Jump to content

Sikring til Jabsco septikpumpe, hvilken størrelse?


Kanalkapteinen

Recommended Posts

Sliter med at automatsikringa til septikpumpa går etter 10 sekunder tømming. Sikringa er vel omtrent fra da Oddvar Brå brakk staven. Bryteren nest lengst til høyre på bildet under, med den fiffige røde sikringsbryteren over. Pumpa funker ellers greit. Kan problemet være at automatsikringa er for liten? Usikker på størrelsen på denne sikringa må jeg innrømme, men hvor stor bør den være?

 

ACFCB2D8-4C59-4CCC-9C16-EE71C33F04CB.jpeg

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. 

 

Ja, skal ta en gjennomgang av ledningsnettet og koblinger også. Tror ikke noe er tett, i og med at den pumper helt fint fram til sikring går. Skal likevel sjekke luftinga til tanken, den har jeg ikke gått over. Hva er enkleste metode for det? Koble fra på tanken og spyle eller blåse gjennom?

 

Skal sies at jeg også har problemer med at sikringen til lanterner går etter ca fem minutter. Så får vel ta en leitejobb her også. 

 

Til vinteren satser vi på nytt bryterpanel og en skikkelig gjennomgang...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...