven er fint, men jeg aner ikke hvordan mulighetene er for å slå opp telt der. Dit kommer du også med bil. Ellers har du en fin teltplass ved Storesand, retning Humlungen. Også der kommer du til med bil. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
andhaake Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Komodo skrev On 20.5.2020 at 11.37: Nordre Søster er en mulighet. Tilhører riktig nok Onsøy (Fredrikstad), men er jo i området. Kuvauven er fint, men jeg aner ikke hvordan mulighetene er for å slå opp telt der. Dit kommer du også med bil. Ellers har du en fin teltplass ved Storesand, retning Humlungen. Også der kommer du til med bil. Takk Komodo Blir en natt eller to nå i pinsen, så må finne passende plass nå hehe Ellers så slår det jo aldri feil å bare tøffe rundt i noen timer så finner man alltids en brukbar plass til slutt Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Bang Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Hva med Godt høl/Tordenskioldsbukta på Nordre Sandøy? Mange muligheter der til både telt og kveldssol - og hengekøye. Legger du deg på Selve N Sandøy er det jo fine turmuligheter og Makø. I ett litt dårlig øyeblikk lagde jeg denne flaue saken (som jeg tenkte ble morsom), men her ser du ihvertfall flere fine teltplasser i skyggen, med fine svaberg rundt. Det er jo så og si alltid le her - så anbefales. Ellers så er jeg helt enig i Akerøya - fine teltplasser der, og godt tilrettelagt med utedo. Sitér dette innlegget Kaptein Bang - YouTube Link to post
andhaake Svart 28.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Takk @Kaptein Bang Har sett endel på dette området. Spesielt tuppen helt nord på Nordre Sandøy. Må jo være meget bra her. Problemet er vel bare at det er relativt populært og blir fort litt folksomt Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 28.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2020 Med den vindmeldingen som er for helgen ville jeg gått for Nordre Søster. Der finner du en fin gressbakke på nordsiden av øya. Båten legger du enten i bukta på nordsiden eller i den bukta som vender nordvest, avhengig av vindretningen. Vær obs på at ankringsforholdene kan være utfordrende. Herfra tar dere turer til Struten, Søndre Søster og Kuvauven. I Utgårdskilen ligger Fjordfisk hvor dere får ferske reker, og i Bukta er det kiosk med is osv. Sjeldent det er så gode muligheter som akkurat nå til å dra dit! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
andhaake Svart 29.Mai.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Takk for godt innspill @Komodo Eneste jeg er litt skeptisk til er det du skriver med ankringsforholdene. Har ikke verdens beste anker (overdimensjonert paraply med 3m kjetting), men føler ikke jeg bruker nok dregg/anker til å ha et stort annet liggende i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 29.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2020 Jeg har aldri ankret med annet enn paraplydregg der, det er mye stein, så det er faktisk et av de stedene det funker. Særlig i bukta på vestsiden. Et spesielt sted med spesielt landskap. Gåtur på Struten anbefales samtidig. Gå da inn sydhavna, ikke på østsiden, der er det alltid svell. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Hvor havnet dere til slutt? Denne pinsa har jo vært den beste i manns minne. Kombinasjonen av de temperaturene vi har sett, så lite vind, og knapt en sky på himmelen tror jeg kanskje ikke jeg kan huske vi har hatt i min tid. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.