Jump to content

Fredrikstad mororfabrikk/ FM L5 jeg har fått tak i.


Andy10

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Godt du tar vedlikeholdet seriøst :clap:

 

Disse motorene har et godt rykte for å være evighetsmaskiner, men dessverre så gjør det at en del eiere da slurver eller tilogmed dropper service og vedlikehold. Og til slutt ender man opp med en motor som er tung å starte, går dårlig og som streiker når det passer dårligst :nonod:

 

Oljeskift er et must! I tillegg bør du rense eller bytte oljefilteret (i rød ring). Ellers er det å fylle fettkoppene og påse at disse blir skrudd på en gang i blandt.

image.png.6a85ed181091fa32c952cf257ba4c0c8.png

 

Hvis det er orginal forgasser, så tipper jeg det da sitter en Zenith 24T på den. Disse kan ofte være full av drit i flottørkammeret, så når vinteren kommer så kan det være lurt å ta den ut, dele den og gi den en skikkelig rens. Tannbørste, trykkluft og brakeclean gjør susen.

 

image.png.f5cce8cd55b5a9246f866c9b9c6324aa.png

 

Det er også lurt å justere motoren litt. Både ventilklaring og stifteåpning gjør du enkelt, jeg husker ikke nøyaktig dimensjoner på dette, men du finner mer info her:

 

http://fm-motor.no/wp-content/uploads/FM-L2-Bruksanvisning.pdf

 

Sleng på et par nye plugger så får du en blid og fornøyd motor :thumbsup:

Det ER mer jobb med trebåt enn med plast...

Gamle prosjekter:

Oppussing av en gressviksnekke

Oppussing av en FM

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...