Jump to content

Slutt på avgiftsfri diesel i UK fra nyttår.


Sydvesten

Recommended Posts

I og med at jeg kjenner "litt" til Dagros så kan jeg opplyse at det ikke er prompen som er hovedroblemet, rapen er derimot et større problem...

 

<{POST_SNAPBACK}>

 

Og med det så kan vi si om kuer som med mennesker, det er "gjennom kjeften driten kommer"

 

Nei uffda, nå var jeg ufin ......

 

Hebbe, takk for rettledninga, kan ikke påberope meg så veldig mye kompetanse innen den arten, til tross for at der gresser noen stykker rett utenfor hagen her.......

Link to post
Share on other sites

:eek:  Betyr dette at ved økte co2 utslipp kan vi her på vestlandet en gang i fremtiden også få oppleve deilige varme sommerdager  :lol:

sveno

<{POST_SNAPBACK}>

Keep on dreaming... Det er klart at par grader hjelper nok... men det er jo ikke sikkert det gir seg utslag bedre vær...

 

Er det flyvebåt du i profilbildet ditt her ??? :rolleyes:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

:eek:  Betyr dette at ved økte co2 utslipp kan vi her på vestlandet en gang i fremtiden også få oppleve deilige varme sommerdager  :lol: 

Helt klart..... Ulempen er at den økte varmen også vil gi mye mer nedbør, samt at den lille bagetall at havet vil stige p.g.a at isen på polene vil smelte... Ikke mye å glede seg til det....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Helt klart..... Ulempen er at den økte varmen også vil gi mye mer nedbør, samt at den lille bagetall at havet vil stige p.g.a at isen på polene vil smelte... Ikke mye å glede seg til det....

<{POST_SNAPBACK}>

Nå ja de fleste steder i Norge så takler vi da en liten halvmeter høyere vannstand, blir jo kortere å gå til båten... :lol:

 

Det er værre med nederlenderne da :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg er lite bekymret for politikerenes evne til å finne på nye avgifter uansett hvilken farve de har. Avgiftsfri diesel forsvinner antagelig til neste år når revidert nasjonalbudsjett fremlegges. Valgløftene må betales og de 4 famøse milliardene skaffes tilveie.

<{POST_SNAPBACK}>

Det ender nok heller med en regjeringskrise.. SP vil aldri godta at bøndene mister sin avgiftsfrie diesel.

Link to post
Share on other sites

:eek:  Betyr dette at ved økte co2 utslipp kan vi her på vestlandet en gang i fremtiden også få oppleve deilige varme sommerdager  :lol:

sveno

<{POST_SNAPBACK}>

 

:smiley: De blåse allti på jæren, alt av udslepp fra adle kydene sige østøve,

de ikkje rart att di har de varmt .... løye de ikkje lokte kyde der øst og .. :cool:

CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !!

Link to post
Share on other sites

Huff og huff. "Framtiden i våre hender" burde bytte navn til "Misunnelsens disipler".

 

De er etter min oppfatning en gjeng misunnelige ekstreme gammel komunister som helst ønsket at vi var satt tilbake til 1700 tallet. :headbang:

 

Jeg synes forferdelig synd om dem, de har det ikke godt, stakkars.

 

NÅ bør vi snart starte en "nytteløs" :headbang: kampanje om å få vegavgiften vekk fra bensinen. Om ikke annet for å markere. :yesnod:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Jeg likte spesiellt godt det utsagnet om dobling av hk avgiften. Den burde jo legges på så mye at alt salg av nye lavt forurensende motorer stopper helt opp. Så får heller folk reparere de gamle forurensende drivstøfftørste motorene sine. Da blir nok alt minst like bra som under Krimkrigen. Ja til nei og bort med det meste så blir alt så bra så. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Jeg har aldri skjønt hvorfor så mange mennesker legger så mye arbeid i å misunne andre, da det eneste som hjelper er å brette opp skjorteemene og jobbe hardt. Og når vi får en rød regjering, så blir alt så mye vanskeligere å få til........

 

Virker som de satser på byråkratiet som en plass å putte arbeidsledige inn i, så de ikke står i statistikken som arbeidsledige.

 

Nok om det.

 

Men det hjelper jo ikke med avgifter for å dempe forurensing, det eneste som hjelper er teknologisk forskning og utvikling. Der lever vi desverre i ett uland.

 

Jeg vil aller helst ha en båt med kraftige brenselceller og elektromotorer til fremdrift, det vil gi en markant bedre ytelse i forhold til mengden forbrukt drivstoff av typen rent hydrogen. Som igjen slipper ut rent vann.

Men det forblir vel en utopisk drøm med dagens styre.

 

På tide at musikk som Hans Rotmo sin "trydgenarkomane" som beskriver saken godt, og "blå blå vind" fra samme artist.

 

 

Dernest så kan jo de bakoverstrebene "framtiden i sine hender" få et dalstrøk der de kan leve i fred for oss andre og omvendt.

Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt

Link to post
Share on other sites

Contraband:

 

> Huff og huff. "Framtiden i våre hender" burde bytte navn til "Misunnelsens disipler".

>

> De er etter min oppfatning en gjeng misunnelige ekstreme gammel komunister som helst ønsket

> at vi var satt tilbake til 1700 tallet. headbang.gif

>

> Jeg synes forferdelig synd om dem, de har det ikke godt, stakkars.

 

black_pearl:

 

>Jeg har aldri skjønt hvorfor så mange mennesker legger så mye arbeid i å misunne andre, da det

> eneste som hjelper er å brette >opp skjorteemene og jobbe hardt. Og når vi får en rød regjering,

> så blir alt så mye vanskeligere å få til........

>

> Virker som de satser på byråkratiet som en plass å putte arbeidsledige inn i, så de ikke står i statistikken

> som arbeidsledige.

 

 

dette er et båtforum, hold slikt politisk vrøvl for dere selv! :rolleyes:

 

barx

Link to post
Share on other sites

Man kan selvfølgelig døyve samvittigheten noe ved å rope på avgifstlette slik at man kan kjøpe nye såkalt drivstoffgjerrige motorer til båten, og man kan raljere over FIVH og andre organisasjoners don Quixotelike kamp mot klimagasser og forurensing.

Hjelper lite når det ser slik ut:

 

Bilde

 

DET ER SNART TOMT!

 

Derfor er jeg faktisk enig med de som vil ha bort subsidiene til de med digre diesler i båten, og med de som vil ha en dobbling av HK-avgiften.

Man kan selvfølgelig bortforklare med at drivstoff til fritidsbåt er et musepiss i forhold til transport, oppvarming og industri, men dette er et båtforum. Det er et ganske tomt argument at jovisst, vi må spare, men det gjelder ikke meg, for jeg bruker så lite i forhold til resten av verden. Mange bekker små..........

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Derfor er jeg faktisk enig med de som vil ha bort subsidiene til de med digre diesler i båten, og med de som vil ha en dobbling av HK-avgiften.

<{POST_SNAPBACK}>

Har jeg misforstått noe her? Såvidt meg bekjent så foregår det ikke noen som helst slags subsidiering av diesel til fritidsbåter her i landet. Tvert i mot så betaler vel de fleste mer for selve dieselen enn det som er tilfelle for veitransport. Det det gjelder er at man ikke betaler veiavgift på sjøen, noe som de fleste finner helt naturlig. Hvis vi skal begynne å betale veiagift på sjøen ut fra disse argumentene så må man vel også legge veiavgift på fyringsolje til oljefyren hjemme, lampeolje til Wallasen osv.

 

Hvorfor er så mange positive til å påføre båteiere en slik urimelig og ulogisk avgift? Misunnelse?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Argumentasjonen vil helt sikkert baseres på rettferdighet, ettersom bensin ikke er avgiftsdifferensiert etter bruksområde. Bensin til båt er avgiftsbelagt etter bilenes tariffer, mens diesel til bil er dyrere enn diesel til båt. Usosialistisk.

 

Og selvfølgelig er det da i sosialismens ånd bedre å innføre bilavgifter på båtdiesel, enn å fjerne bilavgiftene på båtbensin. Sosialistisk...

 

Men ikke for det, de borgerlige har hatt mange år på seg nå i styre og stell uten å utjevne dette, de også.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Hvis vi skal begynne å betale veiagift på sjøen ut fra disse argumentene så må man vel også legge veiavgift på fyringsolje til oljefyren hjemme, lampeolje til Wallasen osv.

 

Hvorfor er så mange positive til å påføre båteiere en slik urimelig og ulogisk avgift? Misunnelse?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Og selvfølgelig er det da i sosialismens ånd bedre å innføre bilavgifter på båtdiesel, enn å fjerne bilavgiftene på båtbensin. Sosialistisk...

 

 

<{POST_SNAPBACK}>

Mitt innlegg har ingenting med +/- sosialisme, +/- misunnelse eller noe annet oppdiktet motiv å gjøre.

Det er kun et forsøk på å holde frem et begynnende problem. Knapphet på ressurser.

Man kan kalle det veiavgift, miljøavgift, fiskalavgift eller hva man vil.

Drivstoff til båt bli dyrere. Og, for den saks skyld, også dyrere til oljefyr, Wallas, Steltonlampe eller hva man vil

Det vil være rettferdig. Rettferdig ovenfor våre etterkommere.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...