VSL Startet 1.Juli.2020 Del på Facebook Startet 1.Juli.2020 Hei! Har en 2T Evinrude E-tec 90 hk fra 2005. Er det noen som har erfaring med påfyll av olje? Finner ikke noe merke for hvor mye olje som skal på båten. Fylte på noe olje, men da begynte motoren å lekke olje. Står forøvrig lite informasjon om dette andre steder på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juli.2020 Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 dette er en totakter , som blander olje i bensinen. Og oljetanken kan trygt fylles helt opp. Så med mindre du sølte når du fylte påså kan det jo tenkes du har en lekkasje en eller annen plasse Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
VSL Svart 1.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 Ja akkurat. Da må jeg vel sjekke alle oljeslangene for lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 1.Juli.2020 Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 Den korken på oljetanker kan du fort få litt skjevt på, og da lekker den. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 1.Juli.2020 Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 @VSL jeg skjønner ikke hva du mener. Jeg har en etec 115 hk. Den har en separat plasttank for 2t olje. Hvis du fyller den full så renner det over. Når den blir tom begynner motoren å pipe. Du skal ikke fylle olje på motoren, det er en totaktsmotor, der er smøreolja i bensinen ( som suges fra plasttanken). Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 1.Juli.2020 Del på Facebook Svart 1.Juli.2020 Code0, jeg har også en 115hk hvor oljetanken er separat, men de mindre motorene har egen tank under motordekselet til oljen. Derav forvirringen. Samme type motor, men annen plassering av oljetanken. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Gullfisk Svart 2.Juli.2020 Del på Facebook Svart 2.Juli.2020 Jeg har 75hk, samme som 90hk med intern tank, og har opplevd dette når kork er entret skjevt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.