Brigg Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 @hegra Interessant. Hvilken dynamo/motor har du? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
hegra Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Brigg skrev 29 minutter siden: @hegra Interessant. Hvilken dynamo/motor har du? Vp tamd 31 p. Dynamo husker jeg ikke , men det er originalen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Var vel Valeo som ble brukt på 3X/4X/300-motorene. Men det at manglende kontakt mellom sense og batteri medfører at dynamoen ikke lader er nytt for meg. Har alltid trodd at dynamoen da bare pøste på fordi den manglet tilbakemelding på batterispenning. Dette vil si at forbindelse mellom sense og batteri evnt B+ på dynamo er enda et element som bør inngå i feilsøkingen ved manglende lading. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
hegra Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Brigg skrev 14 minutter siden: Har alltid trodd at dynamoen da bare pøste på fordi den manglet tilbakemelding på batterispenning. Ja, det er godt mulig den gjør det om B+ er tilkoblet rett på batteri. Men med diode er det som kjent ikke spenning på B + ved start, og når sense også kobles fra batteri så kanskje det er årsaken til at lading ikke starter. Nå dro jeg ikke av sense mens motor gikk. Mulig den hadde pøst på hvis lading allerede var i gang. Jeg startet motor med sense frakoblet. Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Sikring på rød ledning til høyre var i orden. Lading i orden etter at det ble satt inn ny sikring i den hvite (som hos dere er gul?). Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 (redigert) Har du sjekket hvor den hvite ledningen egentlig går til? Og den røde tynne? Redigert 7.Juni.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
hegra Svart 8.Juni.2020 Del på Facebook Svart 8.Juni.2020 Lars H. skrev for 14 timer siden: Har du sjekket hvor den hvite ledningen egentlig går til? Og den røde tynne? Ser ut til å være en slik. Studerte bilde ts la ut så det er nok vifta den hvite går til. Men selv om sikring var hel i den tynne røde kan den ha hatt dårlig kontakt hvis den røde er forlengelse av senseledning . Man kunne jo tatt ut sikring i den røde og startet og sett om ladingen da uteble. Nå skal jeg ikke oppfordre til eksprimentering slik jeg driver med , for nå ser det jo ut til at alt funker, men det kan jo være en mulighet om ts ønsker og finne ut hva som har skjedd, eller om det skjer igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.